Opera browser tegenhouden. Niet slecht bedoeld!!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Randy Monhemius

randy Monhemius

16/03/2011 16:22:41
Quote Anchor link
Hey hallo,
wie kan mij helpen aan een stukje script voor mijn site.
Ik heb een eigen webgame een maffia spel.
Nu is het alleen vervelend om valsspelers te hebben die graag willen winnen.
Dat vals spelen doen ze met opera om ieder 5 sec een soort record te doen.
waardoor ze dus stijgen in bepaalde ranken.
Nou wil ik graag dat ze niet op deze game kunnen spelen als ze opera browser gebruiken.
heb al meerdere malen aangegeven dat dit verboden is maar ik kan er niet direct achterkomen.
dus graag zou ik een stuk script willen hebben dat ze als ze via opera browser mijn spel starten dat er dan staat iets van verboden opera gebruikers of geen opera.
het gaat om een php script.

Ik hoop dat ik hier aan geholpen kan worden.

vriendelijke groet

Randy
Gewijzigd op 16/03/2011 16:26:58 door Randy Monhemius
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:39:38
 
- Mark -

- Mark -

16/03/2011 16:33:52
Quote Anchor link
Ik weet niet wat je bedoeld met "om ieder 5 sec een soort record te doen" maar het blokkeren van een browser is onzin. Met elke andere browser kun je waarschijnlijk hetzelfde doen. Probeer dus het probleem op te lossen en ga er niet omheen werken.
 
Randy Monhemius

randy Monhemius

16/03/2011 16:36:58
Quote Anchor link
het gaat erom dat ze iedere 5 of 10 sec kunnen herladen en dan kunnen ze een aktie waar normaal 1.30 voor staat voordat ze dat weer mogen doen kunnen ze dus elke 5 sec zo aktie doen.
ik speel dit soort spellen ook zelf en bij heel veel spellen wordt opera dus tegen gehouden.
dus daarom zou ik dat ook graag willlen.
en voor de spelers die het gebruiken is opera de enige die dus dat herladen kan.
vriendelijke Groet
 
Yea Rupie

Yea Rupie

16/03/2011 16:37:32
Quote Anchor link
Heb je iets tegen opera??
Je kan ook heel simpel via VB een internet pagina laden.
 
- Mark -

- Mark -

16/03/2011 16:40:54
Quote Anchor link
Dat is dus onzin. Ik kan in firefox ook om de 5 seconden een refresh doen. Tevens heb je dus zo te horen dus een groter probleem. Je controleerd namelijk niet of de vereiste tijd is verstreken voordat ze een bepaalde actie opnieuw mogen doen.

Ik heb vroeger ook zat van dit soort spelletjes gespeeld en dat " probleem " met Opera heb ik dus nog nooit van gehoord.
 
Randy Monhemius

randy Monhemius

16/03/2011 16:40:58
Quote Anchor link
Zoals ik al aangaf als titel niks slechts bedoeld ik heb niks tegen opera.
vind het alleen vervelend voor de spelers die wel eerlijk spelen.
daarom is alleen mijn vraag om een stukje script om dat dus tegen te houden.
voor de rest heb ik niks tegen opera

Toevoeging op 16/03/2011 16:43:20:

Mark ik ga geen discussie voeren of je er wel of niet van heb gehoord ik heb zelf zo spelletje en ik en de leden die klagen erover en vraag dus alleen of er een stuk is dat ik dat kan verhelpen dan kan ik wel gaan discussieren of het wel of niet zo is.
 
Yea Rupie

Yea Rupie

16/03/2011 16:47:19
Quote Anchor link
De laatste 25 kliks onthouden en wanneer deze dezelfde interval hebben refreshen ze automatisch?
Maar dan kunnen ze nog een onregelmatige interval maken..
 
Maikel  B

Maikel B

16/03/2011 16:48:53
Quote Anchor link
laat is je script zien waar je het over hebt. Waar je normaal voor moet wachten maar mensen die volgens jou "opera" gebruiken kunnen refreshen.
Het ligt waarschijnlijk toch echt aan je script.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

16/03/2011 16:51:04
Quote Anchor link
Wat je vraag betreft
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  if ( stripos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'opera') ) {
    echo 'Opera niet toegelaten ...';
    exit();
  }

  echo 'de rest van je site ...';
?>


Nu, de mensen hebben hier wel gelijk; je zou dit beter niet doen.
Het enige wat ik lastig vind wat Opera betreft, is dat veel toetsen (van je toetsenbord) iets doen in Opera, waardoor je beperkt wordt in het gebruik van key press events.

Nu, wat je hier aanhaalt ... Ik snap het niet hoor. Wat doet opera precies dat andere browsers niet doen?

Refreshen kan ook met f5 hoor.
Heb je firefox met firebug? Wel dan kan je je eigen javascript in de site laten draaien. Je kan dan bv. een Ajax request sturen om de 5 seconden.

Je zult het probleem ten gronde moeten aanpakken. We zouden moeten weten hoe we de php logica aanpassen.
 
- Mark -

- Mark -

16/03/2011 16:52:57
Quote Anchor link
Ik zou het met een token systeem doen. Auto refresh verstuurd alles opnieuw dus als de token als is gebruikt dan is het een ongeldige aanvraag. maar dat is niet zijn grootste probleem maar dat kwartje is nog niet bij hem gevallen. Het zou niet eens mogelijk moeten zijn dat het om de 5 seconden werkt.

Een token systeem werkt alleen voor auto refresh er is nog steeds langs te komen maar dan moet je de pagina eerst gaan uitlezen voordat je hem verstuurd. Dat zal de meeste mensen wel niet lukken gok ik. 100% waterdicht krijg je het toch nooit.

Anyway om de browser te vinden kun je kijken naar
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.