omgekeerde range()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sitecore Developer/ .Net Developer/ Web developmen

Functieomschrijving Ben jij een developer die graag werkt aan een cruciaal platform? Schroom jij het niet om jouw brede skillset in te zetten om verbeterslagen aan te dragen en uit te voeren? Lees dan snel verder! Bouwen van nieuwe functionaliteiten (40%) Door ontwikkelen van het complexe consumenten platform (25%) Bugfixing (20%) Testen van (jouw) code, handmatig-, unit-, integratie- en browser tests (15%) Functie-eisen Minimaal een MBO-diploma met HBO werk- en denk niveau; Minimaal 3 a 5 ervaring als .NET developer; Ervaring met C# en ASP.NET ; Ervaring met webapplicaties; Ervaring binnen een SCRUM/Agile omgeving; Inzicht in Front-end technieken en hoe

Bekijk vacature »

Delphi Developer gezocht voor organisatie die Delp

Functieomschrijving Dankzij jouw software krijgen klanten meer inzicht in hun processen in kunnen deze processen bijvoorbeeld steeds verder geautomatiseerd worden. Je komt aan zeer uiteenlopende projecten te werken voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan een applicatie die gebruikt wordt voor het plannen van werkzaamheden, maar bijvoorbeeld ook een website voor een klant. Één ding is zeker; Delphi is jouw kerntaak! Daarnaast werk je ook met SQL. Je opleidingsniveau is voor deze functie van ondergeschikt belang, het is belangrijk dat je ruime ervaring hebt op het gebied van Delphi. Samen met je collega's ben je

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Ben jij de Front-end Developer die we zoeken? Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een gedreven engineer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en proactieve houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe je als Developer? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende uitdagende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie zijn, als binnen het Center of Excellence van Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en

Bekijk vacature »

Full stack software .NET C# developer, domotica me

Voor een bedrijf in de regio Hendrik Ido Ambacht zijn we op zoek naar een fullstack .NET C#developer. Het gaat hier om een bedrijf dat systemen ontwikkeld die via domotica oplossing bieden voor maatschappelijke instellingen. Zo verwerken hun systemen meldingen waarover ze rapporteren, maar ook zorgen ze voor de automatisering van toezicht. Het systeem bestaat uit apps, web interfaces, backend en BI rapportage tools. Het gaat het hier om een MKB bedrijf van circa 70 mensen met een team van 5 developers. Bestaande uit hardware, embedded en backend developers. Momenteel is er daarom sterke behoefte aan iemand die zowel back-

Bekijk vacature »

Developer / GIS / Esri / Ingenieursbureau

Functieomschrijving Ben jij een Software Developer met minimaal drie jaar ervaring en wil jij aan werken aan toonaangevende GIS software? Spreekt het jou aan om binnen een innovatief ingenieursbureau te werken aan uiteenlopende projecten voor diverse grote en bekende namen in Nederland? Lees dan nu verder! Ontwikkelen van nieuwe GIS software met behulp van Esri; Ontwikkelen en bedenken van nieuwe koppelingen en mobiele oplossingen; Werken aan uiteenlopende projecten voor grote en bekende organisaties in Nederland; Samenwerken in zelfsturende Agile teams; Werken aan innovatie en kennisdeling. Functie-eisen Minimaal HBO en/of WO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar ervaring als Developer met

Bekijk vacature »

.NET fullstack developer gezocht, Hendrik Ido Amba

Een goede onderlinge sfeer, relaxte omgang met elkaar, leuke afwisselende projecten, snelle adoptie van nieuwe technieken en een mooi pand met uitstekende voorzieningen; slechts een greep uit de redenen waarom de werknemers graag bij dit bedrijf werken. Iets voor jou? Lees dan verder! Het bedrijf/werkzaamheden Voor een softwarebedrijf in Hendrik Ido Ambacht zijn we op zoek naar een ervaren .NET developer. Het gaat hierbij om een groeiende IT dienstverlener bestaande uit 50 mensen. De lijnen zijn kort en er heerst een informele en collegiale sfeer. Dit uit zich onder meer in de regelmaat van teamuitjes, dagelijks goed verzorgde lunches en

Bekijk vacature »

Backend .NET developer gezocht

Functieomschrijving In deze functie word je verantwoordelijk voor zowel nieuwbouw als onderhoud van applicaties, die inzicht geven in documentstromen en workflows. Je komt in een gedreven technisch team te werken waar veel kennis aanwezig is. Je collega’s zijn echte tech lovers die ook bij de koffiemachine graag nog over de laatste snufjes praten en ook een voorliefde hebben voor gadgets. Ter ondersteuning van je werkzaamheden word je gefaciliteerd met opleidingen en certificeringen, de beloning is boven marktconform en er heerst een informele werksfeer. Functie-eisen - Je hebt HBO werk en denk niveau - Je hebt ervaring met C#.NET - Je

Bekijk vacature »

Alfresco Developer

Hopelijk gaat alles goed? Ik ben op zoek naar een interim/freelance Developer die ervaring/exposure heeft gehad met het CMS Alfresco! Het is voor een zeer interessante klant in Rotterdam. Verder is kennis van Java en Angular gewenst. Ben je zelf geïnteresseerd en kom je begin januari beschikbaar of ken je wellicht iemand die dat zou kunnen zijn? Dan kom ik uiteraard graag in contact! Alvast bedankt voor je tijd en moeite!

Bekijk vacature »

.NET Developer Financieel

Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Financieel. Wanneer begin je? Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen financiële module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code, speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen hun zorg factureren, voldoen aan afspraken met zorgverzekeraars, verplichte landelijke aanleveringen van financiële data doen en nog veel meer. Je brainstormt regelmatig met collega’s hoe

Bekijk vacature »

Senior Java developer / Online data organisatie

Functieomschrijving Werk jij als Java Developer al jaren in een Agile team en wil jij data gedreven werken? Wil je daarnaast je development skills gebruiken bij een bedrijf dat online data genereert? Lees dan snel verder! Back-end dataprocessing applicaties bouwen; Koppelingen met REST API’s maken; Productiewaardig implementeren van machine learning algoritmen; Hoogwaardige codes schrijven. Functie-eisen Minstens 3 jaar ervaring; Affiniteit met het werken met data; Met Scrum en Agile wijze werken; Gebruikerservaring met producten uit de Atlassian suite (JIRA, Confluence, Git); Ervaring met Git, JUnit en Maven; Kennis en/of ervaring met Data tooling waaronder Hadoop is een grote pré; Goede

Bekijk vacature »

C# developer / Azure Cloud / Fullstack / 5500 euro

Functieomschrijving Developer / Software engineer / Fullstack / Microsoft C# .Net / Azure cloud Bouwen van Windows-, web- en mobile applicaties; Bouwen van nieuwe applicaties en de doorontwikkeling van bestaande applicaties; Uitzetten van de lijnen op architectuur niveau samen met de solution architect; Oplossen van complexe vraagstukken; Coachen en ontwikkelen van de minder ervaren developers binnen het scrumteam; Schakelen met de business. Functie-eisen Afgeronde HBO opleiding richting Informatica of vergelijkbaar; Minimaal 5 jaar ervaring als fullstack developer; Ervaring met Microsoft C# / SQL server; Ervaring met Azure is een pré; Ervaring met Angular is een pré; Je bent enthousiast, communicatief,

Bekijk vacature »

Medior/Senior C# .NET Developer; interne functie!

Functieomschrijving Je komt hier terecht in een klein ontwikkelteam, bestaande uit jouw en twee andere Senior programmeurs. Samen gaan jullie ervoor zorgen dat het CRM-systeem continu optimaal werkt, zodat alle overige werknemers van de organisatie hier ten alle tijden in kunnen en in kunnen werken. Jullie houden je bezig met bugfixing, maar ook met het ontwikkelen van nieuwe modules. Omdat jullie met zo'n klein team zijn is er sprake van hele korte lijnen. Jullie staan continu met elkaar in contact en werken nauw samen. Er is veel sprake voor eigen inbreng en je hebt veel verantwoordelijkheid. Je werkzaamheden zijn het

Bekijk vacature »

Business Developer / France

Discipline Marketing & Sales Location Utrecht (NL) Hours a week 40 As our Business Developer France You must love sales! Because YOU will make it your goal to successfully promote and expand our B2B drop shipment program. You will make this a success because you are commercially driven and convinced of online B2B sales. We trust you to work independently. You have an enthusiastic international team that can get you up to speed. What you will do Generates new business by attracting new partners to the vidaXL B2B Drop-shipping Platform, focusing on the German speaking markets; Analyzes the market and

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer / Maven / Spring /Amster

Functieomschrijving Ben jij een Full Stack Java Developer die in het mooie Amsterdam wil werken, voor een bedrijf dat verantwoordelijk is voor verschillende soorten data en applicaties? Solliciteer dan nu! Ontwikkelen, uitbouwen en verbeteren van applicaties in Java 8; Sparren met de business en jouw SCRUM team aangaande functionaliteiten. Functie-eisen Je bent in het bezit van minimaal een MBO-diploma met HBO werk- en denk niveau; Je hebt ervaring met Java (8); Je hebt ervaring met Maven; Je hebt ervaring met Spring Framework; Je hebt bent bekent met Azure (PaaS/IaaS); Je hebt ervaring met JFS, Angular; Je hebt kennis van Messaging

Bekijk vacature »

ASP.NET Developer Transformatie 35+ vrije dagen

Functieomschrijving Ben jij een ASP.NET Developer en wil jij meer doen dan alleen developen? Ben jij ondernemend ingesteld en denk jij graag mee aan de visie en strategie van een organisatie? Dan is deze baan wat voor jou! Meedenken in de visie en strategie van de organisatie; Concepten ontwikkelen en deze uitdragen binnen de organisatie; Applicaties optimaliseren in ASP.NET; Innovatieve software ontwikkelen met onder andere AngularJS; Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; 1 tot 4 jaar ervaring met bijvoorbeeld: ASP.NET, .NET of Java; 1 tot 4 jaar ervaring met: AngularJS of andere JavaScript versies; Bekend met Agile werken; Affiniteit met ondernemen.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Johan M

Johan M

23/01/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Beste PHPhulpers,

Ik ben op zoek naar een scriptje of functie die het volgende voor mij kan doen:

De cijfers "1, 2, 3, 4 en 5" versimpelen naar "1 - 5" (1 tot en met 5 dus), maar ook:
"1 2 3 5 6 7" naar "1 - 3, 5 - 7".

Voor mijn gevoel is dit de functie range() omgekeerd, maar ik weet dus niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
De getallen worden nu weergegeven door een simpele echo, dit kan worden omgezet naar en array.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen,
grzz. Johan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan M

PHP hulp

PHP hulp

19/01/2020 08:52:21

Frank -

Frank -

23/01/2008 16:22:00
Quote Anchor link
Zo uit de handleiding:
Quote:
range() geeft een array van elementen van low naar high, inclusief. Wanneer low > high, dan zal de reeks lopen van high naar low.

Daarnaast kun je een array ook sorteren, zowel van laag naar hoog als hoog naar laag. Zie sort() en zijn vriendjes.

Wessel Johnson

Wessel Johnson

23/01/2008 16:24:00
Quote Anchor link
Dit misschien:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$arr
[] = 1;
$arr[] = 2;
$arr[] = 3;
// Enz

echo $arr[0].' - '.end($arr);

//Niet getest

?>

Robert Deiman

Robert Deiman

23/01/2008 16:29:00
Quote Anchor link
Wat je zou kunnen doen is de string:

123567 eerst in een array zetten, en dan met een for lus (van min naar het max nummer wat er in staat) controleren of alle waarden er in staan die tussen - en max zitten.

Sla dan de beginwaarde op in een variabele (Array is handigst!!) en begin met het doorlopen van de mogelijkheden. Staat een waarde niet in de array, neem dan die waarde -1 als laatste waarde, en start een nieuwe reeks die verder telt dan waar je bent.

Maar je zit wel met een probleem als je hoger dan 10 komt, want hoe bepaal je:

123567910 dat dan de 10 niet gewoon 1 en 0 zijn?

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

23/01/2008 16:40:00
Quote Anchor link
Quote:
range() geeft een array van elementen van low naar high , inclusief. Wanneer low > high, dan zal de reeks lopen van high naar low.
Gooi er dan gewoon even een array_reverse() over en klaar is kees of in dit geval Johan.

Johan M

Johan M

23/01/2008 17:15:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties, ik ga even een poosje prutsen met de genoemde suggesties.

Ik hoopte dat er een of andere functie voor zou zijn, maar aangezien niemand die noemt begrijp ik dat het niet eens zo'n heel slechte vraag was.

Robert_Deiman schreef op 23.01.2008 16:29:
...
123567910 dat dan de 10 niet gewoon 1 en 0 zijn?
Dit probleem is denk ik niet aan de orde omdat all getallen gescheiden zijn. Hetzij door komma's of spaties o.i.d., of als aparte variabelen in een array, dat maakt niet uit.

Robert Deiman

Robert Deiman

23/01/2008 17:24:00
Quote Anchor link
Owja. ;) Het valt me nu pas op dat er een spatie tussen staat, dus dat zal dan geen probleem vormen.

Ik ken daar inderdaad geen functie voor, en het is geen slechte vraag. Vind 't wel een leuk vraagstuk eigenlijk.

Hopelijk kan je wat met mijn suggestie..

- SanThe -

- SanThe -

23/01/2008 18:26:00
Quote Anchor link
Hoe gek wil je het hebben?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

$arr = array_merge(range(1, 5), range('z', 'm'), array(9, 'A'), range(8, 4));

echo '<pre>';
print_r($arr);
echo '</pre>';

?>

Edit: Volgens mij heb ik de vraag niet goed gelezen. Sorry. :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Johan M

Johan M

23/01/2008 18:36:00
Quote Anchor link
Creatief hoor SanThe, maar idd niet helemaal wat ik zoek :)

- SanThe -

- SanThe -

23/01/2008 18:41:00
Quote Anchor link
Hoe krijg je die data binnen? In een string? Met komma's, spaties of wat dan ook er tussen? Zijn het altijd alleen getallen?

Johan M

Johan M

23/01/2008 18:45:00
Quote Anchor link
Het zijn inderdaad altijd alleen getallen die uit een SQL-database komen, nu geef ik ze weer met een echo, maar dit zou net zo makkelijk een array kunnen worden. Hier valt altijd wel een mouw aan te passen. Hoe de getallen gescheiden worden maakt dus ook niet uit.

Robert Deiman

Robert Deiman

23/01/2008 18:51:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
//string with space separated
$sSpacesep = '1 2 3 4 6 7 8 10 11 12';
//string with comma separated
$sCommasep = '1,2,3,5,6,7,12,13,14,16';

function
createrange($sString,$separator = ' '){
    $aNumbers = explode($separator,$sString);
    $j=1;
    $aNumarray = array();
    for($i=1; $i <= max($aNumbers); $i++){

if(in_array($i,$aNumbers)){
            $aNumarray[$j][] = $i;        
            }

else{
            $j++;
            }
        }

$sRange = '';
    foreach($aNumarray as $key => $value){
        if(count($aNumarray[$key]) > 1){
            $sRange .= min($aNumarray[$key]).'-'.max($aNumarray[$key]).' ';
            }

else{
            $sRange .= min($aNumarray[$key]).' ';
            }
        }

return $sRange;
    }

// example for how to use it with a space separated string
echo createrange($sSpacesep);
// example for how to use it with a comma separated string
echo '<br />';
echo createrange($sCommasep,',');
?>

Edit:

De wijziging bevat nu ook dat je een losstaand nummer ook goed weergegeven wordt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

- SanThe -

- SanThe -

23/01/2008 18:53:00
Quote Anchor link
Maar om iets te maken wat er mee om kan gaan, moet je op zijn minst weten hoe je het binnen krijgt.

Joren de Wit

Joren de Wit

23/01/2008 18:55:00
Quote Anchor link
@Robert: komt in de richting. Gaat alleen nog niet helemaal lekker met een reeks als 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9 waarbij er dus ook ranges zijn waarin maar 1 getal voorkomt...

Edit:
Je had het al veranderd zie ik :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Robert Deiman

Robert Deiman

23/01/2008 18:56:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 23.01.2008 18:53:
Maar om iets te maken wat er mee om kan gaan, moet je op zijn minst weten hoe je het binnen krijgt.

@SanThe
Zie mijn voorbeeldfunctie ;) Hij gaat er standaard vanuit dat het met een spatie is gescheiden, maar ook met , of elk ander leesteken is prima mogelijk als je dat maar aangeeft.

Je kan ook bijvoorbeeld (omdat je weet dat er alleen maar gehele getallen in mogen staan) controleren een array samenstellen met alle mogelijke scheidingstekens. Komt 1 van die tekens voor, dan kan je het daarop laten scheiden.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
//string with space separated
$sSpacesep = '1 2 3 4 6 7 8 10 11 12';
//string with comma separated
$sCommasep = '1,2,3,5,6,7,12,13,14,16';

function
createrange($sString,$separator = ' '){

if(!is_array($sString)){
        $aNumbers = explode($separator,$sString);
        }

else{
        $aNumbers = $sString;
        }

$j=1;
    $aNumarray = array();
    for($i=1; $i <= max($aNumbers); $i++){

if(in_array($i,$aNumbers)){
            $aNumarray[$j][] = $i;        
            }

else{
            $j++;
            }
        }

$sRange = '';
    foreach($aNumarray as $key => $value){
        if(count($aNumarray[$key]) > 1){
            $sRange .= min($aNumarray[$key]).'-'.max($aNumarray[$key]).' ';
            }

else{
            $sRange .= min($aNumarray[$key]).' ';
            }
        }

return $sRange;
    }

// example for how to use it with a space separated string
echo createrange($sSpacesep);
// example for how to use it with a comma separated string
echo '<br />';
echo createrange($sCommasep,',');
?>

En in deze versie maakt het niet uit of er een array of een string als input wordt gegeven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Johan M

Johan M

23/01/2008 18:57:00
Quote Anchor link
Tnx Robert, daar kan ik idd wat mee.

@ SanThe: dat maakt mij dus niet uit, ikzelf was iets aan het proberen op een manier waarmee het als array binnen komt, maar ik schreef dat het nu wordt weergegeven als een lijst met getallen. Daarom is Robert's manier nog mekkelijker! Het is net de manier waarop jij er iets mee kunt om dit op te lossen, de input die er in moet krijg ik wel voor elkaar.

Dat losse getal kan eventueel opgelost worden door een "if (mysql_num_rows($result) == 0)", maar lijkt met met deze laatste versie niet meer nodig.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan M

Robert Deiman

Robert Deiman

23/01/2008 19:03:00
Quote Anchor link
@Johan
Dat losse getal is in ondertussen al opgelost, hij kijkt of er wel meer dan 1 waarden staan in een array. Zo ja, dan komen de min en de max met een streepje ertussen. Is het er maar 1, dan komt de enige waarde gewoon los in de output.

Het is nu in de laatste versie ook mogelijk om via een array te werken, als je dat prettiger vind.

Maar misschien dat het nog mooier is om 2 getallen die achter elkaar komen (5 en 6 die bijv met zijn 2'en bij elkaar blijven) gewoon met een comma te doen. Ga ik ook nog even inbouwen.

Johan M

Johan M

23/01/2008 19:06:00
Quote Anchor link
Jep, ik was net mn bericht aan het updaten naar de laatste situatie :)

In ieder geval super bedankt voor deze functie, hij werkt super. Met de update die je voorstelt erbij lijkt het me helemaal geweldig.
Ik had lang zitten tobben en zitten Googlen, maar ik kwam er niet uit, dus ik ben heel blij dat er hier zo fantastisch meegedacht wordt.

Frank -

Frank -

23/01/2008 19:09:00
Quote Anchor link
Johan schreef op 23.01.2008 18:45:
Het zijn inderdaad altijd alleen getallen die uit een SQL-database komen
En waarom sorteer je niet in de query? SQL kent niet voor niks de optie ORDER BY....

Johan M

Johan M

23/01/2008 19:13:00
Quote Anchor link
Sorteren wordt inderdaad gedaan via de SQL-query. Hierdoor ontstaat bijvoorbeeld dit lijstje:

1,2,3,5
10,14,20,100
21,22,23,24,30,31,32,33,34

Daarom wil ik per regel (deze zouden wel eens heel lang kunnen worden) dat er dit wordt weergegven:

1-3, 5
10, 14, 20, 100
21-24, 30-34

Dit voor het overzicht, en dat gaat volgens mij helemaal lukken met Robert's function. Mocht je dit kunnen oplossen via de SQL, vertel het me dan graag!

Frank -

Frank -

23/01/2008 19:16:00
Quote Anchor link
Hoe ontstaan die lijstjes dan? Hoe ziet jouw datamodel eruit? En wat staat er in de diverse records aan data? Kun je daar een voorbeeldje van geven?

(ik vrees het ergste, het ziet eruit als gesorteerde tekst en geen getallen...)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.