OCR in php?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter

Peter

18/10/2003 02:52:00
Quote Anchor link
Weet iemand toevallig hoe ik een simpel nummer kan extracten uit een gif-je? :)
Tekst is wit, achtergrond donker-achtig, dus scannen voor witte text lijkt me logisch, rest weggooien, en dan soort van OCR eroverheen...

Maarrrrrrrrr.... hoe? :s
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:35:58
 
B a s
Beheerder

B a s

18/10/2003 11:35:00
Quote Anchor link
hmm.. ik denk niet dat dat kan tenzij je het plaatje zelf hebt gegenereerd.. ben nu net begonnen met GD dus weet er nog niet heel veel vanaf.. :/

maar ik denk dat als het plaatje niet gegenereerd is met GD dat je dan niet zomaar witte tekst eruit kan halen, correct me if i'm wrong :)
 
Peter

Peter

18/10/2003 14:21:00
Quote Anchor link
In principe zou je zo'n pic moeten kunnen 'scannen'.
Je gaat dmv een loop vanaf links richting het midden, en hetzelfde vanaf de rechterkant.

De loop moet de eerste 'instance' van een witte pixel reporten, en tussen die twee 'lijnen' snijden.
Kortom, alles wat niet bij de cijfers hoort wordt weggegooid.

Vervolgens moet je de cijfers zelf nog uit elkaar halen, op een soortgelijke manier, waarna je gaat vergelijken... cijfer voor cijfer, elk pattern moet opgeslagen zijn in een array.

Voor een 3 bv:

XXXXX
X
XXXX
X
XXXXX

.- Col 1 - 2 pixels
.- Col 2 - 3 pixels
.- Col 3 - 3 pixels
.- Col 4 - 3 pixels
.- Col 5 - 5 pixels

Het pattern zou dan dus 23335 zijn.

--------

Ik heb een voorbeeld-image ff gepost:

http://earendil.tavernofdominion.com/getnum.gif
 
Aaaa bbbb

aaaa bbbb

19/10/2003 15:22:00
Quote Anchor link
jij hebt zeker zo'n gratis bezoekersteller waar je de link uit wilt halen ofzo

0 0
|
\_____/
 
Peter

Peter

22/10/2003 16:23:00
Quote Anchor link
Niet bepaald, 't betreft een ander project ;)
Enne... gratis bezoeker-tellers, wie gebruikt die dan? Ik bedoel, als ik zoiets wil zet ik het zelf wel in elkaar :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.