Onderscheid tussen desktop, tablet en smartphone

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harry H Arends

Harry H Arends

22/08/2017 12:51:06
Quote Anchor link
Op de site die ik aan het bouwen ben komen een aantal pagina's die niet met een smartphone bekeken mogen worden. dit zijn pagina's met formulieren om gegevns in te voeren / aan te passen.

Heeft iemand dit probleem als eens gehad en opgelost??
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:39:46
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

22/08/2017 13:01:57
Quote Anchor link
Wat zou een reden zijn dat je dit niet met een smartphone zou mogen doen? Ik kan niets bedenken.
 
E vH

E vH

22/08/2017 13:06:33
Quote Anchor link
Bootstrap V3:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
.hidden-xs
.hidden-sm
.hidden-md
.hidden-lg


Let op vanaf versie 4:
https://v4-alpha.getbootstrap.com/migration/

The old classes (.hidden-xs .hidden-sm .hidden-md .hidden-lg .visible-xs-block .visible-xs-inline .visible-xs-inline-block .visible-sm-block .visible-sm-inline .visible-sm-inline-block .visible-md-block .visible-md-inline .visible-md-inline-block .visible-lg-block .visible-lg-inline .visible-lg-inline-block) are gone.

They have been replaced by .hidden-xs-up .hidden-xs-down .hidden-sm-up .hidden-sm-down .hidden-md-up .hidden-md-down .hidden-lg-up .hidden-lg-down.
Gewijzigd op 22/08/2017 13:09:28 door E vH
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

22/08/2017 13:17:59
Quote Anchor link
Detecteren of de gebruiker een desktop of een mobiel apparaat heeft :

Link -> http://mobiledetect.net/

Voorbeeld met link -> http://adoptive.esy.es/detectbrowser/
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

22/08/2017 13:38:47
Quote Anchor link
Quote:
Op de site die ik aan het bouwen ben komen een aantal pagina's die niet met een smartphone bekeken mogen worden. dit zijn pagina's met formulieren om gegevns in te voeren / aan te passen.


Het klinkt een beetje alsof je een auto aan het ontwerpen bent zonder stuur.

Je zoekt nu naar de beste manier om ervoor te zorgen dat je gebruikers alleen op rechte stukken weg gaan rijden.

Is het niet beter om ervoor te zorgen dat de pagina's met formulieren ook gewoon op mobiel te gebruiken zijn?
 
E vH

E vH

22/08/2017 13:44:59
Quote Anchor link
en dan te bedenken dat vrijwel 99% een mobiel / tablet gebruikt en bijna niemand meer achter een computer zit.

OT: Phphulp loopt zelf ook enorm achter de feiten aan :P
 
Harry H Arends

Harry H Arends

22/08/2017 13:51:31
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 22/08/2017 13:01:57:
Wat zou een reden zijn dat je dit niet met een smartphone zou mogen doen? Ik kan niets bedenken.
Ben,

Omdat het niet de bedoeling is dat medewerkers vanaf een telefoon dingen in de wedstrijd database aan gaan passen. bij 20+ variabelen is de kans op fouten te groot.



Toevoeging op 22/08/2017 13:53:26:

Elmar vH op 22/08/2017 13:44:59:
en dan te bedenken dat vrijwel 99% een mobiel / tablet gebruikt en bijna niemand meer achter een computer zit.

OT: Phphulp loopt zelf ook enorm achter de feiten aan :P
Zie mijn antwoord hierboven.

Ikzelf gebruik mijn telefoon om te bellen, heb dus ook geen smart phone ;-)
 
Peter K

Peter K

22/08/2017 14:03:13
Quote Anchor link
Ondanks de hoeveelheid kun je 20+ variabelen toch ook netjes ordenen en mobiel bestuurbaar maken.
Mobiel is ook voor tablets bedoeld.

Ook al is het alleen maar om in te zien hoe de variabelen ingesteld staan.

Persoonlijk zou ik toch ook voor de mobiele optie gaan.
 
Ivo P

Ivo P

22/08/2017 14:04:18
Quote Anchor link
Ik weet niet om welke sport het gaat, maar het lijkt me nu júist iets om met je telefoon te doen: direct na (of tijdens) de wedstrijd de score/tussenstand insturen. En niet wachten tot je thuis een pc opgestart hebt.

Bij hockey wordt door de ene coach een digitaal wedstrijd formulier ingevuld.
Andere coach kan dat formulier vervolgens zien en accorderen.

Als je te veel parameters in moet vullen, dan vraag je of te veel info, of je formulier zit niet overzichtelijk genoeg in elkaar.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

22/08/2017 14:06:00
Quote Anchor link
>> Omdat het niet de bedoeling is dat medewerkers vanaf een telefoon dingen in de wedstrijd database aan gaan passen. bij 20+ variabelen is de kans op fouten te groot.

Misschien wordt het tijd om eens in de wedstrijdwereld mee te gaan lopen, dit is juist erg gebruikelijk.
 
Harry H Arends

Harry H Arends

22/08/2017 14:09:11
Quote Anchor link
Adoptive Solution op 22/08/2017 13:17:59:
Detecteren of de gebruiker een desktop of een mobiel apparaat heeft :

Link -> http://mobiledetect.net/

Voorbeeld met link -> http://adoptive.esy.es/detectbrowser/
Dit zocht ik, bedankt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/08/2017 14:10:41
Quote Anchor link
Harry H Arends op 22/08/2017 13:51:31:

Omdat het niet de bedoeling is dat medewerkers vanaf een telefoon dingen in de wedstrijd database aan gaan passen. bij 20+ variabelen is de kans op fouten te groot.

Is het misschien niet beter om de kans op fouten te verminderen?
Hoe zie je die kans op fouten met een mobieltje groter dan op een desktop-pc?
 
E vH

E vH

22/08/2017 14:11:55
Quote Anchor link
"Omdat het niet de bedoeling is dat medewerkers vanaf een telefoon dingen in de wedstrijd database aan gaan passen. bij 20+ variabelen is de kans op fouten te groot."
--> Verplaats niet het probleem naar de gebruiker als je zelf het probleem veroorzaakt/bent.
Herzie de pagina; of je datamodel; of ga gebruikersrechten toepassen.


"Ikzelf gebruik mijn telefoon om te bellen, heb dus ook geen smart phone ;-)"
--> niet iedereen deelt die mening ;-) ik gebruik mijn smartphone om te bellen, videobellen, appen, mailen ( tevens zakelijk ), gamen, betalingen te verrichten etc etc etc. Het is een communicatie apparaat.
Vergelijk het met een afstandsbediening; je kan een universele halen die met meerdere apparaten communiceert, of je hebt er 5 op tafel liggen.
 
Harry H Arends

Harry H Arends

22/08/2017 14:14:02
Quote Anchor link
Ivo P op 22/08/2017 14:04:18:
Ik weet niet om welke sport het gaat, maar het lijkt me nu júist iets om met je telefoon te doen: direct na (of tijdens) de wedstrijd de score/tussenstand insturen. En niet wachten tot je thuis een pc opgestart hebt.

Bij hockey wordt door de ene coach een digitaal wedstrijd formulier ingevuld.
Andere coach kan dat formulier vervolgens zien en accorderen.

Als je te veel parameters in moet vullen, dan vraag je of te veel info, of je formulier zit niet overzichtelijk genoeg in elkaar.
Ivo,
Het gaat om een evenement met 100+ deelnemers. Eigenlijk wil je niet dat iemand 'snel' even iets bijwerkt, waarbij de kans op fouten te groot is. Het doel is eigenlijk om de kans op fouten te verkleinen. Dit gaat bij mij voor het gemak van een smartphone.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/08/2017 14:15:57
Quote Anchor link
Elmar vH op 22/08/2017 13:44:59:
en dan te bedenken dat vrijwel 99% een mobiel / tablet gebruikt en bijna niemand meer achter een computer zit.

OT: Phphulp loopt zelf ook enorm achter de feiten aan :P

Psst.... klik eens op de 'expand' knop rechtsboven, naast de social-media icoontjes!
Het is in ieder geval al iets.... ;-)

Harry H Arends op 22/08/2017 14:14:02:
Het gaat om een evenement met 100+ deelnemers. Eigenlijk wil je niet dat iemand 'snel' even iets bijwerkt, waarbij de kans op fouten te groot is. Het doel is eigenlijk om de kans op fouten te verkleinen. Dit gaat bij mij voor het gemak van een smartphone.

Maar waarom is de kans op fouten te groot als iemand dit met een smartphone doet?
"Kleine invoervelden, en een dikke duim die verkeerd klikt?"
> Pas media-queries toe, en maak de velden groter?

Zorg voor filters (vrouwen/mannen etc...) om de data compact te houden.

Zomaar wat ideeën om de foutenkans te verkleinen.
Gewijzigd op 22/08/2017 14:19:03 door - Ariën -
 
Ivo P

Ivo P

22/08/2017 14:28:05
Quote Anchor link
Soms werk ik iets bij met een los toetsenbord met bluetooth verbonden met mijn telefoon.

En hier naast me zit iemand met een Surface device van Microsoft. Dat is als het los ligt een tablet, maar het kan ook verbonden worden met een toetsenbord en een externe monitor (en het ding is zelf ook al een inch of 12 groot).

Wat is tegenwoordig eigenlijk een desktop?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.