Opbouw Formulier: checkbox/algemene label?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack C# .NET web developer, inhouse project

Ben je een C# .NET developer met circa 0 tot 2 jaar ervaring en op zoek naar een nieuwe baan als web developer in Rotterdam? Bij een organisatie waarbij je inhouse kan werken maar wel de afwisseling hebt van telkens nieuwe projecten voor externe klanten? En het liefste een organisatie waar je de zekerheid en mogelijkheden hebt die horen bij een groot bedrijf maar waarbij je tevens de informaliteit en vrijheid hebt van een kleine club? Daarbij natuurlijk een goed salaris, uitstekende pensioenregeling, onkostenvergoeding, de nieuwste versie van de Iphone of Samsung, plus laptop. En de mogelijkheid voor een leaseauto

Bekijk vacature »

Lead Software Developer (NL) bij PostNL

Lead Software Developer (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Technisch Lead impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software. Je doet dit door technisch sturing te geven aan het team en ontwikkeling van onze Cloud IT-platformen en Open Source software-oplossingen gebouwd in of C#, Java, Javascript, Typescript, Python of Mobile op Android. Dit vraagt om een rolmodel en tech leiderschap". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Als Lead Software Developer ben je de tech lead van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere Developers en Solution Consultants. Je zult verantwoordelijk worden

Bekijk vacature »

Klassieke Oracle ontwikkelaar die Apex wil gaan on

Bedrijfsomschrijving Dagelijks worden in in de zorg enorme aantallen data geproduceerd. Van medicijngebruik van patiënten tot aan loonkosten van personeel. Deze data bevat een schat aan informatie die pas zichtbaar wordt als ze op de juiste manier worden verzameld, opgeslagen, beheerd, bewerkt en vergeleken. Hiermee helpen zij medische instellingen om hun informatiepositie te verbeteren. Kijk bijvoorbeeld op het gebied van kwaliteit, bedrijfsvoering en marktpositie. Functieomschrijving Mijn klant heeft de huidige Oracle applicaties volledig binnen Forms reports en designer draaien. De bedoeling is dat al deze applicaties omgezet worden naar Apex applicaties in de toekomst. Daarom is mijn klant ter uitbreiding

Bekijk vacature »

Senior Software Engineer

Het bedrijf waar je komt te werken als Senior Software Engineer is KRANENDONK Smart Robotics in Tiel. Door het implementeren van intelligente robot technologie stelt KRANENDONK zijn klanten in staat om efficiënter en effectiever te produceren. De productiesystemen die KRANENDONK levert zijn klant specifieke oplossingen, die slim zijn geïntegreerd in de bestaande materiaal- en datastromen. Traditioneel worden robots ingezet voor repeterende productie, maar KRANENDONK's competentie ligt in het tegenovergestelde: het automatiseren van niet-repeterende productie door slimme toepassing van robottechniek. Dit opent een wereld aan mogelijkheden voor productiebedrijven. Voor het ontwikkelen van de productiesystemen maakt KRANENDONK gebruik van het zelf ontwikkelde

Bekijk vacature »

Junior Developer Fullstack Java DevOps Cloud

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een grote organisatie en is actief in de financiële sector. Binnen Europa bieden zij veel verschillende producten en diensten aan. De afdeling waar je komt te werken richt zich op het digitaliseren van primaire digitale processen. Wat digitale processen betreft lopen wij in Nederland ver voor op andere landen in Europa! Deze services wil de organisatie ook aanbieden aan hun collega’s en klanten in landen zoals België, Frankrijk en Duitsland. Jij en je team zijn verantwoordelijk voor de digitalisatie van de primaire processen en deze vervolgens te optimaliseren & automatiseren. Binnen het team zal je end-to-end

Bekijk vacature »

Senior Data Engineer

Cargill JOB PURPOSE AND IMPACT 2 year contract with the opportunity to become permanent. The Senior Data Engineer will design, build and operate high performance data centric solutions utilizing the comprehensive big data capabilities for the company’s data platform environment. In this role, you will act as an authority for data access pathways and techniques working with analysts within the functional data analytics team. You will design data structures and pipelines to collect data and design and implement data transformations, combinations or aggregations. The Senior Data Engineer will be part of a global product team (along-side other Data Engineers, Architects,

Bekijk vacature »

Full Stack Java of C# developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Full Stack Java of C# developers met ervaring in back-end en front-end software ontwikkeling. Ben jij de Full Stack developer die enthousiast wordt van mooie projecten met high-end technologie? Dan

Bekijk vacature »

Microsoft 365 Engineer

Senior Microsoft 365 Engineer Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder Microsoft 365 en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Wat mag je nog meer verwachten? Als je met ons de uitdaging aangaat dan bieden we je het volgende: • Dienstverband voor onbepaalde tijd • Salaris tussen de € 4.000,- en €

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière bij Coolblue, door meteen mee te werken in een team. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als junior PHP developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een van de development teams. Omdat je jezelf graag nog verder wilt ontwikkelen, kijk je veel met je collega’s mee en volg je verschillende trainingen. Maar in de sprints pak je ook je eigen stories op, om meteen Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Ook junior developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit

Bekijk vacature »

Azure Engineer

Senior Azure Engineer Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren Azure Engineer en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Wat mag je nog meer verwachten? Als je met ons de uitdaging aangaat dan bieden we je het volgende: • Dienstverband voor onbepaalde tijd • Salaris tussen de € 4.000,- en € 4.500,- bruto

Bekijk vacature »

iOS Developer - InnoValor

InnoValor is a fast-growing fintech company that is conquering the world wide market with the award-winning SaaS identity verification solution ReadID. For further development of ReadID, Innovalor is looking for an iOS Developer for at least 32 hours a week. Functie omschrijving Your Job! Develop our ReadID SDK for iOS, both MRZ and NFC functionalities; Develop demo apps to demonstrate ReadID to potential customers; Develop for the public ReadID demo app for the App Store; Develop for our ready-to-use / white-label apps; Use the latest technology. We are on the latest Swift version. Large part of our codebase is targeted

Bekijk vacature »

Full stack C# .NET web developer, inhouse project

Ben je een C# .NET developer met circa 0 tot 2 jaar ervaring en op zoek naar een nieuwe baan als web developer in Rotterdam? Bij een organisatie waarbij je inhouse kan werken maar wel de afwisseling hebt van telkens nieuwe projecten voor externe klanten? En het liefste een organisatie waar je de zekerheid en mogelijkheden hebt die horen bij een groot bedrijf maar waarbij je tevens de informaliteit en vrijheid hebt van een kleine club? Daarbij natuurlijk een goed salaris, uitstekende pensioenregeling, onkostenvergoeding, de nieuwste versie van de Iphone of Samsung, plus laptop. En de mogelijkheid voor een leaseauto

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »

Junior of medior .NET C# (web) ontwikkelaar, inhou

Ben je een junior of medior .NET C# ontwikkelaar en op zoek naar een nieuwe baan in Rotterdam? Een inhouse baan waar je werkt aan maatwerkapplicaties, direct contact hebt met klanten en samenwerkt met een leuk team van ontwikkelaars? Een baan waar je plezier haalt door de beste oplossing voor de klant te vinden? Wellicht dat deze organisatie dan iets voor jou is. Voor een software bedrijf in Rotterdam zijn we op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het bedrijf bestaat al meer dan 20 jaar en richt zich op het ontwikkelen van unieke software op maat (web, apps, desktop

Bekijk vacature »

C# developer gezocht met affiniteit voor machines

Voor een bedrijf in de regio Den Haag zijn we momenteel op zoek naar een .NET developer met affiniteit voor de techniek. De organisatie richt zich op het fabriceren van technische apparatuur die gebruikt wordt door industriële bedrijven. Ondanks dat software een steeds belangrijkere rol speelt binnen de organisatie en bij hun producten, bestaat de core business uit het bouwen van machines. Het is dan ook geen functie waarbij je 8 uur per dag achter je PC zal zitten om alleen te programmeren. Naast het programmeren van nieuwe onderdelen van hun administratieve systeem zal je namelijk een groot deel van

Bekijk vacature »
Mark L

Mark L

13/07/2010 19:29:18
Quote Anchor link
Omdat ik me recent in OOP heb verdiept, ben ik van plan om een formulier-class te maken. Hierdoor wil ik heel makkelijk een formulier op het scherm tonen, die qua HTML goed in elkaar zit en ook gebruiksvriendelijk is.

Nu heb ik hierover veel gelezen op internet en ik heb besloten dat dit mijn standaard opmaak van HTML-tags word
Voorbeeld 1:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<form>
    <fieldset>
        <legend>Formulier</legend>
        <div>
            <label for="input">Vul uw e-mail adres in.</label>
            <input type="text" name="email" id="input" />
        </div>
    </fieldset>
</form>

Dit lukt me allemaal wel.

Maar nu wil je ook wel eens een set Checkboxjes gebruiken. Na een checkbox wil ik een label doen
Voorbeeld 2:
Code (php)
1
2
<input type="checkbox" id="check1" ... /><label for="check1">Nummer #1</label>
<input type="checkbox" id="check2" ... /><label for="check2">Nummer #2</label>

Nu staan deze labels aangesloten met de juiste checkboxen. Maar als ik bijvoorbeeld eerst een "vraag" wil stellen, zoals bij voorbeeld 1 'Vul uw e-mail adres in.', hoe link ik deze dan met alle checkboxen? Want een screenreader moet ook de link leggen tussen de "vraag" en de checkboxen.

Onderstaande kan in ieder geval niet, want dan zou je de algemene label 'Click de checkboxen.' koppelen aan één checkbox, terwijl deze aan een rij checkboxen gekoppeld moet worden.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<form>
    <fieldset>
        <legend>Formulier</legend>
        <div>
            <label>Click de checkboxen.</label>
            <input type="checkbox" id="check1" ... /><label for="check1">Nummer #1</label>
            <input type="checkbox" id="check2" ... /><label for="check2">Nummer #2</label>

</div>
    </fieldset>
</form>

Wat is hier een goede oplossing voor? Een fieldset in de fieldset, waarbij de legend de "vraag" is?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt voor het antwoord,
Mark L.
Gewijzigd op 13/07/2010 19:37:40 door Mark L

PHP hulp

PHP hulp

05/03/2021 20:15:34

P Lekensteyn

P Lekensteyn

13/07/2010 21:48:10
Quote Anchor link
Ik weet niet wat je precies wilt doen, maar een <input type="checkbox"> kun je ook insluiten met <label>:
Code (php)
1
<label><input type="checkbox" name="check1" ... /> Beschrijving 1</label>

Mark L

Mark L

13/07/2010 21:55:04
Quote Anchor link
Ik wil een connectie leggen tussen een groep checkboxen en een tekst, zodat screenreaders (software voor slechtziende mensen) deze connectie begrijpen en aan de gebruiker vertellen.

Nu weet ik hoe ik de link leg tussen één checkbox en één stukje tekst. Maar nu wil ik dus één tekst hebben die een connectie heeft met een groep checkboxen. Zoiets bijvoorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Welk van het onderstaande kleuren vind je mooi?
[ ] Rood
[ ] Oranje
[x] Geel
[ ] Bruin
[x] Blauw
[x] Groen
[ ] Paars
[ ] Roze

Hoe kan ik dan zorgen dat de checkboxen van toepassing zijn op de tekst 'Welk van het onderstaande kleuren vind je mooi?', zodat dit door screenreaders (en andere software) begrepen word.

Edit:
De software moet dus begrijpen dat de vraag bij die mogelijke antwoorden hoort.
Gewijzigd op 13/07/2010 21:55:55 door Mark L

Hipska BE

Hipska BE

13/07/2010 22:39:19
Quote Anchor link
Ik zou zelf fieldset nemen.

Maar als er software mee moet kunnen werken, zou ik eerst eens kijken wat die software precies ondersteund. Dus hoe de software wil dat jij het maakt.

Mark L

Mark L

13/07/2010 23:26:51
Quote Anchor link
Ik ben eruit. Het word inderdaad geadviseerd om fieldsets te gebruiken in samenstelling met een legend om een groep checkboxen heen.

Nu had ik nog een laatste vraag:
Soms heb je ook wel eens meerdere input-velden naast elkaar nodig.
Voorbeeld:
Code (php)
1
Naam: [voornaam][tussenvoegsel][achternaam]

Nu is dit dus niet via een label te regelen, omdat een label maar voor één element gebruikt kan worden en we hebben er hier 3.
Nu denk ik automatisch - met de kennis over de checkboxen - dan gebruiken we hier ook een fieldset voor.
Het probleem is echter dat het stylen van een fieldset (met een legend) moeilijk is in Internet Explorer (het zal eens niet). Maar ik ben bang dat ik dit maar voor lief moet nemen (en misschien kom ik nog wel een manier tegen waardoor je ook in IE een element NAAST een legend kan zetten.)

@ Iedereen bedankt voor het meedenken,
Hier kan ik wat mee :)
Mark L.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.