Open graph: 2e Facebook image lukt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »
Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 19:07:00
Quote Anchor link
Beste PHP-ers,

Op Internet-forums al heel wat gezocht naar een oplossing voor onderstaand probleem, maar niets gevonden wat mij verder helpt. Wie helpt mij uit de brand ?

Sinds enige tijd gebruik ik Open Graph coding, zodat mensen de beginpagina van mijn website in (o.a.) Facebook kunnen delen.

Wat mij echter niet lukt is het delen van nog een tweede pagina van mijn site. Wanneer bij de tweede pagina op de share-button voor Facebook wordt geklikt, verschijnt het image, titel en naam van mijn beginpagina (en dus niet datgene wat in de open graph coding van de tweede pagina staat). Als vervolgens in Facebook op deze verkeerde image/foto wordt geklikt wordt wel doorgelinkt naar de goede (tweede) pagina.

Als ik met de 'Sharing Debugger' van Facebook deze tweede pagina 'scrape', krijg ik als foutmelding "The 'og:image' property should be explicitly provided, even if a value can be inferred from other tags". De 'og:image' bestaat echter wel ! Hoewel het volgens mij niet aan de open graph coding die ik gebruikt heb ligt, zet ik deze er voor de volledigheid toch bij. De coding voor de (wel werkende) beginpagina is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<link rel="canonical" href="http://menselijkeeconomie.nl/index.php" />
<
meta property="og:url"                content="http://menselijkeeconomie.nl/index.php" />
<
meta property="og:type"               content="article" />
<
meta property="og:title"              content="Menselijke Economie" />
<
meta property="og:description"        content="De sameleving is te ver is doorgeschoten in de jacht op geld, bezit en macht. Een kijkje achter de schermen. Én hoe kan het anders. " />
<
meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/facebook-image.jpg" />
?>


De coding voor de (niet werkende) tweede pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<link rel="canonical" href="http://menselijkeeconomie.nl/playIntroMedia.php" />
<
meta property="og:url"                content="http://menselijkeeconomie.nl/playIntroMedia.php" />
<
meta property="og:type"               content="article" />
<
meta property="og:title"              content="Een introductie" />
<
meta property="og:description"        content="Deze video toont een onthutsend beeld " />
<
meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/second-image.jpg" />
?>


Met vriendelijke groeten,
Richard.
Gewijzigd op 29/12/2017 20:08:13 door Richard Peelen
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:12:01
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 20:48:52
Quote Anchor link
Als ik de url van je tweede image in de browser opvraag, wordt er niets gevonden. Bij de eerste wél.
 
Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:08:28
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk, maar dat is helaas niet de oplossing van het probleem. Ik had precies die image-naam 'voor de duidelijkheid' in mijn vraagstelling verandert naar een wat begrijpelijker naam. In werkelijkheid stond er:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
<meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/mediaBetrouwbaar2.jpg" />
?>


Achteraf bezien had ik beter deze werkelijke naam kunnen laten staan. Mijn 'verduidelijking' heeft juist gezorgd voor extra verwarring. Sorry.
Gewijzigd op 29/12/2017 21:23:02 door Richard Peelen
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 21:22:45
Quote Anchor link
Ergens in de og specificatie staat volgens mij dat je image minimale dimensies moet hebben. Ik meen (uit mijn hoofd, niet gecheckt) dat het 200x200 moet zijn.
 
Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:30:20
Quote Anchor link
Ook als ik op die plek de image-naam van de eeste pagina zet (facebook-image.jpg), die daar dus wel werkt, krijg ik bij de tweede pagina dezelfde foutmelding. Toch ga ik voor alle zekerheid de afmetingen checken en het eventueel nog met een grotere image proberen. Ik laat nog weten wat hiervan de uitkomst is.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 21:35:39
Quote Anchor link
Check ook nog even de encoding van je pagina's. Misschien mag die É in je eerste description niet en moet je hem door &Euml; vervangen?

Toevoeging op 29/12/2017 21:36:17:

Jan Koehoorn op 29/12/2017 21:35:39:
Check ook nog even de encoding van je pagina's. Misschien mag die É in je eerste description niet en moet je hem door &Egrave; vervangen?
 
Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:51:16
Quote Anchor link
Bij mediaBetrouwbaar2.jpg was de hoogte inderdaad minder als 200px. Nu heb ik deze vervangen door een mediaBetrouwbaar3.jpg van 1000x700 px. Het resultaat van de getoonde image in facebook en het resultaat van de 'Sharing Debugger' blijft onveranderd. Het probleem zit hem overigens niet alleen in de image, maar ook title en description blijven onveranderd (zoals bij de eerste pagina is gespecificeerd). Alleen de url is OK en linkt naar de tweede pagina.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 22:00:12
Quote Anchor link
Okee, dan zou ik er even een dagje overheen laten gaan. Dit soort diensten heeft ook vaak een caching van een flink aantal uren.
 
Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 22:04:30
Quote Anchor link
Er is verandering in de respons van 'Sharing Debugger' nu ik de É heb vervangen door een E !
Ik krijg nu geen melding meer dat de image niet bestaat, maar ... hij vindt en toont nu de image (en de title en description) van de eerste pagina.

Ook als ik op de share button van de tweede pagina klik, geeft hij de image, title en description van de eerste pagina.

Toevoeging op 29/12/2017 22:14:31:

Beste Jan,

Bedankt tot zover ! Ik zal morgen weer eens kijken.
Hartelijke groet,
Richard.


Toevoeging op 30/12/2017 17:56:09:

Succes ! Naast de te kleine afmetingen van de image/foto, was er nog een tweede probleem: Sinds augustus 2017 heeft Facebook de mogelijkheid om een reeds geplaatste link op een pagina aan te passen qua tekst en afbeelding verwijderd. Zie hier de info hierover.

Ik had in eerste instantie, bij de tweede pagina de Open Graph statements uit de eerste pagina gekopieerd en gebruikt. Daarna liet Facebook niet meer toe die initiële instelling te veranderen. Toen ik diezelfde pagina met een nieuwe naam on-line zette, verschenen plotseling wel de nieuwe image en tekst wanneer ik op de share-button klikte.


Bedankt Jan Koehoorn en bedankt PHP-hulp !
Gewijzigd op 29/12/2017 22:07:42 door Richard Peelen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.