[OOP] Iets vergeten?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 22:30:00
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Ik ben bezig met mijn allereerste OOP script. Op zich gaat het allemaal goed, en het ziet er goed uit. Alleen als ik de classe wil laden, krijg ik een totaal witte pagina. Het zit hem hier in:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
class Enquete {
    global $_SESSION;
    
    private $aVragen = array();
    private $aShowVragen = array();
    private $aShowAntwoorden = array();
    private $iTeller = 0;
    private $iCounter = count($this->aVragen);
    private $iLimit = 5;
    
    public $aErrors = array();
    
    public function Enquete() {
        if(!isset($_SESSION['vragen']) || empty($_SESSION['vragen'])) {
            $_SESSION['vragen'] = array();
        }
else {
            $this->setSessionToEnquete();
        }
    }


    public function hasVragen() {
        if(count($this->aVragen) > 0) {
            return true;
        }
else {
            return false;
        }
    }
}

?>


Ik zie zo gauw echt niet wat daar fout aan is, maar misschien dat ik iets vergeten ben?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zit er nu al een paar uur op te kijken en kom er maar niet uit..

Gr, Jezpur
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:37:13
 

29/01/2009 22:31:00
Quote Anchor link
Waar roep je hem aan?
En volgens mij gaat het ook niet echt werken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 22:33:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
$enq
= new Enquete;

if($enq->hasVragen() !== true) {
    // vraag 1
    $enq->setVraag('Waar slaap jij?');
    $iLast = $enq->getLastInserted();
    $enq->setAntwoord($iLast, 'In bed');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'Op de bank');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'Onder de brug');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'In een doos');
    
    // vraag 2
    $enq->setVraag('Wie is Barack Obama?');
    $iLast = $enq->getLastInserted();
    $enq->setAntwoord($iLast, 'De President van Amerika');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'De dictator van Kenia');
    $enq->setAntwoord($iLast, 'Een inwoner van de Bahama\'s');
}


if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
    if($enq->controleAntwoorden($_POST, 'antw') !== false) {
        // antwoorden zijn gecontroleerd en opgeslagen
        header("Location: ".$_SERVER['REQUEST_URI']);
    }
else {
        if($enq->getErrors() !== false) {
            echo $enq->getErrors();
        }
    }
}


if($enq->controleFullyFilledIn() !== true) {
    echo $enq->getForm(5, 'antw', $_SERVER['REQUEST_URI']);
}

?>


Daarzo. Alleen als ik de classe helemaal als commentaar zet, krijg ik de melding dat de classe 'Enquete' niet bestaat. Dus de fout moet in de classe zelf zitten, toch?

Edit: hoezo gaat het niet werken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Jelmer -

Jelmer -

29/01/2009 22:45:00
Quote Anchor link
Die "global $_SESSION" levert waarschijnlijk een parse-error op. Gelukkig hoef je ook geen "global $_SESSION" ergens neer te zetten, ten eerste omdat global niet een keyword binnen een klasse is (alleen binnen functies) en ten tweede omdat $_SESSION altijd al een global is, en daar kan je lekker helemaal niets aan doen. Naja, tenzij je geen sessie start, dan bestaat $_SESSION gewoon niet :P

Tip: Zet je error_reporting thuis standaard op E_ALL en display_errors op true, zodat je ze allemaal te zien krijgt. Bekijk ook de error.log van Apache, daar staat soms hele nuttige informatie in wanneer PHP het zelf even niet meer weet. Naast de normale foutmeldingen en notices van PHP komen ook de segfaults van PHP, mocht je er eentje tegen het lijf lopen, in error.log te staan.

edit: nog een foutje, die count aanroep bij je definieren van een private property gaat niet werken. Bij het initialiseren kan je alleen maar vaste waarden (alleen scalar waarden, de simpele typen, overigens) toekennen aan properties. De rest moet dan maar via de constructor wat volgens mij zelden problemen oplevert, zolang je jezelf maar aanleert om bij het extenden altijd even netjes de parent constructor aan te roepen.

edit 2: En nog een schoonheidsfoutje. Je moet je constructor "__construct" noemen, en niet "Enquete". Dat is de PHP 4 manier die niet meer aangeraden wordt, en ik weet niet hoe goed dat gaat aflopen in combinatie met PHP 5's visibility keywords (public, private, ...)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 22:58:00
Quote Anchor link
Helpt ook niet. In error.log staat alleen iets over mod_rewrite:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
[Thu Jan 29 02:57:36 2009] [error] [client <ip>] mod_rewrite: maximum number of internal redirects reached. Assuming configuration error. Use 'RewriteOptions MaxRedirects' to increase the limit if neccessary.
[Thu Jan 29 03:09:07 2009] [error] [client <ip>] mod_rewrite: maximum number of internal redirects reached. Assuming configuration error. Use 'RewriteOptions MaxRedirects' to increase the limit if neccessary.
[Thu Jan 29 22:51:57 2009] [alert] [client <ip>] /home/vhosts/dzjemo.nl/httpdocs/.htaccess: RewriteOptions: MaxRedirects has the format MaxRedirects=n.
[Thu Jan 29 22:52:03 2009] [alert] [client <ip>] /home/vhosts/dzjemo.nl/httpdocs/.htaccess: RewriteOptions: MaxRedirects has the format MaxRedirects=n.
[Thu Jan 29 22:52:17 2009] [alert] [client <ip>] /home/vhosts/dzjemo.nl/httpdocs/.htaccess: RewriteOptions: MaxRedirects has the format MaxRedirects=n


Snap d'r niet veel van, maar toen ik in m'n .htaccess 'RewriteOptions: MaxRedirects' zette, kreeg ik die laatste 3 errors. Dat is dus ook niks.

Hier is m'n hele classe, met alles wat er bij hoort.

http://www.dzjemo.nl/phphulp/enquete-logica.phps (script valt te testen op http://www.dzjemo.nl/phphulp/enquete-logica.php)

En ik krijg nog steeds geen error.
 
Jelmer -

Jelmer -

29/01/2009 23:02:00
Quote Anchor link
Regel 180: Alleen simpele typen als default waarden. $_SERVER['REQUEST_URI'] gaat niet werken (en levert een syntax error op)
Je kan het oplossen door $default = null mee te geven, en dan binnen de functie te kijken of $default gelijk is aan null, zo ja, dan $default = $_SERVER['REQUEST_URI'].
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 23:06:00
Quote Anchor link
Goed geprobeerd, jammer maar helaas, geen resultaat. Het kan net zo goed zijn dat er ergens een ; ontbreekt. Heeft m'n php parser dinges ook nog wel eens moeite mee... Alleen heb ik het script al 3 x afgezocht naar zo'n fout, en niks gevonden..
 
Jelmer -

Jelmer -

29/01/2009 23:10:00
Quote Anchor link
Hmm, bij mij werkt hij nu lokaal (in de zin van: hij geeft wat weer)

Misschien dat het dan toch aan je htaccess-bestandje ligt. Download & verwijder (of hernoem) het eens, zodat Apache het niet meer pakt, en werkt het script dan wel? Zo ja, dan is het tijd voor een nieuw topic over rewrite rules >:)
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 23:13:00
Quote Anchor link
Helaas, opnieuw geen resultaat.

Wat geeft hij bij jou weer?
 

30/01/2009 10:32:00
Quote Anchor link
Ik heb hem hier effe door de debugger gegooit.
Eerst krijg je een pagina met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1. Waar slaap jij?
 In bed
 Op de bank
 Onder de brug
 In een doos

1. Wie is Barack Obama?
 In bed
 Op de bank
 Onder de brug
 In een doos
 De President van Amerika
 De dictator van Kenia
 Een inwoner van de Bahama's
[Volgende>>]

Wat ik allemaal uit de debugger heb gehaalt:
Error: E_STRICT Only variables should be passed by reference at enquete-logica.php line 61
$iDone = $this->iCounter - $this->getAmountToGo(); <== Bevat ook fouten.
Regel 108 moet voor regel 107.
In de constructor ga je de fout in door eerst te tellen hoeveel vragen je hebt, voordat je ze eigenlijk uit de session haalt.
De eerste keer wordt er ook geen variabelen (iig de waarden) in de session gezet.
Regel 149 wordt overgeslagen. Wat moet regel 230 doen? Bij regel 238 gaat ie de tweede keer de mist in.

Er zitten serieuze fouten in je ontwerp, ik vind ook dat je soms wat dingen raar gaat doen.
Wat ik dacht dat er mis zou zijn waren de dingen die Jelmer zei, alleen dat wist ik niet zeker.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/01/2009 17:51:00
Quote Anchor link
Waar heb je die debugger ergens vandaan? Zou fijn zijn als ik de boel ook zelf een beetje kan testen.

Ik heb de code nu een beetje aangepast, vooral de fouten die je zei. Maar het werkt nog steeds niet. Overigens krijg ik dus helemaal niks, terwijl jullie wel iets te zien krijgen??
 

30/01/2009 19:08:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 30.01.2009 17:51:
Waar heb je die debugger ergens vandaan? Zou fijn zijn als ik de boel ook zelf een beetje kan testen.

Ik gebruik NuSphere PhpED, natuurlijk kan je ook eclipse gebruiken, maar die vondi k niet fijn werken (traag, log, onhandig).
Gewoon op het pijltje met de D drukken en dan steeds op F7 (step into geloof ik). Je kunt dan over elke variable met je muis gaan om te zien welke waarde die heeft, verder zie je hoe php door het script loopt.
Ook kan je als je de pagina weer hebt gepost dan verder gaan met debuggen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.