Op contactform onjuist adres weigeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ruud Steenis

Ruud Steenis

26/05/2021 11:28:39
Quote Anchor link
Hallo, ik ga hier een (waarschijnlijk) uitermate domme vraag stellen...
Ik heb op mijn website een PHP script als contactformulier.
Dat heb ik ooit ergens vandaan gehaald zonder me diepgaand in PHP te verdiepen en het werkt prima.

Nu gebeurt het volgende:
Spammers sturen me ongewenste berichten, door als afzenderadres mijn eigen mail adres te vermelden.
Ik zou dit willen voorkomen door iets als:

if ($email == '[email protected]')
{
echo "Uw bericht is verzonden"
exit;
}
Uiteraard is $email de string die de gebruiker in het veld 'afzender e-mail' heeft ingevuld.

Maar ik zie hier vanzelfsprekend door mijn gebrekkige kennis iets over het hoofd.
Kan iemand deze onwetende 'knoeier' een zetje in de goede richting geven?
Alvast mijn grote dank!
Gewijzigd op 26/05/2021 11:31:43 door Ruud Steenis
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:55:43
 
Ivo P

Ivo P

26/05/2021 11:32:35
Quote Anchor link
waar stuurt jouw script de mails naar toe? naar jou als beheerder, of ook naar de "afzender"?
 
Ruud Steenis

Ruud Steenis

26/05/2021 11:40:36
Quote Anchor link
Naar mijzelf.

Ik ben nog wat aan het prutsen geweest en ik denk dat ik mijn eigen vraag al beantwoord heb...
Ik zag dat ik enkele in plaats van dubbele quotes gebruikt heb en dat er een puntkomma ontbreekt.
Bij een test heeft het er nu de schijn van dat het werkt!
Gewijzigd op 26/05/2021 11:45:40 door Ruud Steenis
 
Ivo P

Ivo P

26/05/2021 11:42:15
Quote Anchor link
Dan is het afzender-adres dus niet interessant. Ook als er [email protected] staat, komt het in jouw mailbox uit.
 
Ruud Steenis

Ruud Steenis

26/05/2021 11:48:08
Quote Anchor link
De kern van de zaak is dat iemand zich niet zou moeten kunnen voordoen alsof hij over mijn eigen mail adres als afzender beschikt. (Want ik stuur mezelf nooit emails!)

Dus als de afzender [email protected] is, zou hij niet moeten kunnen verzenden náár [email protected]
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/05/2021 13:08:24
Quote Anchor link
Hoe ziet je mail-functie eruit? En kan je enkel naar één specifiek bepaald mail-adres mailen?
 
Ruud Steenis

Ruud Steenis

26/05/2021 13:18:24
Quote Anchor link
Inmiddels heb ik het na enig experimenteren zelf opgelost. Bedankt voor de aandacht!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/05/2021 13:32:51
Quote Anchor link
En wat is de oplossing?
Kan je die ook met ons delen? Wel zo fijn op een forum.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.