op achter grond laten werken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/08/2010 09:11:58
Quote Anchor link
hallo,

hoe kan je een url op de achtergrond zijn gang laten gaan,
ik heb nu namelijk dat je naar een pagina wordt gestuurd en dat je daarna terug gaat maar ik dacht dat het ook gewoon op de achtergrond kon.

volgensmij moet ik dan niet linken maar moet het dan via ajax, en ik hoop dat iemand mij een beetje ajax in die richting kan uitleggen omdat ik er zelf nog niet zoveel van snap
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 13:26:31
 
Jesse Degger

Jesse Degger

28/08/2010 12:30:23
Quote Anchor link
Als je het echt op de achtergrond wilt laten draaien, zonder dat gebruiker er IETS van merk kan je dat simpel doen met een cronjob die controleert wat zijn taken zijn, dit is wel erg serverintensief. Als ik me niet vergis moet dit ook wel kunnen met wat leuke CGI-scriptjes (weinig in verdiept).

Maar als je gewoon wilt dat de aanroep via AJAX gebeurd raad ik je aan jQuery of Mootools te gebruiken, dat is zeer simpel requests verzenden.

bijv.: (mootools)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
var req = new Request({url: 'script.php', onComplete: function(){

  alert('Hij is klaar!');

}}).send();
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/08/2010 16:00:00
Quote Anchor link
ik heb al even wat met ajax geprobeerd maar ik houd het wel op de oude manier.
cronjob gaat niet werken want het moet na een user input
 
- Raoul -

- Raoul -

18/09/2010 21:48:28
Quote Anchor link
jQuery gaat ook denk ik. jQuery get jQuery post
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.