object verwacht code 0

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Meddiecap B

Meddiecap B

24/11/2010 14:04:26
Quote Anchor link
Hoi.

Ik zit met een vreemd probleem.

Ik een script gemaakt voor een klant waarmee hij iets kan veranderen. Het gaat om een AJAX popupje dat een formulier laat zien.

Bij mij werkt het bij alle browsers, ie6/7/8, chrome, safari, FF, maar bij hem niet. Hij krijgt linksonderin de foutmelding 'object verwacht code 0'.

Waar zou het aan kunnen liggen dat het bij de klant niet werkt?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 20:24:14
 

24/11/2010 14:25:37
Quote Anchor link
Dat is dus niet de precieze melding, en je zegt niet duidelijk welke browser (al weet ik dat het IE is). Maar goed, als je op die melding zoekt krijg je veel topics met hetzelfde probleem object verwacht code 0.
Als je die een beetje door gelezen had, dan had je kunnen zien dat een uitgebreidere foutmelding kan krijgen (ook via de ingebouwde (!) js debugger van IE).
Waarschijnlijk is er toch iets mis met je js.
 
Meddiecap B

Meddiecap B

24/11/2010 14:29:49
Quote Anchor link
Ok, ik zal verder zoeken. Dan een andere vraag..

Hoe komt het dat ik geen foutmelding krijg en de klant wel?
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

24/11/2010 14:40:17
Quote Anchor link
Bezoeken de klant en jij wel exact dezelfde url, en gaan uit van dezelfde gegevens? Komen de versies van de browser overeen? Heeft een van jullie nog javascript-code in de cache?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2010 14:45:43
Quote Anchor link
En meteen even voor de volledigheid. De meesten op dit forum zullen het ongetwijfeld weten, maar jij misschien niet... Javascript maar ook CSS levert niet in alle browsers dezelfde resultaten op. Daarom is het altijd raadzaam om je website in verschillende browsers te testen. Je kunt ook gebruik maken van het javascript framework jQuery wat erom bekend staat dat het in alle browsers op dezelfde manier reageert. Werkt je door jQuery gegenereerde code in browser A dan zal de code ook vrijwel altijd in browser B en C werken, maar grondig testen blijft altijd aan te bevelen.
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

24/11/2010 14:55:45
Quote Anchor link
:( het nare is dat je nooit *alle* browsers aan boord hebt. Ik werk vaak op een ubuntu-bak, dan heb je dus geen native windows98/IE6. En dat is wel een rampenveroorzaker bij uitstek.

OP zegt te hebben getest in IE6-8, Fx, chrome, safari (ik mis opera in het rijtje, maar ik zeur er maar niet over :p) dus het zal wel in iets onverwachters liggen!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2010 15:00:08
Quote Anchor link
Tja, IE6.... moet je er wel of geen rekening mee houden? Mja... persoonlijk hou ik er steeds minder rekening mee om eerlijk te zijn. We zitten al bijna op versie 9 van Internet Explorer. Dan moeten die mensen met IE6 maar een keer updaten.
 

24/11/2010 15:09:27
Quote Anchor link
Jazeker moet je nog rekening houden met IE6. Veel bedrijven draaien nog IE6.
Ook ik mis ook nog Opera...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2010 15:10:42
Quote Anchor link
Karl Karl op 24/11/2010 15:09:27:
Jazeker moet je nog rekening houden met IE6.

Niks "moet" natuurlijk. Hangt ook een beetje van de doelgroep van je website af...
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

24/11/2010 15:11:38
Quote Anchor link
Ozzie, het is on-diplomatiek om te zeggen: "werkt het niet in IE6? dan moet je een andere browser gebruiken". Het komt toch over alsof je tegen een rolstoelgebruiker zegt, onderaan de trap: dan ga je toch lopen?

:)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2010 15:24:29
Quote Anchor link
Hmmmm, tja... als je een IE6 gebruiker vergelijkt met iemand die invalide is heb je ergens wel een punt :-)))))

IE6 is verouderd en er zijn nieuwere en beter oplossingen (vergelijk het maar met het gebruik van een traplift).

Ook de grote partijen hechten steeds minder belang aan IE6 en stoppen de ondersteuning. Check deze link maar eens en je ziet over welke grote partijen ik het dan heb. Zegt denk ik genoeg :)

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=stopt+ondersteuning+ie6&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
 
Meddiecap B

Meddiecap B

24/11/2010 15:57:56
Quote Anchor link
Nou zeg, hele discussie. Hehe.
Ik spuug ook op IE(6), maar goed, de leek wil ook wat denk ik.

Het probleem ligt iig bij de klant op een specifieke pc, want op een andere pc bij hem werkt het wel.
 

24/11/2010 15:58:42
Quote Anchor link
Google. Google. Google.
Nou zal wel.
Natuurlijk hoef je niet per se rekening er mee te houden, maar het is nog steeds wel verstandig. Verder zeg ik niet dat je hele design helemaal moet werken in IE6, maar van die achterlijke dingen van 'ja, je hebt ie6, wij ondersteunen niks voor je, tief maar op', dat is onzin.
 
Niels K

Niels K

24/11/2010 19:41:37
Quote Anchor link
Ik zeg altijd maar, zodra de functionaliteiten werken in ie6 is het voldoende.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.