[oop] processor is Singleton?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/05/2014 17:07:18
Quote Anchor link
Hi guys,

Ik weet niet helemaal zeker of ik dit al eerder heb gevraagd, maar hoort een Processor/Core/Kernel class eigenlijk een Singleton te zijn?

In principe kun je (per pagina-aanroep) maar één Processor/Core/Kernel class hebben. Dus nu vraag ik me af... hoort dit dan een Singleton te zijn? Of moet je er vanuit gaan dat een programmeur zo slim is om niet nog een Processor/Core/Kernel class aan te maken?

Ben benieuwd naar jullie visie...
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 21:32:40
 
Wouter J

Wouter J

17/05/2014 17:25:36
Quote Anchor link
Singleton is een anti-pattern, nooit nooit nooit gebruiken. Zet dat pattern uit je hoofd of plaatst hem in het vakje "niet gebruiken".

Waarom zou je jezelf zonder rede beperken?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/05/2014 17:28:10
Quote Anchor link
Dankjewel voor je reactie Wouter. Dat heb je inderdaad eerder gezegd.

Maar is het dan niet erg/verkeerd dat je meerdere keren een Processor/Core/Kernel class kunt aanmaken?
 
Wouter J

Wouter J

17/05/2014 19:15:43
Quote Anchor link
Nee, in een test heb je er 1 nodig per test. Dus meerdere per test file. Om maar een voorbeeld te noemen. Je moet je zelf niet gaan beperken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/05/2014 19:24:18
Quote Anchor link
Oké... ik ben op dit moment niet bezig met testen, maar wie weet "ooit".

Maar het feit dat je een class (of method) dus meer dan 1x kunt aanroepen, is iets waar je vanuit gaat dat de programmeur op de juiste wijze mee omgaat. Zou je dat zo kunnen stellen?
 
Wouter J

Wouter J

17/05/2014 20:22:26
Quote Anchor link
Niet bij alles natuurlijk. Maar in dit geval kan het geen kwaad om 2x een kernel aan te maken, dus dan moet je je er ook niet op limiteren.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/05/2014 22:53:09
Quote Anchor link
>> Maar in dit geval kan het geen kwaad om 2x een kernel aan te maken, dus dan moet je je er ook niet op limiteren.

Nee, het kan niet echt kwaad... maar het is ook weer niet de bedoeling. Wanneer zou zoiets eigenlijk wél echt kwaad kunnen?
 
Wouter J

Wouter J

18/05/2014 12:54:54
Quote Anchor link
>> Wanneer zou zoiets eigenlijk wél echt kwaad kunnen?

Niet, daarom is het singleton pattern ook een antipattern.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/05/2014 14:27:47
Quote Anchor link
Oh oké... lol :)
Thanks ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.