onclick(of ander event) op select/option

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sjaak P

Sjaak P

23/04/2008 14:21:00
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Ik heb een form met een select list. Dus geen dropdownbox waar maar 1 waarde geselecteerd kan zijn, er kunnen meerdere waardes geselecteerd zijn.
Ik ben er al achter gekomen dat op een option geen event kan worden geplaatst, dit moet dus in de select. Maar wanneer ik in de select een event toevoeg, voorbeeld:
onclick='waarde(this.value,$bestand_id)'

dan geeft this.value altijd de eerste geselecteerde waarde(als er meerdere waarden geselecteerd zijn), maar ik wil juist de waarde terug krijgen van degene waar op geklikt word. Iemand enig idee?
Groeten,
Sjaak
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 08:28:14
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

23/04/2008 21:01:00
Quote Anchor link
ik heb niet echt direct een oplossing...
zou het kunnen dat het een array is, en dat je dan dus maar de eerste krijgt?

hoe ziet de html er nu uit?
ben benieuwd waar je events nou zitten...

je zou even met google kunnen kijken, er zijn vast tutorials over hoe je de waardes van een dinges krijgt...(dat html element heb ik nooit gebruikt, dus dat weet ik niet)

ik ga zelf ook even zoeken voor je, ik edit zo dit bericht nog even als ik wat vind.

Edit:

dit lijkt er heel aardig op:
http://www.digitalamit.com/blog/blog/23.html
duurde even voor ik het had gevonden hoor....

oje, je moet de comments ook even lezen, daar staan nog meer methodes, en dngen die nog korter zijn als je prototype of jquery gebruikt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door pepijn de vos
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.