OOP Class Check

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »
The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 16:07:00
Quote Anchor link
Hey mensen, ben sinds gisteren me aan het verdiepen in de fenomeen OOP.

Nou heb ik een Class geschreven Page_numbers met het idee dat ik um makkelijk in andere projecten kan gaan gebruiken.

Nou is mijn vraag of jullie even naar de class willen kijken of ik het goed heb aangepakt omdat ik met het fenomeen nog niet zo heel bekend ben.

Opbouwende kritiek is van harte welkom (ook issues over bad practice)


De Class:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

/********
*    Show all errors
********/

error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

?>
Gewijzigd op 16/03/2006 16:49:00 door The Beeding Clown
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 13:16:14
 

15/03/2006 16:09:00
Quote Anchor link
Ben ik de enige die hier onder de code blokken " target="_blank"> ziet staan? ;-)
 
Han eev

Han eev

15/03/2006 16:09:00
Quote Anchor link
Je hebt het prima gedaan ;)
Alleen je moet wat meer commentaar binnenin het script geven. (niet dat ik dat doe maar oke)
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 16:17:00
Quote Anchor link
Tnx, Commentaar zet ik in mijn eigen scripts nooit zo heel veel... Omdat je het zelf gescript en als je er naar kijkt weet je meestal gelijk weer wat het allemaal doet.


Is het wel toegestaan op het moment dat je het object aanmaakt je gelijk de Class varablen mee geeft ??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$page_nums
= new Page_numbers("guestbook", "WHERE blocked='N'", $link_id);
?>


En kan het geen kwaat de Constructor zo vol te zetten met dingen ??
Gewijzigd op 15/03/2006 16:19:00 door The Beeding Clown
 
Han eev

Han eev

15/03/2006 16:18:00
Quote Anchor link
Jah dat moet juist ;)
 

15/03/2006 16:20:00
Quote Anchor link
nano:
Tnx, Commentaar zet ik in mijn eigen scripts nooit zo heel veel... Omdat je het zelf gescript en als je er naar kijkt weet je meestal gelijk weer wat het allemaal doet.
Dat zeggen heel veel mensen, maar ik denk niet dat als je je script over een maand of twee terug ziet dat je gelijk weet hoe het werkt.
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 16:20:00
Quote Anchor link
Quote:
Jah dat moet juist ;)
Ah oke, tnx.. (ben er allemaal nog een beetje nieuw mee)
Gewijzigd op 15/03/2006 16:41:00 door The Beeding Clown
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 16:40:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
Dat zeggen heel veel mensen, maar ik denk niet dat als je je script over een maand of twee terug ziet dat je gelijk weet hoe het werkt.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in idd.. En zeker met classes, die zijn meer plug and play en kijk je ook natuurlijk niet zo heel vaak meer na.
Gewijzigd op 15/03/2006 16:41:00 door The Beeding Clown
 

15/03/2006 16:58:00
Quote Anchor link
Daarom. Bijvoorbeeld: Een MySQL database driver voor de site bijvoorbeeld schrijf je als je het goed doet maar één keer, je hoeft hem niet meer terug te zien, je include hem en klaar. Maar over twee jaar wil je je site wat uitbreiden en je weet niet precies wat die ene functie deed. Er staat geen commentaar in je script en je bent twee uur bezig wat anders 30 seconden zou duren :-)
 
Jelmer -

Jelmer -

15/03/2006 17:18:00
Quote Anchor link
Ik heb laatst nog een lading functies van 1 jaar oud van mijzelf omgezet in een class (in beiden geen commentaar, alleen maar logische functienamen, logische variabelen) en ik moet zeggen dat het me wel 20 seconden meer tijd koste dan toen ik die namen nog uit mijn hoofd kende.

Ik denk (herstel: ik weet) dat het bij klassen zoals deze van Nano (of die ik aan het bijwerken was) niet erg nodig is om commentaar in te voegen. Voor anderen mag het misschien handig zijn, maar ik denk dat het wel handig kan zijn voor anderen.

Mocht je het publiceren, dan gewoon goed documenteren. Bijvoorbeeld met PHPdoc.
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 17:45:00
Quote Anchor link
Daar heb je idd ook wel weer gelijk in.. deze Class is ook niet zo heel erg ingewikkeld in elkaar gezet.

Heb ik nog wel even 1 vraagje.. :unsure:
Ik wil naast deze Class vanavond ook een Database Class gaan maken.

Hoe moet ik de query's uit deze Class veranderen zodat de gebuik maken van de Database Class ??

Moet ik in dit Object een Object Database aanmaken ?? Hoe gaat dat allemaal presies in zijn werk.
 
Jelmer -

Jelmer -

15/03/2006 17:52:00
Quote Anchor link
Ik geef zelf meestal bij de constructor een reverence naar een database-object mee. Maar aangezien dit een deel van een database-object zou kunnen zijn zou ik uitgaan van extend.

(Slecht) voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
Class Database{
   function
doeIets() {
      echo 'ik doe iets, en je mag bij voorkeur nooit uit een klasse echoen';
   }
}


Class Page_numbers extends Database{
   function
doeNiets() {
      $this->doeIets();
   }
}

?>


je moet wel even oppassen: De __construct functie van Page_numbers overschrijft die van Database, dus je kan denk ik het beste bij Database een functie initConnection() maken, en vanuit je __construct functie daar naar verwijzen.
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 18:08:00
Quote Anchor link
woei, oke...

Uhmm "extends" betekend toch dat ie alle Propeties en Methods van zijn Parent Class erft ??

De $this-> refereerd (als ik het goed heb) naar zijn eigen Class (object)

Is het niet makkelijker (zit ik ineens te denken) om na het aanmaken van het Database Object, in de Pagenumber Class "$Database->run_query($sql);" te doen, of gaat dat niet werken, is dat niet slim om het op die manier aan te pakken?

Sorry als ik mischien een beetje bull lul nu, ik ben er echt nog een beetje nat achter mijn oren mee allemaal.

Ik hoor graag de reacties, wil het allemaal snel en belangrijker nog, op de goeie manier onder de knie krijgen.
 

15/03/2006 18:12:00
Quote Anchor link
extend -> [vertalen] -> uitbreiden, dus ja :-)
 
Jelmer -

Jelmer -

15/03/2006 18:15:00
Quote Anchor link
Je kan ook in de Pagenumbers-klasse een Database-instance maken, maar ik denk dat een extend hier gewoon beter op z'n plaats is aangezien de pagenumbers-klasse eigenlijk een onderdeel, een uitbreiding op de Database-klasse is.

$this wijst inderdaad naar alle functies en alle variabelen binnen de scope van de klasse, en als je een klasse extend, krijg je inderdaad ook alle functies en variabelen van de klasse die je uitbreidt in die scope, tenzij je ze in de extentie overschrijft.
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 18:38:00
Quote Anchor link
Ah oke.. ik snap um idd.. :)

ik ga er lekker verder mee spelen.. Als ik er niet uitkom kom ik jullie wel weer even lastig vallen met alle problemen waar ik tegenaan loop. :P

Heel erg bedankt voor de feedback en antwoorden op mijn vragen, stel het zeer op prijs :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.