Online de website aanpassen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Rijstenberg

Mark Rijstenberg

21/07/2010 12:49:13
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb voor iemand een website gemaakt, alleen heeft ze iedere maand een actie.
Die wil ze dus ook iedere maand aan kunnen passen.

Is het mogelijk dat ze dit zelf kan doen? Dus niet met frontpage, maar online.

Dat ze naar haar website gaat, hier een soort van kladblok bestand aan kan passen, dan op opslaan klikt, en dat het dan gewijzigd is?


Het lijkt een beetje een ingewikkeld verhaal, maar als je het niet snapt, dan vraag maar hoe ik heb wil/bedoel!

Het is geschreven in html.



Alvast bedankt
Groet,
Mark
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 15:11:47
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

21/07/2010 13:03:03
Quote Anchor link
Zoiets heet een cms systeem.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

21/07/2010 13:07:30
Quote Anchor link
Als je FTP geeft, dan kun je een tekstbestand maken die dan 'actie.txt' heet.
Daarin kan ze tekst invoeren.
In de pagina zelf (PHP) zet je dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo nl2br(htmlentities(file_get_contents('actie.txt')));
?>
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

21/07/2010 13:08:54
Quote Anchor link
Of, je doet het goed, en maakt/ gebruikt een cms systeem. Haalt een hoop frustratie weg.
 
Johan Dam

Johan Dam

21/07/2010 13:32:50
Quote Anchor link
een cms is natuurlijk wel beter maar zou in dit geval nogal over-kill zijn, een compleet cms alleen maar om 1x per maand een stukje tekst aan te passen?

Bovendien heb ik de indruk dat de TS niet veel verstand van PHP heeft, waardoor een (kleine) cms maken waarschijnlijk teveel gevraagd is en om een bestaande cms erin te zetten is nu niet bepaald kosten-effectief,

Oplossing van Peter is dan een erg goed alternatief. Of iemand moet zo aardig zijn om een mini-cms te maken waar je actie.txt mee kan aanpassen.
 
John D

John D

21/07/2010 13:37:41
Quote Anchor link
Het kan ook zonder ftp: je bouwt een pagina met een redelijk groot input-veld en dat save je als tmp/actie.txt. Dan verder zoals Peter AkA al schreef. Of je geeft haar ide.php-1.5.2 waarmee je simpele edit mogelijkheden aanbied. Uiteraard zijn deze opties niet zonder gevaar....
 
Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

21/07/2010 14:00:53
Quote Anchor link
of gebruik een minicms en klaar :). Kost je 49 euro maar dan ben je ook in 10 minuten klaar
http://www.minicms.eu

Of met iets meer werk maar gratis
http://unverse.net/whizzywig-cross-browser-html-editor.html (Whizzy-CMS)
Gewijzigd op 21/07/2010 14:03:58 door Ceasar Feijen
 
Arjan jansen

arjan jansen

21/07/2010 14:18:42
Quote Anchor link
Ze kan toch ook een tekst bestand opslaan via haar ftp en dan foopen
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

21/07/2010 17:28:21
Quote Anchor link
Wat ik dus zeg :)
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

21/07/2010 18:47:57
Quote Anchor link
cms made simple, joomla, wordpress (blegh). Take a pick. En als zoiets maken te moeilijk is... dan mag je geen klanten hebben. Want iets kleins aanpassen is enorm simpel.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

21/07/2010 19:39:24
Quote Anchor link
Joomla, Wordpress, enz. zou ik hier niet gebruiken.
Je zult het voor 1 ding nodig hebben, en dan creeër je onnodig risico's.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

21/07/2010 19:42:10
Quote Anchor link
hoezo risico's? Het is een risico als je niet weet hoe het moet. wat dus wel weer blijkt.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

21/07/2010 19:45:57
Quote Anchor link
In de jaren dat ik nu scripts schrijf is er maar één lek gevonden (SQL injection) in mijn scripts.
Hoeveel lekken zijn er in Joomla, Wordpress, etc gevonden?
Ik heb niks tegen de community die het maakt, het is geweldig wat ze doen, maar een script dat niet 100% gecontroleerd is en waarvan de broncode publiekelijk bekend is heeft een verhoogde kans om 'gehackt' te worden.

En het script wat ik daarboven gaf is 100% veilig.
Ik neem aan dat de eigenaar van de website toch wel FTP gegevens heeft.
 
Aad B

Aad B

21/07/2010 20:06:30
Quote Anchor link
in 2010 laat je een secretaresse of een niet ter zake kundige gebruiker niet meer ftp - FileZilla file transfer protocol- ?? knutselen. Als je jezelf webdesigner noemt (ter info: ik niet) dan lever je een product waarmee de gebruiker aan de slag kan alsof hij/zij in Word oid aan het editten is. Bouw of zoek dus een 1 pagina cms of zoek een andere hobby.
Gewijzigd op 21/07/2010 20:07:41 door Aad B
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

21/07/2010 20:11:14
Quote Anchor link
Dankje Aad. Dat is precies wat ik bedoel. Het aanpassen van een .txt bestandje is niks, een 1 pagina grote cms... ook niet echt, maar goed, als je het niet anders kan dan moet het maar zo... Of je laat het goed doen.
 
Aad B

Aad B

21/07/2010 20:52:32
Quote Anchor link
Misschien TinyMCE ? zie ook de topic vandaag hierover.
TinyMCE is a platform independent web based Javascript HTML WYSIWYG editor control released as Open Source under LGPL by Moxiecode Systems AB. It has the ability to convert HTML TEXTAREA fields or other HTML elements to editor instances. TinyMCE is very easy to integrate into other Content Management Systems.
http://tinymce.moxiecode.com/examples/full.php
Gewijzigd op 21/07/2010 20:53:11 door Aad B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.