office documenten lezen dmv php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

24/01/2010 21:24:00
Quote Anchor link
Ik heb de oplossing voor excel wel al, maar daar ben ik nog bugs uit aan het halen, ik zal het posten. En dat zal het niet zijn denk ik.. ik moet echt word bestanden OF kunnen uitlezen en dmv fpdf wegschrijven, OF direct kunnen wegschrijven
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:24:01
 
GaMer B

GaMer B

24/01/2010 21:26:00
Quote Anchor link
Even voor zomaar tussendoor: Een office document is niks anders dan een .zip bestandje.... met daarin allerlei .xml bestanden.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

24/01/2010 22:04:00
Quote Anchor link
Dan zou ik moeten gebruik maken van de google api? hoe zou ik dat moeten doen?..

En ik heb de oplossing voor excel wel al, zitten alleen wat bugs in nog... ben ik er uit aan het halen, ik zal het delen.

Iemand anders nog suggesties voor word, .doc, .docx bestanden? na zoveel dagen google ben ik aant sterven van verdriet :P
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2010 23:08:00
Quote Anchor link
Een gewoon docbestand moet je eens openen in notepad (of notepad++).. Je kan dan keurig de tekst vinden, hoe het verder zit met de opmaak weet ik niet, maar dat lijkt niet helemaal "in de tekst" te gebeuren.
Een Docx bestand is een zipje met allemaal xml-etjes. Als je deze uitpakt (gzip) en dan de xml-etjes gaat inlezen heb je je systeem al klaar. Docx is niet zo heel lastig, doc is een stukje lastiger.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

25/01/2010 07:43:00
Quote Anchor link
Sorry voor mijn 2, op elkaar lijkende posts. Ik had niet gezien dat we al op pagina 2 zaten. *lomp*

En dat weet ik, zelfde met xlsx. Dat doe ik nu ook met xls, die zet ik om naar xlsx dmv een of ander script, en dan naar pdf *kan niet rechtstreeks raar genoeg.*

Maar nou kan ik wel een oplossing scripten voor docx... Maar wat moet ik dan met .doc bestanden doen?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

25/01/2010 11:24:00
Quote Anchor link
@wesley
Als de opmaak verder niet zo belangrijk is, dan kan je de tekst gewoon uit een Doc bestand halen. Een andere manier (dus ook met opmaak) weet ik eigenlijk niet.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

25/01/2010 12:20:00
Quote Anchor link
Ik heb phpLiveDocx gevonden. Die schijnt goed te zijn alleen, snap ik Zend niet.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.