[oop] controlestructuur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 17:37:08
Quote Anchor link
Ola,

Ik heb een vraagje... ik heb een class waarin ik de naam van een constante kan ophalen. Nu had ik in 1e instantie een method waarbij telkens 2 controles plaatsvinden, en daar heb ik nu een method van gemaakt met een extra overkoepelende controle. Dit laatste heb ik gedaan om, indien de method meer dan 1x wordt aangeroepen, geen dubbele controles te hoeven uitvoeren. Ik ben benieuwd welke versie jullie beter vinden en waarom. Hieronder even 2 voorbeeldjes van hoe het ongeveer werkt.

Voorbeeld 1:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
class Language {

    const DUTCH = 1;

    static private $languages_values;

    static public function getConstName($value) {
        if (!isset(self::$languages_values)) { // controle 1
            $ref_class              = new \ReflectionClass(self::class);
            self::$languages_values = array_flip($ref_class->getConstants());
        }

        if (!isset(self::$languages_values[$value])) { // controle 2
            thow new \Exception('de value bestaat niet!');
        }

        return self::$languages_values[$value];
    }

}

?>

In de opzet hierboven wordt telkens als je getConstName() aanroept eerst gecontroleerd of de property languages_values wel is geset, en daarna wordt gecontroleerd of de value in die array voorkomt.

Nu heb ik er dit van gemaakt:

Voorbeeld 2:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
class Language {

    const DUTCH = 1;

    static private $languages_values;

    static public function getConstName($value) {
        if (!isset(self::$languages_values[$value])) { // extra controle
            if (!isset(self::$languages_values)) {
                $ref_class              = new \ReflectionClass(self::class);
                self::$languages_values = array_flip($ref_class->getConstants());
            }

            if (!isset(self::$languages_values[$value])) {
                thow new \Exception('de value bestaat niet!');
            }
        }

        return self::$languages_values[$value];
    }

}

?>

Ik heb er dus een extra if-statement omheen gezet, die direct al kijkt of de value bestaat. Wat vinden jullie van deze aanpak?
Gewijzigd op 05/05/2014 17:44:23 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:58:10
 
Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 18:10:46
Quote Anchor link
Dit ziet er netter en begrijpelijker uit naar mijn idee:

http://3v4l.org/Bl4TO
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

namespace Ozzie;

use Exception;
use ReflectionClass;

class Language {

    const DUTCH = 1;

    private static $languages_values;

    public static function getConstName($value) {
        if (isset(self::$languages_values[$value])) {
            return self::$languages_values[$value];
        }


        throw new Exception('de value bestaat niet!');
    }


    public static function init() {
        static $initialized = false;

        if ( ! $initialized) {
            $ref_class              = new ReflectionClass(self::class);
            self::$languages_values = array_flip($ref_class->getConstants());

            $initialized = true;
        }
    }

}


// ja, dit zet je in het zelfde bestand
Language::init();

// nee, dit dan weer niet niet
echo Language::getConstName(1), Language::getConstName(42);

// phphulp only:
?>
Gewijzigd op 05/05/2014 18:31:51 door Dos Moonen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 19:17:54
Quote Anchor link
Dos, dan moet je dus telkens voordat je getConstNamn uitovert een init() uitvoeren?

Ik snap de init functie niet helemaal. Eerst zet je $initialized op false, en vervolgens controleer je of ie niet false is?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 19:24:00
Quote Anchor link
"Dos, dan moet je dus telkens voordat je getConstNamn uitovert een init() uitvoeren?"
Nee, maar een keer. En dan doe je in het bestand waar je de Language classe defineerd. Op die manier is Language::init() altijd uitgevoerd op het moment dat je Language::getConstName() wilt gebruiken.

"Eerst zet je $initialized op false, en vervolgens controleer je of ie niet false is?"
Ik zet initialized op false en kijk dan of ie niet true is.

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/name-id-description/94779/#680318 mocht je static $initialized niet snappen.
Gewijzigd op 05/05/2014 19:26:47 door Dos Moonen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 19:27:32
Quote Anchor link
Ik snap die static... maar je zet 'm nu toch iedere keer op false?

Toevoeging op 05/05/2014 19:28:19:

>> En dan doe je in het bestand waar je de Language classe defineerd.

Wat bedoel je hiermee? Ik definieer niks, want ik gebruik een autoloader :-s
 
Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 19:36:02
Quote Anchor link
...

Ik heb het niet over het gebruik van \define()...

Ik heb het over
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?

class foo {
  // dit is een class definition
}

// zet dit in het zelfde bestand, op die manier is het altijd uitgevoegd wanneer foo beschikbaar is
foo::init();

?>


"Ik snap die static... maar je zet 'm nu toch iedere keer op false?"
Als dat zo was zou deze code 42 keer '1' moeten printen: http://3v4l.org/13gHJ
Gewijzigd op 05/05/2014 19:37:21 door Dos Moonen
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/05/2014 19:37:43
Quote Anchor link
Maar we zijn weer lekker bezig.

Je gaat eerst constanten met een waarde definiëren, en daarna ga je de naam van de constante opvragen aan de hand van die waarde.

Jij bent zo van de real-time voorbeelden:
Ik heb een motor met een bepaald soort klep, ik ga eerst de motor uit elkaar halen om de naam van die zuigerklep te achterhalen.

In jouw voorbeeld met Language, moet je elke keer als je een taal wilt toevoegen je class aanpassen.
Als dat OOP is, ben ik Attila de Hun.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 19:46:20
Quote Anchor link
@Dos:

>> // zet dit in het zelfde bestand, op die manier is het altijd uitgevoegd wanneer foo beschikbaar is

Ah, op die fiets! Dat is inderdaad een goede truc!!! :)

* EDIT: kan dit ook bij een abstract class?

>> Als dat zo was zou deze code 42 keer '1' moeten printen

Oké... dan snap ik dus niet hoe die static werkt blijkbaar. Waarom verandert die niet van waarde? :-s

@Atilla de Hun:

>> In jouw voorbeeld met Language, moet je elke keer als je een taal wilt toevoegen je class aanpassen.

Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt? Hoezo moet ik m'n class aanpassen?
Gewijzigd op 05/05/2014 19:48:08 door Ozzie PHP
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/05/2014 19:55:25
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

class Language {

const DUTCH = 1;
const WARTAAL = 0;

}

?>

Nu willen we English erbij, dan gaat jouw methode niet werken, want die gooit een Exception.
Gewijzigd op 05/05/2014 19:56:05 door Ger van Steenderen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 19:58:01
Quote Anchor link
Correct. Dan zal je die moeten toevoegen. Maar dat moet je toch altijd? Of wil jij iedere language kunnen setten ofzo? Dus dat je dit kunt doen? $language->set('DUTCH', 1) Bedoel je dat? Leg anders even uit hoe het volgens jou wél zou moeten. Daar ben ik wel benieuwd naar.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/05/2014 20:05:04
Quote Anchor link
Ik denk dat je het begrip constante verkeerd interpreteert.

Gegevens die dynamisch (kunnen) zijn sla je niet in de class zelf op, maar in een gegevensbestand.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 20:15:16
Quote Anchor link
Maar ik wil dus "value objecten" (noem je dat zo?) gebruiken, waardoor ik dus zoiets kan doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$user
= new User();
$user->setName('Ger');
$user->setGender(gender::MALE);
$user->setLanguage(language::DUTCH);
?>

Dat kan toch niet anders? Dan heb je toch constanten nodig?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/05/2014 20:38:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<input type="select" name="language">
<option value="1">Nederlands</option>
<option value="0">Wartaal</option>
</select>

Dus jij gaat eerst je object aanspreken om die value's te presenteren, en daarna ga je nog eens een methode ontwikkelen om de bijbehorende inhoud weer te geven?

In principe ben je als je gegevens binnen een applicatie opslaat hard aan het coderen, en dat kan nooit je bedoeling zijn.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 20:43:03
Quote Anchor link
Maar Ger, is dat dat niet gewoon een andere manier van werken? Jij suggereert nu dat wat ik doe fout is. Ik zie echter het probleem (nog?) niet. Misschien kun je me dat dan uitleggen.

Ik vind dit:

$user->setGender(gender::FEMALE);

prettiger lezen en te begrijpen dan

$user->setGender(2);

Wat is daar dan precies verkeerd aan?
 
Wouter J

Wouter J

05/05/2014 20:43:55
Quote Anchor link
Wat jij nu hebt is geen value objecten, in value objecten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$user
= User::hire('Ger', Gender::parse('male'), new Language('Dutch'));
?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 20:54:18
Quote Anchor link
Hoe noem je de constructie die ik nu gebruik dan?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/05/2014 20:56:59
Quote Anchor link
Laten we de vraag eens andersom stellen.
Wat is voor jouw het voordeel om van een iemands geslacht een object te maken?

En met alle respect voor alle ISO normen men is (of denkt) man of vrouw.

Maar je gebruikt constanten in het algemeen om een bijv. een nummer een bepaalde betekenis te geven, en niet om zomaar een hoop gegevens te genereren die je ergens anders vandaan weer moet gaan ophalen.,
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 21:06:02
Quote Anchor link
Nou, ISO normen implementeren waar mogelijk lijkt me niet verkeerd. Daarbij is het voordeel dat als je een geslacht opslaat als 2 het minder ruimte in beslag neemt dan wanneer je het opslaat als "female". Net zoals 'de' minder ruimte in beslag neemt dan 'germany'. Die korte values besparen dus ruimte. Dat is toch een goede reden?

Kijken we dan verder... dan vind ik het handiger om te zeggen setColor(color::red) of setLanguage(language::french), dan bijv. setColor(2) en setLanguage('fre') om maar wat te noemen.

Wat is daar dan verkeerd aan? Het is toch gewoon een werkwijze die je zelf prettig vindt?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/05/2014 21:11:25
Quote Anchor link
Als jij het prettig vind om als elke keer dat er een NIEUWE taal aan je website toegevoegd wordt je code aan te gaan passen ...........
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 21:17:44
Quote Anchor link
Ja, maar gaat het je er nu om of het wel of niet "fijn" is, of doe ik ook daadwerkelijk iets verkeerd? Als die landen bijv. uit een configuratie-bestand zouden komen, is het dan wel oké?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 21:22:07
Quote Anchor link
"Maar ik wil dus "value objecten" (noem je dat zo?)"
Nee. En dat voorbeeld heeft absoluut geen value OBJECTEN.
Je hebt geen object dat het mannelijk geslacht of de Nederlandse taal voorsteld.

Je wilt alleen objecten kunnen hebben die een valide waarde vertegenwoordigen.
Je zult de waarde dus moeten valideren aan de hand van bijvoorbeeld
- hardcoded waardes (gebruik dan aub constanten, magic numbers are evil)
- geconfigureerde waardes
- magie (dit is gelukkig onmogelijk)

Op die manier kun je dan een public function setGender(Gender $gender) hebben en weten dat $gender altijd valide is.

Constanten zijn handig om magic numbers (http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_number_%28programming%29) te voorkomen. Wat jij nu doet is magic numbers wegwerken door ze als constanten met een beschrijvende naam te defineren. Dit is een goed iets.
Maar via reflection de naam van de constante (die per conventie alleen uit hoofdletters bestaan) op te gaan zoeken i.p.v. een helper method schrijven die op basis van bijvoorbeeld een switch een tekst versie produceert is niet echt mooi.
De tekst versie van een waarde hoort naar mijn idee niet af te hangen van de variabele/constante naam die naar de waarde verwijst.

Ik weet niet of jouw constructie een naam heeft...
Gewijzigd op 05/05/2014 21:24:15 door Dos Moonen
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.