OpenX cache probleem - 10 euro voor degene die het probleem weet op te lossen!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martin d

Martin d

21/07/2011 13:22:03
Quote Anchor link
Een week geleden heb ik http://www.openx.org/ geïnstalleerd op onze webserver, om advertentiecampagnes te starten voor adverteerders. Helaas ondervind ik een continue probleem met het opslaan van instellingen.

Vooraf:

- Alle mappen zijn op de juiste manier CHMOD naar 0777.
- De installatie is precies volgens de handleiding gegaan.

Het probleem:

Bij het opslaan van wijzigingen binnen het OpenX panel op de webserver, geeft problemen. Bijvoorbeeld: er wordt een nieuwe campagne aangemaakt - en deze wordt opgeslagen. Als je dan op de overzicht pagina kijkt van alle campagnes, staat deze nieuwe campagne er niet bij. Pas nadat je de pagina opnieuw laadt door ctrl + f5, wordt de nieuwe campagne pas weergegeven.

Al geprobeerd:

- Een onderwerp geopend op het support forum van OpenX. Helaas is de support daar niet erg snel en via mail antwoorden zij niet op support vragen.
- Via Google gezocht naar een oplossing.

Degene die het probleem weet te ontdekken en op te lossen, wordt beloond met 10 euro.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:53:00
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

21/07/2011 13:33:16
Quote Anchor link
dan is hij al aangemaakt maar omdat je niet refresht word het niet opnieuw geladen. Je zou als hij is aangemaakt een refresh tussen kunnen zetten zodat je niet op f5 hoeft te drukken.
 
Martin d

Martin d

21/07/2011 13:45:21
Quote Anchor link
Jordi bedankt voor je reactie, maar dit is niet hetgeen waar ik op zoek naar ben. Het systeem dient gewoon automatisch de wijzigingen te laden, zodra deze zijn gemaakt. Een script maken waarbij die automatisch refreshed is daarom naar mijn mening overbodig.
Het heeft naar mijn weten te maken met een aantal cache problemen, maar helaas heb ik deze nog niet weten te ontdekken.
 
Mark L

Mark L

21/07/2011 16:22:44
Quote Anchor link
Van openX heb ik niet veel verstand en ik heb ook niet zoveel tijd om me erin te verdiepen.

Je hebt verschillende soorten caches en dit is uiteraard de client cache (gecached door de browser)
Cachen kan op verschillende manieren. Er kan een datum worden weergegeven tot wanneer deze geldig is, maar er kan ook bij elk verzoek gecontroleerd worden of de content gewijzigd is.
Gezien jouw probleem zal het eerste gelden en wil je het tweede. Het tweede krijg je door de header 'Last-Modified' mee te sturen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    header('Last-Modified: '.gmdate('D, d M Y H:i:s', $modificationTime));
?>


en te controleren op de if 'If-Modified-Since' header.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
    if (isset($requestHeaders['If-Modified-Since']) && strtotime($requestHeaders['If-Modified-Since']) >= $fileModifyTime)
    {

    # Page  has not been modified; so can be loaded from clientside cache
    header ('HTTP/1.1 304 Not Modified');
    }

?>


Ik hoop dat ik je hiermee iets verder heb kunnen helpen. Hoe te implementeren, is aan jou. Succes
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.