opbouw website javascript? php? mysql?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »
Charles Gemmeke

Charles Gemmeke

10/07/2019 00:53:49
Quote Anchor link
Hallo beste forumleden,
Ik wil mijn recepten in de vorm van html hebben. Een goede basis is daarbij belangrijk. Ik heb wel eens wat met javascript gedaan en ook wel eens wat met php en mysql. Maar ik wil mijzelf nog niet een amateur programmeur noemen.Daarom hoor ik graag ideeën hoe ik dit het beste op kan zetten.Ik wil voor ieder recept een pagina maken met mogelijk een foto of video. Er moet een simpele printknop op zitten die op mijn brother labelprinter etiketten print. Daarnaast moet er een ingediëntenlijst zijn waarbij ik kan aanvinken welke ik heb. Ingrediënten die ik niet aanvink moeten op mijn boodschappenlijst komen die ik met een formulier verder moet kunnen aanvullen. Deze boodschappenlijst wordt dan ook met de labelprinter afgedrukt.Hoe kan ik dit het beste opbouwen?
Moet ik een database maken met de recepten erin of is dit niet zinvol? Moet ik een database maken om de boodschappenlijst (tijdelijk) op te slaan? Is php zinvol of volstaat javascript?
Graag ideën.
Charles
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 14:07:43
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2019 01:04:10
Quote Anchor link
Als je recepten op wilt slaan is een database zeker gemakkelijk. Je kan hiermee sorteren, filteren en alles goed gestructureerd opslaan. Bij sterke voorkeur raden we PHP als programmeertaal aan en MySQL / MariaDB als databasebackend.

De ingrediënten kan je bijvoorbeeld in een sessie binnen PHP opslaan.

Als je gaat beginnen. Verdeel je hele project dan in kleine projecten.
- Probeer dus eerst de recepten uit de database te halen.
- Voeg er de mogelijk aan toe om ingrediënten aan de recepten toe koppelen.
- Maak een mogelijkheid om de ingrediënten in een sessie op te kunnen slaan.
- Zorg voor de mogelijkheid om het recept/ingrediënten uit te kunnen printen.
- Bouw het administratiepaneel om recepten en ingrediënten toe te voegen.
Gewijzigd op 10/07/2019 01:07:36 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/07/2019 14:39:27
Quote Anchor link
Ik zou beginnen met een lijst van functionele eisen. Wat wil je uiteindelijk precies kunnen doen? Dit zou ik ook strict gescheiden houden van implementatievorm en -techniek. Het tweede zou moeten voortvloeien uit het eerste. En zodra het ontwerp klaar is is het in zekere zin een kwestie van smaak wat voor bouwmateriaal je kiest.

Het bouwt ook veel fijner als je vantevoren weet wat je gaat bouwen. Vergelijk het met een blauwdruk van je huis. Je verzint dan ook niet on-the-fly hoe dit er uit moet komen te zien, dit regel je vooraf.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.