onbekende code

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Claudia Bakker

Claudia Bakker

19/06/2015 15:00:23
Quote Anchor link
Hallo, mijn naam is Claudia en ik ben webdesigner, maar geen programmeur vandaar dat ik nu hier om hulp vraag. Ik krijg op mijn wordpress websites deze code:
Warning: htmlspecialchars() [function.htmlspecialchars]: charset `UTF-7' not supported, assuming iso-8859-1 in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/wp-includes/formatting.php on line 3267

Heeft iemand enig idee wat dit betekend? Ik kan op line 3267 geen rare dingen zien, als ik de formatting.php bestandjes bekijk met Notepad ++

alvast bedankt voor het meedenken.

vriendelijke groet,
Claudia
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:48:37
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/06/2015 15:01:57
Quote Anchor link
Ergens lijk je een onbekende characterset UTF-7 aan te roepen die PHP niet begrijpt.
 
Claudia Bakker

Claudia Bakker

19/06/2015 15:15:28
Quote Anchor link
Het is nu UTF-8 dacht ik? het probleem is dat de sites gehackt zijn en er in widgets bepaalde codes staan die ergens naar verwijzen. En deze code zie ik o.a bij een contactformulier. Ik heb het er zelf niet ingezet, want dat zou ik niet eens kunnen/weten.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/06/2015 15:20:38
Quote Anchor link
* die PHP niet ondersteunt.

Zorg dat UTF-7 nergens gebruikt wordt of ingesteld staat want op deze manier is wordpress vatbaar voor hacking / cross site scripting.

Controleer je wp-instellingen, of laat dit door iemand doen.

EDIT: ah :/
Zie ook wp support forum in het bijzonder reactie #6
Gewijzigd op 19/06/2015 15:23:37 door Thomas van den Heuvel
 
Claudia Bakker

Claudia Bakker

19/06/2015 15:33:57
Quote Anchor link
dank je Thomas, je hebt mij erg geholpen door deze linken. NU het nog op zien te lossen. Weet jij iemand die mij prive daarbij kan helpen? of in elk geval mij aanwijzingen kan geven?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/06/2015 15:59:04
Quote Anchor link
Persoonlijk ben ik niet echt in wordpress thuis, het is enkel dat ik dit voorbij zag komen in een onderzoek naar een ander onderwerp (character encoderingen en security). Heb je al naar de link die doorverwijst naar de WP FAQ gekeken? Deze is waarschijnlijk wel redelijk geschreven voor mensen die wat minder tech savvy zijn.

Als ik zelf voor dit probleem zou staan zou ik gewoon die lijst van reactie #6 afwerken en kijken of dat daar iets bruikbaars tussen zit, te beginnen bij de (link naar de) FAQ van WP zelf.
 
Claudia Bakker

Claudia Bakker

19/06/2015 16:18:24
Quote Anchor link
Je hebt mij al geholpen door mij die linken te geven. Ik ga het uitzoeken, en bekijken wat ik kan doen. Zo leer ik ook weer natuurlijk (voor een volgende keer :( )
Bedankt!
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

20/06/2015 17:29:23
Quote Anchor link
Quote:
Inside WordPress admin panel .. Go to "Setting" --> Reading

Here you see some field says ' utf-7 ' .Changed in to ' utf-8 ' and save After that you seen setting disappeared and above Warnings message has been Disappeared from wordpress admin .


Google?

Hoop dat het helpt!
 
Claudia Bakker

Claudia Bakker

21/06/2015 02:28:28
Quote Anchor link
Hi Mebus, dank je wel voor je antwoord! Ik heb alles opgelost, maar er was 1 website bij waar ik niets kon vinden in phpmyadmin. Alles stond op utf-8, maar in dit geval stond het gewoon onder mijn neus in Instellingen-lezen.
Heel erg bedankt dat jullie mij hebben geholpen.
Inmiddels zijn alle wachtwoorden vervangen, en is de security aangescherpt. Dit was even een wake- up call.

Groeten Claudia
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.