op browser close

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ama saril

ama saril

20/08/2010 13:11:28
Quote Anchor link
hallo mensen korte vraag:

Ik wil graag een bepaalde php functie (gesloten()) uitvoeren als de browser wordt gesloten. Nu heb ik een beetje zitten zoeken maar klopt het dat het alleen met javascript of AJAX kan? Of is er ook een PHP functie voor?

Ik heb nog ooit met AJAX of Javascript gewerkt(voornamelijk omdat ik nog niet zo lang met php bezig ben.. 1 ding tegelijk). Kan iemand mij misschien een voorbeeld geven heo dit op te lossen met Javascript (tenzij het in php kan). Stel dat ik het onderstaande formulier heb, hoe moet ik dit dan aanpassen zodate de php functie gesloten() wordt uitgevoerd als het venster wordt gesloten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
echo '
    <html>
        <head>
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" />
        </head>
        <body>
              een pagina
        </body>
    </html>
'
;
?>


Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 21:47:14
 
Chris -

Chris -

20/08/2010 13:14:02
Quote Anchor link
Dit is client-side, en daarom alleen mogelijk met JavaScript: javascript on page close
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

20/08/2010 19:29:18
Quote Anchor link
Ehm, je moet niet de close event gebruiken, maar unload of beforeunload.
beforeunload is in Chrome (en Safari?) beperkt tot window.onbeforeunload (geen addEventListener),
en wordt uitgevoerd voordat de pagina verlaten is (gesloten / op link geklikt / ...)
 
Ama saril

ama saril

23/08/2010 09:06:03
Quote Anchor link
Bedankt voor de replies, omdat ik zelf nog niet genoeg kennis heb met betrekking tot javascript heb ik besloten om elke dag een cronjob te laten lopen die alle aangemaakte files delete (had hier een PHP script voor om dit uit te voeren die ik dus wilde laten starten als het venster werd gesloten).

In ieder geval bedankt.
 
Jens V

Jens V

23/08/2010 10:23:44
Quote Anchor link
Moest je nog interesse hebben, ik denk dat je dit wel kunt verwezenlijken door in je body een onunload event te hebben dat een AJAX functie oproept die naar een php-pagina gaat. Beetje omslachtig, maar dat zou wel moeten werken.

Jens
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.