[oop] controlestructuur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 21:48:44
Quote Anchor link
>> De tekst versie van een waarde hoort naar mijn idee niet af te hangen van de variabele/constante naam die naar de waarde verwijst.

Waarom is dat?

Ik zou denken, je slaat iemands geslacht op als const male = 1; en in je Nederlandse vertaalbestand zet je dan niet 1 = mannelijk, maar male = mannelijk. "Male" is dan een soort van key. Dat was mijn gedachte erachter.

In plaats van dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
0 = onbekend
1 = mannelijk
2 = vrouwelijk
9 = niet van toepassing

krijg je dan...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
female       = vrouwelijk
inapplicable = niet van toepassing
male         = mannelijk
unknown      = onbekend

In de 2e variant is toch veel duidelijker wat je aan het doen bent?

Binnen de applicatie fungeert "male" dus als de key en de waarde die daar toevalligerwijs bijhoort is 1, maar die waarde die gebruik je in je code niet. Alleen als je het wil opslaan.
Gewijzigd op 05/05/2014 21:50:14 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:03:26
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/05/2014 22:01:35
Quote Anchor link
Maar wat jij doet is male aan 1 hangen, terwijl 1 ook mannelijk of homme kan zijn.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 22:05:47
Quote Anchor link
"Waarom is dat?"
Onder andere vanwege spaties.


0, 1, 2 en 3 zijn machine-readable
terwijl
unknown, male, female en inapplicable human-readable

Het eerste sla je op in de database. Het tweede gebruik je tijdens het programmeren. (constante/variabele namen, de waarde die je aan een factory method geeft zodat het een value object maakt, etc)

Als je value objecten gebruikt dan wil je dat de __toString() methode de human-readable returned. En een andere methode (get<classnaam>() bijvoorbeeld) de machine-readable versie.
De human-readable data kun je van gebruiken als key om de nederlandse/engelse/franse/whatever vertaling te krijgen.
De machine-readable data sla je op in de database/json/xml/whatever.
Gewijzigd op 05/05/2014 22:06:34 door Dos Moonen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 22:12:23
Quote Anchor link
@Ger:

>> Maar wat jij doet is male aan 1 hangen, terwijl 1 ook mannelijk of homme kan zijn.

Wat ik probeer (of denk) te doen is het volgende.

Binnen de applicatie gebruik ik de taal engels. Mijn "key" voor "mannelijk" wordt daarom "male". De value die bij male hoort is 1. Als ik nu een man opsla in de database, dan doe ik dus $user->setGender(gender::male). In de database wordt dan een 1 opgeslagen. Leuk voor de database, maar die 1 is voor mij niet belangrijk, want die hoef ik niet te onthouden. Ik onthou alleen maar "male". Stel nu dat een duitse gebruiker heb, dan haal ik die 1 weer uit de database. Via die getConstName maak ik van die 1 weer "male".

Wat ik dan dus vervolgens kan doen is een Frans woordenboek waarin staat male = homme en een nederlands woordenboek waarin staat male = mannelijk.

Dat is mijn intentie in ieder geval. Als ik nu in mijn gedachtengang een kapitale fout maak, dan hoor ik dat heel graag want dan moet ik het anders aanpakken. Dus graag je reactie.

@Dos:

Nu snap ik het even niet meer.

>> 0, 1, 2 en 3 zijn machine-readable
>> unknown, male, female en inapplicable human-readable

Precies! Daarom maak ik van de value weer een human-readable waarde, zodat ik deze weer kan gebruiken tijdens het programmeren. Daarmee doe ik toch precies wat jij zegt?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 22:22:48
Quote Anchor link
Wat is de meest human-readable versie?
'NOT_APPLICABLE' of 'Not appplicable'?

Jij komt nu wel op een begrijpelijkere waarde uit, maar dat is meer een programmer-readable versie, niet human-readable.
Gewijzigd op 05/05/2014 22:23:09 door Dos Moonen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 22:29:35
Quote Anchor link
>> Jij komt nu wel op een begrijpelijkere waarde uit, maar dat is meer een programmer-readable versie, niet human-readable.

Ik zou uitkomen op "inapplicable", maar dat is inderdaad een programmer-readable versie. In het vertaalbestandje zou je dan krijgen:

inapplicable = niet van toepassing

Dus wat ik als "key" gebruik is een programmer-readable versie. Klopt het dan zoals ik het doe?

Nog even een andere vraag. Die language::init() in hetzelfde bestand vond ik een top-tip, maar die kun je niet in een abstracte class zetten jammer genoeg, en dan moet ik het dus in iedere child class gaan zetten. Zou op zich kunnen, maar zou handiger zijn als het in de parent class kan. Weet jij toevallig nog een andere oplossing daarvoor? Of is die er niet?
 
Wouter J

Wouter J

05/05/2014 22:37:54
Quote Anchor link
Dos, toString in value objecten kun je beter niet gebruiken voor het presenteren van de value. Op die manier beperk je jezelf erg, zie ook http://verraes.net/2013/02/casting-value-objects/ en http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/oop-hoe-consante-terugkrijgen/94745/#679963
 
Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 22:49:49
Quote Anchor link
Wouter J op 05/05/2014 22:37:54:
Dos, toString in value objecten kun je beter niet gebruiken voor het presenteren van de value. Op die manier beperk je jezelf erg, zie ook http://verraes.net/2013/02/casting-value-objects/ en http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/oop-hoe-consante-terugkrijgen/94745/#679963

De waarde van de __toString() zou ik bijvoorbeeld gebruiken voor log files en lookup keys. Inderdaad niet voor de UI.
Gewijzigd op 05/05/2014 22:50:14 door Dos Moonen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 23:07:42
Quote Anchor link
Dos, of iemand anders, weet je het antwoord op mijn vraag? Doe ik het nu dan goed?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 23:24:37
Quote Anchor link
"Doe ik het nu dan goed?"
Hangt er vanaf of je probeert value objects te gebruiken of niet. Op het moment zou je miserabel falen als dat is wat je probeert.
Als je alleen magic numbers probeert weg te werken ben je goed bezig door constanten te gebruiken.
Al voelt het gebruik van reflection om de tekstuele waarde te verkrijgen nog steeds een beetje als een hack.


"Nog even een andere vraag. Die language::init() in hetzelfde bestand vond ik een top-tip, maar die kun je niet in een abstracte class zetten jammer genoeg, en dan moet ik het dus in iedere child class gaan zetten. Zou op zich kunnen, maar zou handiger zijn als het in de parent class kan. Weet jij toevallig nog een andere oplossing daarvoor? Of is die er niet?"
Je zou een speciale classloader kunnen maken die de init methode aanroept als de net geladen class een bepaalde (InitializeOnAutoload?) interface implementeert.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 23:33:10
Quote Anchor link
>> Als je alleen magic numbers probeert weg te werken ben je goed bezig door constanten te gebruiken.

Dat is wat ik probeer. Ik wil dus voorkomen dat ik bijv. een woordenboek krijg met 1 = mannelijk. Liever wordt het dan male = mannelijk. Maar ik moet dan dus die "male" weer terugkrijgen aan de hand van de value 1.

>> Al voelt het gebruik van reflection om de tekstuele waarde te verkrijgen nog steeds een beetje als een hack.

Tja... weet je een betere oplossing? :-s

>> Je zou een speciale classloader kunnen maken die de init methode aanroept als de net geladen class een bepaalde (InitializeOnAutoload?) interface implementeert.

Oké... dan zou ik dat dus in mijn autoloader zetten, zoiets als?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if ($class instanceof InitializeOnAutoload) {
   $class::init();
}

?>

Zou zoiets de boel niet erg vertragen, aangezien je dan per class een extra controle moet uitvoeren?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

06/05/2014 00:29:17
Quote Anchor link
Een if statement per class per uitvoer van een script dat voor merkbare vertraging gaat zorgen? Wat ben jij van plan om voor/achter de instanceof check te zetten?
Ik stel voor dat je je tijd beter besteed door sql queries te optimaliseren of een OPCode cache voor php installeert en configureert.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/05/2014 00:32:50
Quote Anchor link
Hé... tis maar een vraag hè :) Da's voor mij ook nieuw om zoiets te doen.

Ik vraag me alleen dus af hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb dus een autoload function:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php

public function autload($class) {

}


?>

Nu krijg ik in die autload function dus de class-naam binnen, maar dat is nog geen object. En omdat het geen object is kan ik ook niet checken of het een instance is van InitializeOnAutoload. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

06/05/2014 00:55:08
Quote Anchor link
Volgens mij is daar de is_a() functie voor
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/05/2014 00:58:31
Quote Anchor link
Ik snap het niet Dos. Die is_a verwacht ook een object. En ik heb helemaal geen object, maar alleen een class-naam.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

06/05/2014 01:16:58
Quote Anchor link
Dan blijft is_subclass_of() over
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/05/2014 01:20:09
Quote Anchor link
Haha... die werkt inderdaad :)
Lol!!!

Ik ga er morgen even mee spelen. Thanks ;)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.