om de 60 sec een mailtje versturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jimmy Arts

jimmy Arts

07/05/2008 21:52:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een email script en wil er voor zorgen dat er om de 60 seconden een mailtje word verstuurd, kan ik dit het beste doen via een cronjob?
want ik wil dat als de admin die het mailtje heeft verstuurd van de site kan weg gaan nadat hij het mailtje heeft verstuurd en dat dan automatisch door de server om de 60 sec een mailtje word verstuurd dus.

Alvast bedank.
Jimmy
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:58:21
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

07/05/2008 22:13:00
Quote Anchor link
als je perse iedere 60 seconden een mailtje wil (1440 mailtjes per dag!), dan moet je dat inderdaad via een cronjob doen.

Andere mogelijkheid is om bij iedere pagina aanroep te controleren hoe lang het laatste mailtje geleden is, maar dan krijg je na bijv. een nacht een hele lading mailtjes in een keer binnen, want dan worden degene die zijn 'blijven staan' allemaal in een keer verstuurd.

alleen waarom iedere 60 seconden een mailtje naar jezelf sturen, daar moeten betere oplossingen voor zijn toch?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden
 
- SanThe -

- SanThe -

07/05/2008 22:22:00
Quote Anchor link
Stefan van Iwaarden schreef op 07.05.2008 22:13:
... waarom iedere 60 seconden een mailtje naar jezelf sturen, daar moeten betere oplossingen voor zijn toch?

Betere vraag is denk ik: Wat is het nut van zo'n aktie?
 
Jimmy Arts

jimmy Arts

07/05/2008 22:29:00
Quote Anchor link
Naar mezelf?
Het is de bedoeling dat iedere 60 sec. een mailtje word verstuurd naar iemand uit de mailing list.

Dan komt de mail minder snel in de spambox
 
- SanThe -

- SanThe -

07/05/2008 22:31:00
Quote Anchor link
jimmy schreef op 07.05.2008 22:29:
Naar mezelf?
Het is de bedoeling dat iedere 60 sec. een mailtje word verstuurd naar iemand uit de mailing list.

Dan komt de mail minder snel in de spambox

Ik denk dat de headers daar de grootste oorzaak van zijn.
 
Danny K

Danny K

07/05/2008 22:31:00
Quote Anchor link
OW, op die manier. Nou dan kan je toch beter gebruik maken van bijvoorbeeld swiftmailer?
 
Jimmy Arts

jimmy Arts

07/05/2008 22:54:00
Quote Anchor link
ik gebruik al phpmailer
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/05/2008 23:10:00
Quote Anchor link
phpMailer is ook prima, maar elke minuut mailen vind ik onnodig.
Een vertraging van 1 sec met sleep() in je code zou wel kunnen.
 
- wes  -

- wes -

07/05/2008 23:16:00
Quote Anchor link
waarom is nog steeds de mythe bij de meesten dat veel mail gelijk staat aan spam?

ik kan binnen een minuut tig duizend mail de deur uit doen, niets aan de hand, zelfs naar dezelfde server toe. Als de headers maar goed zijn.
Als ik hier achteraan een mailtje stuur met bijv een foutieve hostnaam of returnpath, ja dan wordt je tegengehouden.

hoeveelheid staat volkomen los van spamscore. en wat jij beweerd is al helemaal bullcrap, alsof persoon X last heeft van een mailtje dat je aan persoon Y hebt gestuurd...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.