OOP curl class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »
Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:00:09
Quote Anchor link
Hoi iedereen,
Ik ben laatst begonnen met voor het eerst curl te gebruiken in PHP.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
$headers = [
                "Content-Type: application/json",
                "Accept: application/json",
                "X-API-TOKEN: ".$token,
                "Connection: keep-alive",
            ];
            
            $body = [
                'FirstName'             => $result['inputs']['fname'],
                'MiddleName'            => $result['inputs']['prefix'],
                'LastName'                 => $result['inputs']['lname'],
                'Email'                    => $result['inputs']['email'],
                'PhonePrivate'            => $result['inputs']['phone'],
                'Gender'                => $result['inputs']['sex'],
                'Zipcode'                => $result['inputs']['zipcode'],
                'City'                    => $result['inputs']['place'],
                'Address'                => $result['inputs']['street'],
                'HouseNumber'            => $result['inputs']['housenumber'],
                'HouseNumberExtension'     => $result['inputs']['addition'],
                'BirthDate'                => $result['inputs']['birthdate'],
                'Language'                => $result['inputs']['language'],
            ];
                
            $curl = curl_init();
            curl_setopt_array($curl, array(
                CURLOPT_URL             => 'https://www.sportivity.com/sportivity-api/Customers',
                CURLOPT_RETURNTRANSFER     => true, //Return output instead of printing it.
                CURLOPT_HTTPHEADER        => $headers,
                CURLOPT_POST             => true,
                CURLOPT_POSTFIELDS         => json_encode($body, JSON_FORCE_OBJECT),
                CURLOPT_SSL_VERIFYPEER     => false,
                CURLOPT_SSl_VERIFYHOST     => false,)
            );
            
            $result['response'] = curl_exec($curl);
            $result['errors'] = [];
             curl_close($curl);
            echo json_encode($result['response']);


Deze code word geactiveerd op het moment dat alle formulier velden correct zijn ingevuld.
Als response krijg ik de input velden terug inclusief een customer_id. wat goed is.

Ik vond dit alleen slordig en probeerde het in een class te maken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<?php
class Api {
    protected $base_url = 'https://www.sportivity.com/sportivity-api';
    protected $token;
    
    public function __construct($token){
        $this->token = $token;
    }

    
    protected function getHeaders(){
        return [
            "Content-Type: application/json",
            "Accept: application/json",
            "X-API-TOKEN: ".$this->token,
            "Connection: keep-alive",
        ];
    }

    
    public function prepareApi($url){
        $curl = curl_init();
        
        curl_setopt($curl, CURLOPT_URL, $this->base_url.$url);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_HTTPHEADER, $this->getHeaders());
        curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, false);
        
        $response = curl_exec($curl);
        curl_close($curl);
        
        return json_decode($response);
    }

    
    public function sendPostRequest($url, $body)
    {

        return $this->postRequest($url, $body);
    }


    
    private function postRequest($url, $body){
        $curl = curl_init;
        
        curl_setopt_array($curl, $this->getCurlPostOptions($url, $body));
        $response = curl_exec($curl);
        curl_close($curl);
        return json_encode($response);
    }

    
    private function getCurlPostOptions($url, $body){
        return [
            CURLOPT_URL             => $this->base_url.$url,
            CURLOPT_RETURNTRANSFER     => true, //Return output instead of printing it.
            CURLOPT_HTTPHEADER        => $this->getHeaders(),
            CURLOPT_POST             => true,
            CURLOPT_POSTFIELDS         => json_encode($body, JSON_FORCE_OBJECT),
            CURLOPT_SSL_VERIFYPEER     => false,
            CURLOPT_SSl_VERIFYHOST     => false,
            
        ];
    }

    
    public function getLocations(){
        return $this->prepareApi('/Locations');
    }
    
    
    public function getSubscriptions(){
        return $this->prepareApi('/MembershipDefinition');
    }
}


// $api = new Api();
// $test = $api->getLocations();
// var_dump($test->LocationResources);

?>

Vervolgens probeer ik de data dus zo op te halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$api = new Api($token);
$result['response'] = $api->sendPostRequest('/Customers', $body);

Helaas krijg ik een response: "null" terug en weet ik niet waar dat aan ligt.

Toevoeging op 19/10/2021 12:04:11:

Vervolgens doe ik eigenlijk nog

echo $result;

wat dus in jquery met een ajax request word opgehaald en JSON.parse() op het result
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 02:34:05
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/10/2021 12:27:55
Quote Anchor link
Ik zie twee keer een curl_close(): die in prepareApi() sluit waarschijnlijk vroegtijdig de verbinding.
 
Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:34:38
Quote Anchor link
Ward van der Put op 19/10/2021 12:27:55:
Ik zie twee keer een curl_close(): die in prepareApi() sluit waarschijnlijk vroegtijdig de verbinding.


PrepareApi() is een oudere functie, die gebruik ik om alle subscriptions te tonen, kan het zo zijn dat hij vanwege de zelfde variabel naam de verbinding al sluit voordat ik die post request doe? Want in die post request open ik de verbinding bewijze van opnieuw.


Toevoeging op 19/10/2021 12:38:43:

Ward van der Put op 19/10/2021 12:27:55:
Ik zie twee keer een curl_close(): die in prepareApi() sluit waarschijnlijk vroegtijdig de verbinding.


ik had even de curl_close weggehaald, maar dat maakt geen verschil. Als ik het object in de console.log bekijk in jquery dan zie ik dat 'response' ="null"
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/10/2021 12:50:16
Quote Anchor link
$test->LocationResources

Waar komt die LocationResources vandaan?
 
Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:53:34
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 19/10/2021 12:50:16:
$test->LocationResources

Waar komt die LocationResources vandaan?


Oh let maar niet op die call hoor. In ieder geval als je de locations ophaalde dan zaten ze in de ->locationResources. Vandaar dat ik dat een keer dumpte

Toevoeging op 19/10/2021 14:01:09:

stom foutje van mij. Ik vergat bij curl_init de () haha

Toevoeging op 19/10/2021 16:22:16:

Ik loop alleen tegen een ander probleem aan. Zodra ik de Post request maak, dan komt het in dit object
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$result['response'] = $call->sendPostRequest('/Customers', $body);

Dit object wordt vervolgens ge-echoed in een json_encode, en in de front end met jquery opgehaald. Het toont alle waardes die naar de API zijn gestuurd + een aangemaakt CustomerID. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het CustomerId in de PHP goed te ontvangen, ik heb die namelijk nodig voor een 2e api call. Het werkt allemaal een beetje gek omdat ik steeds met jquery een ajax call maak naar een php functie die met een WordPress ajax action word aangeroepen. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.