Notepad++ php Webshop maken

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Julienne Lana

julienne Lana

12/06/2021 21:58:32
Anchor link
Hoi,
ik ben bezig met een opdracht voor school. Ik heb al flink wat tijd doorgebracht op YouTube en Google maar het lukt nog niet echt...
Waar het om gaat is dat ik op Notepad ++ een webwinkel moet maken. De website is er, alleen zoek ik nu hoe er een winkelmandje aan de website kan worden toegevoegd, zodat de producten geselecteerd kunnen worden, naar het winkelmandje overgeheveld worden en terecht komt in de database.

kortom,
hoe zorg je ervoor dat mensen een product kunnen selecteren en dat dat product in een winkelmandje wordt opgeslagen?

Hoe zorg je ervoor dat die gegevens, die de klant heeft opgegeven, worden doorgestuurd en opgeslagen in een database? Zodat de bestelling kan worden verwerkt.

Ik hoop dat ik verder kom. Thanks!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 10:23:33
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

12/06/2021 22:07:00
Anchor link
In het Engels heet een winkelmandje een shopping cart.

Doe dit :

https://www.google.com/search?q=php+shopping+cart

Dit staat bij mij bovenaan :

https://phppot.com/php/simple-php-shopping-cart/

Zelf gebruik ik op mijn iPad :

https://www.textasticapp.com/
 
Julienne Lana

julienne Lana

12/06/2021 22:22:03
Anchor link
Adoptive Solution op 12/06/2021 22:07:00:

Toevoeging op 12/06/2021 22:23:00:

Dankjewel !!! SUPER :-)))

Interesting... ik ga het bekijken.

Toevoeging op 12/06/2021 22:36:01:

als ik copy paste neem geeft het een foutmelding. Er staat dan ongedefinieerde variabele. Hoe kan ik die variabele definiëren zodat het ook werkt in mijn systeem? ...
Gewijzigd op 12/06/2021 22:23:43 door julienne Lana
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/06/2021 23:03:52
Anchor link
Je bericht is een quote?

Anyway. Zonder code is het lastig om te zeggen wat er gebeurt.
Maar ik denk dat je mogelijk buiten een loop je array moet defineren met een variabele $var = [];
Maar dat is even koffiedik kijken.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

14/06/2021 19:48:30
Anchor link
Quote:
ik ben bezig met een opdracht voor school. Ik heb al flink wat tijd doorgebracht op YouTube en Google maar het lukt nog niet echt...
Waar het om gaat is dat ik op Notepad ++ een webwinkel moet maken.

Wat is dat dan voor een school?

Overigens zou ik verwachten dat als het echt bij school hoort, ze je toch iets meegeven aan lesstof zodat je niet vanalles in je eentje bij Google (YouTube is ook Google) hoeft af te struinen in de hoop iets bruikbaars te vinden...
 
Julienne Lana

julienne Lana

14/06/2021 20:14:51
Anchor link
- Ariën - op 12/06/2021 23:03:52:
Je bericht is een quote?

Anyway. Zonder code is het lastig om te zeggen wat er gebeurt.
Maar ik denk dat je mogelijk buiten een loop je array moet defineren met een variabele $var = [];
Maar dat is even koffiedik kijken.


Dankjewel Ariën. Dat vermoed ik ... maar ik moet dan eventjes zien hoe ik dat goed kan doen.. Dank.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/06/2021 21:10:53
Anchor link
Als je echt gerichte hulp nodig hebt, deel dan je relevante code tussen code-tags.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

15/06/2021 09:14:14
Anchor link
Adoptive Solution op 12/06/2021 22:07:00:

"Building a PHP shopping cart eCommerce software is simple and easy."

Je moet niet alles geloven wat je leest.
Eigenlijk is het ontzettend moeilijk om het goed te doen, je moet er jaren tijd in stoppen.
Daarom geloof ik eigenlijk niet dat een school zo'n opdracht zou geven, dat is behoorlijk misplaatst.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/06/2021 10:30:44
Anchor link
Een webshop maken als schoolopdracht hoeft niet eens super-complex te zijn. Zolang de eisen maar laag liggen. Het belangrijkste is het opslaan van je winkelmandje in een sessie. En eventueel kan je deze na een gebruikersregistratie overhevelen naar de database.

Geen rocket-science, tenzij je nog rekening wilt houden met diverse verschillende soorten betaalmogelijkheden, mogelijkheid tot gebruik van kortingen, uitgebreide categorie-bomen en opslaan van eigenschappen.

Als schoolopdracht heb ik vroeger ook een simpel webshopje in PHP moeten maken. Was prima te doen in een paar dagen tijd. Voordeel was dat ik best wel veel ervaring in PHP had vergeleken met de rest van de groep ;-)
Gewijzigd op 15/06/2021 12:12:18 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

16/06/2021 17:30:10
Anchor link
Maar welke school stuurt een leerling met 0 kennis het internet op met de opdracht: 'doe maar iets' ?
 
Julienne Lana

julienne Lana

20/06/2021 23:11:00
Anchor link
zucht... Ik zie iets over het hoofd of er mist iets om het te laten slagen ... Is er iemand die in Breda woont? Ik denk er over om een IT bedrijfje te zoeken zodat ik iemand heb die met mij mee kan kijken en me kan begeleiden..

Grtz VWO5'er
Gewijzigd op 20/06/2021 23:38:27 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/06/2021 23:38:13
Anchor link
Wat is er mis met dit forum? Als je concreet je vraag stelt, dan kunnen we je ook op gepaste wijze helpen.
Ik denk niet dat een IT-bedrijfje even de tijd heeft om te kijken naar je schoolopdracht. Misschien voor 50 euro per uur, maar die werken liever aan zinvolle projecten voor klanten. En het is zonde van je geld....

Als ik het IT-bedrijf was zou ik alsnog weigeren. Jij bent diegene die het moet leren.
Dus brand maar los in dit topic.
Gewijzigd op 20/06/2021 23:39:34 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

21/06/2021 09:13:13
Anchor link
Ik zou minimaal het dubbele rekenen :-)
Nee geintje, ik zou zo'n opdracht helemaal nooit aannemen, ongeacht het bedrag.

Even terug naar de concrete vragen:
Quote:
hoe zorg je ervoor dat mensen een product kunnen selecteren en dat dat product in een winkelmandje wordt opgeslagen?

Dit vereist kennis van HTML, HTML formulieren en PHP en hoe je met PHP formulieren afhandelt. Voor het tijdelijk opslaan van iets als een winkelmandje maak je gebruik van sessies.
Hoewel triviaal, kost het zoals gebruikelijk toch enige tijd en oefening om de kennis op te doen.

Quote:
Hoe zorg je ervoor dat die gegevens, die de klant heeft opgegeven, worden doorgestuurd en opgeslagen in een database? Zodat de bestelling kan worden verwerkt.

Dit vereist kennis van SQL. Meestal wordt PHP opgeleverd met MySQL of MariaDB, en moet je derhalve gebruik maken van MySQLi.

Zoals Ariën al aangeeft kunnen we je pas helpen wanneer je zelf iets hebt geprobeerd, bijvoorbeeld met de links van Adoptive Solution, zodra je ergens tegenaan loopt.
We hebben geen glazen bol, weten onder andere niet hoe de bestaande site precies werkt, je hebt tot nu toe geen details gegeven.

Dus doe je huiswerk, volg de tutorials in de links, en je komt te weten wat je moet weten.

En ik blijf erbij dat het vrij stom is om een minderjarige met absoluut 0 kennis van IT een webshop te laten maken in een gewone teksteditor. Hoe moet zo'n kind nou zijn of haar werk doen zonder zelfs maar begrip van wat een variabele is?
Gewijzigd op 21/06/2021 09:20:29 door Ad Fundum
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

21/06/2021 14:06:12
Anchor link
Julienne Lana op 20/06/2021 23:11:00:
zucht... Ik zie iets over het hoofd of er mist iets om het te laten slagen ... Is er iemand die in Breda woont? Ik denk er over om een IT bedrijfje te zoeken zodat ik iemand heb die met mij mee kan kijken en me kan begeleiden..

Grtz VWO5'er
Ik woon wel in buurt van Breda (Made), help je graag, maar is een docent niet meer de aangewezen persoon voor begeleiding ipv een IT bedrijf(je) in te huren/schakelen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/06/2021 14:36:28
Anchor link
Julienne, mag ik vragen wat voor opleiding je doet?

Ikzelf heb MBO-ICT gedaan, en ook wij hadden wat web-gerelateerde opdrachten. Eerst het leren van HTML en basis van CSS om in drie weken een statische site te bouwen. Later in het jaar een opdracht om een absentie-systeem te maken in PHP en MySQL. En later een webshop met minimale eisen. Hoofd-eis was dat je een winkelmandje had.

Het waren geen hoogstaande webapplicaties, door de lage eisen maar het was wel te doen.
Gewijzigd op 21/06/2021 14:37:01 door - Ariën -
 
Shirley Medlin

Shirley Medlin

15/12/2021 09:01:20
Anchor link
Met PHP kan je dynamische webpagina's voor webservers maken, jouw website ... om PHP in te schrijven, bijvoorbeeld: EditPlus, Notepad++ en Crimson Editor.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2021 09:03:14
Anchor link
Onnodige kick!
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.