Online leden weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Robbert de Brock

Robbert de Brock

31/01/2011 12:47:23
Quote Anchor link
Jordi kroon op 31/01/2011 08:46:29:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$select
= 'SELECT id FROM user_table WHERE online = 1 ';
$query = mysql_query($select);
$rows = mysql_num_rows($query);

Echo 'online leden:'.$rows;

?>



Stel ik zou deze wel willen gebruiken,
wat moet ik hier aan veranderen dan want ik heb geen table ofzoiets in de database met online
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 08:10:49
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2011 12:52:48
Quote Anchor link
Dan maak je die table toch aan?
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

31/01/2011 12:55:36
Quote Anchor link
dus als ik het goed begrijp moet ik de table online maken waar ik alle leden heb staan (dus bij mij users)
 
Chris -

Chris -

31/01/2011 12:56:26
Quote Anchor link
tabel gebruiker: id - gebruikersnaam - wachtwoord - sessie_id
tabel gebruikers_attributen: id - gebruiker_id - attr_naam - attr_waarde

Klaar :-)
Gewijzigd op 31/01/2011 12:56:53 door Chris -
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

31/01/2011 13:02:27
Quote Anchor link
kan ik niet gewoon de table online aanmaken in mn bestaande table users?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 13:11:36
Quote Anchor link
@Chris: attr_naam - attr_waarde kan zijn een tel.nr. of mailadres ofzo?
Wat is nu precies het verschil wanneer je alles in 1 tabel zet in plaats van in 2?
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

31/01/2011 13:15:50
Quote Anchor link
iemand die wel weet wat ik met de database moet doen?

ik heb dit in mn database users...

--
-- Tabelstructuur voor tabel `users`
--
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `users` (
  `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `user` varchar(32) NOT NULL DEFAULT '',
  `pass` varchar(32) NOT NULL DEFAULT '',
  `level` varchar(4) NOT NULL DEFAULT '1',
  `email` varchar(40) NOT NULL,
  `emailactief` varchar(3) NOT NULL DEFAULT 'nee',
  `mail` varchar(3) NOT NULL DEFAULT 'ja',
  `vip` varchar(3) NOT NULL DEFAULT 'nee',
  `viprest` date NOT NULL,
  `kliks` decimal(10,1) NOT NULL DEFAULT '0.0',
  `fans` decimal(10,1) NOT NULL DEFAULT '0.0',
  `ip` varchar(15) NOT NULL DEFAULT '',
  `referral` varchar(32) NOT NULL DEFAULT '',
  `betaald` int(10) NOT NULL DEFAULT '0',
  PRIMARY KEY (`id`),
  KEY `kliks` (`kliks`),
  KEY `email` (`email`),
  KEY `user` (`user`),
  KEY `vip` (`vip`),
  KEY `referral` (`referral`),
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2011 13:21:55
Quote Anchor link
Maak een nieuwe tabel aan:
Online_user

Met daarin:
- UserID
- Page (waar diegene op de site aanwezig is...)
- Datum/tijd
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

31/01/2011 13:31:24
Quote Anchor link
ja gedaan,
nu moet ik dus het stukje code aanpassen in dit toch?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
$select
= 'SELECT userid FROM online_user WHERE pagina = 1 ';
$query = mysql_query($select);
$rows = mysql_num_rows($query);

Echo 'online leden:'.$rows;

?>

klopt niet denk ik maar hoe meot ik die zetten dan?
Gewijzigd op 31/01/2011 13:32:53 door Robbert de Brock
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2011 13:33:10
Quote Anchor link
Waarom WHERE pagina = 1?
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

31/01/2011 13:35:22
Quote Anchor link
ja weet ik niet hahha nee weet neit hoe die wel moet staan dan

Toevoeging op 31/01/2011 13:41:46:

of moet ik die gewoon op online laten?
en hoe zet die er nou dingen in dan moet ik nog een INSERT maken ofzoiets?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2011 13:52:08
Quote Anchor link
Quote:
Quote
ja weet ik niet hahha nee weet niet hoe die wel moet staan dan

Als je niet weet wat je doet, is het niet handiger dan om eerst wat kennis op te doen?

En ja, je moet een INSERT of een UPDATE doen, ligt eraan of de lid al 'actief' is en in de lijst staat, of juist niet ;-).
Gewijzigd op 31/01/2011 13:52:34 door - Ariën -
 
Chris -

Chris -

31/01/2011 14:19:18
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/01/2011 13:11:36:
@Chris: attr_naam - attr_waarde kan zijn een tel.nr. of mailadres ofzo?
Wat is nu precies het verschil wanneer je alles in 1 tabel zet in plaats van in 2?


Omdat je nu bij attr_naam kan zetten "telefoon", en in attr_waarde "06123456789". En je kan er nog een toevoegen genaamd "adres", en nog een "vip", of nog een "speciaal". Als je alles in 1 tabel zet, zit je gelimiteerd aan de velden die je op geeft in die tabel. Door gebruik te maken van deze tabel, kun je ongelimiteerd velden toevoegen :-) Dat is normaliseren..
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 14:32:22
Quote Anchor link
Oooooh... wacht ff....

Je bedoelt dat die 2e tabel echt alleen deze velden heeft:
id - gebruiker_id - attr_naam - attr_waarde

...en als je dan iemands tel.nr. en mailadres wil opslaan dan worden dat dus 2 afzonderlijke entries in tabel 2. Correct?

Maar is dat niet onhandig? Want dan weet op voorhand nooit welke atributen een user heeft toch? En misschien heb je dan in je database wel 20 rijen staan om 1 user op te slaan. Is dat echt handiger dan alle gegevens in 1 rij te zetten?
 
John D

John D

31/01/2011 14:43:38
Quote Anchor link
@Chris Horeweg: Waar heb je dan nog de 1e tabel voor nodig? Op jouw manier kan je dus alles in de attr tabel onderbrengen. Qua datamodel is dit een voorbeeld van te ver doorgaan met normaliseren. Het is een leuke oplossing voor hobbyisten die gedurende de life cycle van hun product nog niet weten of het af is. In de praktijk zal je dit bij bedrijfsmatige applicaties weinig of helemaal niet tegen komen. Het nadeel is namelijk dat je de attr tabel tig keer met zichzelf aan het joinen ben om bijvoorbeeld alle gegevens van een gebruiker te kunnen tonen.
@Ozzie: Hou je gewoon aan de 3e normaalvorm. Je komt dan nooit in de performance problemen met je database en de query's zijn da per definitie korter.
Gewijzigd op 31/01/2011 14:47:34 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 14:53:11
Quote Anchor link
@Chris: dank voor je reactie. Kun je me misschien (kort) uitleggen wat de 3e normaalvorm inhoudt? (ik heb geen IT opleiding gevolgd...)
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

31/01/2011 14:54:56
Quote Anchor link
Hbe al een idee als het gaat lukken..

in de inlog pagina bij het stukje code als je succesvol bent ingelogd en dat ie je doorlinkt naar de ledenpagina daar heb ik dit ingeplaatst:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
                mysql_query("UPDATE users SET online = online + 1 WHERE user = '".mysql_real_escape_string($_POST['user'])."'");


dus dan staat online op 1
en als ik bij uitloggen.php - 1 doe dan taat ie weer op 0 en is ie dus offline
weet neit of dit werkt hoor maar zal proberen :P

Toevoeging op 31/01/2011 14:59:47:

oh nee dat gaat niet werken... want dan sta je alleen offline als je op uitloggen klikt, ik weet het niet meer
 
John D

John D

31/01/2011 15:12:56
Quote Anchor link
@Ozzie: Wat Chris doet is geen 3e normaalvorm. In de 3e normaalvorm kan je attributen die een gebruiker maar 1x bezit in dezelfde tabel zetten en Chris zet vrijwel alles in de user_attributen tabel en dat neigt meer naar de 4e normaalvorm en is niet altijd even handig bij query's, performance issues etc. De normaalvormen worden vrij goed uitgelegd op internet, google hier maar eens op. Meest gebruikelijk is de 3e normaalvorm.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2011 15:15:06
Quote Anchor link
Robbert de Brock op 31/01/2011 14:54:56:
Hbe al een idee als het gaat lukken..

in de inlog pagina bij het stukje code als je succesvol bent ingelogd en dat ie je doorlinkt naar de ledenpagina daar heb ik dit ingeplaatst:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
                mysql_query("UPDATE users SET online = online + 1 WHERE user = '".mysql_real_escape_string($_POST['user'])."'");


dus dan staat online op 1
en als ik bij uitloggen.php - 1 doe dan taat ie weer op 0 en is ie dus offline
weet neit of dit werkt hoor maar zal proberen :P


Lees je het topic niet ofzo?


Je hoeft niks bij inloggen te doen, je moet kijken of iemand actief is. Niet iedereen logt zich altijd uit op een site als hij die verlaat....
Gewijzigd op 31/01/2011 15:16:36 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 15:17:13
Quote Anchor link
@John: dus als ik de gehele user in 1 tabel zet is dit geen probleem?

(ik zal eens zoeken op de normaalvormen)
Gewijzigd op 31/01/2011 15:17:37 door Ozzie PHP
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.