Onthoud file php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

07/07/2016 01:46:35
Quote Anchor link
Beste Leden,

Als je met php een formulier doet controleren en er is een fout dan verwijderd hij uit de input type file de bijlage.
Is er een manier om deze te onthouden zoals je dat met tekst terug kan echoën?

Toevoeging op 07/07/2016 01:57:19:

Het formulier staat in de php pagina zelf
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<form method="POST" action="">
<input type="file" name="bijlage">
</form>
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 10:53:40
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/07/2016 08:04:33
Quote Anchor link
Voor POST-waardes kan dat met dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if (isset($_POST['name'])) {
    echo $_POST['name'];
}

?>


Maar met $_FILES kan het helaas niet.
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

07/07/2016 12:45:23
Quote Anchor link
Ik heb al diversen dingen geprobeerd.
Nu viel me in: word de pagina gerefreshed als alles binnen 1 pagina staat?
Dan zou ik met javascript kunnen zeggen dat dit bij submit zonder refresh moet worden gecontroleerd, of zit ik dan fout?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/07/2016 13:05:01
Quote Anchor link
Volgens mij was Ariën toch vrij duidelijk?

Quote:
Maar met $_FILES kan het helaas niet.

Het verzenden van je data gaat in één keer. Het bestand wordt gelijk naar de server verzonden en van daaruit kun jij het naar de juiste map kopiëren.

Wellicht is het handiger om beide processen te scheiden. Dus op de ene pagina de gegevens laten invoeren en daarna op de volgende pagina het bestand laten uploaden.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/07/2016 15:50:15
Quote Anchor link
Of de upload ondertussen op de achtergrond te laten plaatsvinden. Zoals GMail dat bijvoorbeeld doet bij attachments. Meerdere oplossingen denkbaar. Maar inderdaad, het file veld is meer het domein van het operating systeem, dus hier kom je moeilijk aan. Daarnaast wil je waarschijnlijk niet dat je iemand iets meerdere keren laat uploaden wat zou gebeuren als je voortborduurt op die oplossing (het terugplaatsen van een bestandsnaam).

Ik zou in eerste instantie tot doel stellen om iemand iets eenmalig te laten uploaden en daar je oplossing omheen bouwen (of in het algemeen, alle informatie (die klopt en volledig is) maar 1x verzenden). Bijvoorbeeld door voor verzending te controleren of alles correct is, of ondertussen de upload doorsturen zodat dat alvast gebeurd is.
 
Ivo P

Ivo P

07/07/2016 16:32:58
Quote Anchor link
De reden waarom je niet kunt schrijven naar een value van een <input type=file> is vrij eenvoudig.

Dan kan iemand daar ook /standaard/path/naar/rabobank-cookie in zetten en zo een willekeurige file laten uploaden. Als helemaal gemeen, als dan die input ook nog eens buiten beeld / onzichtbaar is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.