[ONDERTUSSEN OPGELOST]sessions / cookies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joren vh

joren vh

14/01/2008 17:19:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben bezig met een klanten login te maken voor mijn website. Deze werkt met een database. Ik heb een klein registratie script waar ik enkel toegang tot krijg. Verder een login form waar je kan inloggen. Dat gaat al uitstekend. Maar nu sta ik met mijn gezicht tegen de muur.

Nu wil ik dat als een klant inlogt dat onthouden wordt met een cookie of session. Iemand heeft mij al wat op weg gezet met mij een database constructie hier voor te geven. Namelijk deze :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
id | sessionid | username | datetime


Verder was hij plots weg, hij antwoorde niet meer op msn.
De bedoeling is dus dat als er iemnad inlogt deze login onthouden word zodat hij steeds ingelogd blijft in het klanten paneel.

Weet iemand raad hoe ik dit moet aanpakken, liefst met een aantal voorbeeldjes of tutorials.

Al Vast Bedankt,
Joren

Edit:

Hopelijk is het een beetje duidelijk, zo niet zeg het gewoon dan probeer ik het beter uit te leggen


Edit:

GROTE EDIT

Ik ga dus met sessions moeten werken en die database table. Kan iemand mij hier verder mee helpen, met een mooie tut die mooi uitlegt hoe ik dit moet aanpakken

Al vast bedankt,
Joren

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren vh
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.