[opgelost] checkbox vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Chris

Chris

18/09/2007 15:50:00
Quote Anchor link
Hallotje,

Dit is waarschijnlijk niet met php, maar ik heb een vraag over een checkbox.

Korte inleiding: Ik ben bezig met een simpele blog, open source uiteraard en ben nu bezig met de administratie gedeelte. Ik wil met een Checkbox aangeven of de gebruiker <pre> wilt gebruiken ja of nee.

Wat ik nu wil is het volgende:
Als de checkbox wordt aangevinkt, wil ik dat er "yes" komt te staan, als de checkbox niet is aangevinkt wil ik dat er "no" komt te staan.

1) Kan dit?
2) Zoja, wie heeft er een voorbeeld voor mij?

Alvast bedankt!
(Uiteraard zal je een plekje krijgen bij de Credits, dus als je ook een website heb, moet je dat er even bij zetten ;)

Greetz,
Chris
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Chris
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:28:11
 
GaMer B

GaMer B

18/09/2007 15:55:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
if($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST")
{

    if(strtolower($_POST['usePre']) == "yes")
    {

        // in de database wegschrijven: yes
    }
    elseif(empty(strtolower($_POST['usePre'])))
    {

        // in de database wegschrijven: no
    }
}

?>

<!-- Het formulier -->
<input type="checkbox" name="usePre" value="yes" />


EDIT: Netter geformatteerd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 
Chris

Chris

18/09/2007 15:58:00
Quote Anchor link
Gamer13, bedankt voor je snelle reactie, maar dit is niet precies wat ik bedoel.

Wat ik bedoel is dat je bij admin.php dan niet gelijk in de db schrijft, maar dat hij alleen tekst laat zien met ja of nee.

Ik heb het al vaker gezien en dat ziet er heel kicke uit, als je dan op een checkbox klikt komt er wat anders te staan..

Misschien dat het zo duidelijker is?

Greetz
 
GaMer B

GaMer B

18/09/2007 16:00:00
Quote Anchor link
Nee, ik weet niet precies wat je dan bedoelt :P
 
Chris

Chris

18/09/2007 16:03:00
Quote Anchor link
:(

Misschien zo :P :

je hebt een checkbox, en dat heeft effe niets met een formulier te maken voor de rest.

als je de checkbox aanvinkt, laat hij tekst 1 zien.

als je de checkbox niet aanvinkt, laat hij tekst 2 zien.

Maar dan zonder te refreshen! :D
 
GaMer B

GaMer B

18/09/2007 16:06:00
Quote Anchor link
Hihi, nu snap ik je. Dan moet je AJAX (Asynchrone Javascript and XML) gebruiken.

Maar hier haak ik af, omdat ik niet goed ben in AJAX XD
 
Chris

Chris

18/09/2007 16:08:00
Quote Anchor link
Ja sorry, ben te hyperactief bezig (sinds 11 uur gister avond met pauze van 3.30 - 8.00 ) en heb allemaal ideen in me kop zitten :P

Ik dacht al dat het met AJAX zou zijn, wat zonde is omdat ik voor Feijenoord ben... Geintje :P

Iemand die goed is met AJAX aanwezig?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

18/09/2007 16:16:00
Quote Anchor link
Waarom moet je dan ajax gebruiken? Simpele javascript is in principe genoeg.. ik werk wel even wat uit ;)
 
GaMer B

GaMer B

18/09/2007 16:17:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 18.09.2007 16:06:
Hihi, nu snap ik je. Dan moet je AJAX (Asynchrone Javascript and XML) gebruiken.

Maar hier haak ik af, omdat ik niet goed ben in AJAX XD

Of een onmouseclick hihi
 
Chris

Chris

18/09/2007 16:19:00
Quote Anchor link
lolz, dat kan ook ja..

Maar goed, met javascript, met ajax, ben ik niet goed.. Harstikke bedankt voor jullie hulp!
 
Robert Deiman

Robert Deiman

18/09/2007 16:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>

<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <meta name="author" content="Prabhjeet Singh">

    <title>Pre-select</title>
    <script language="JavaScript" type="text/javascript">
    function prefunc(){
        var checkbox = document.getElementById('pre');
        var textspace = document.getElementById('pretext');
        var value = document.getElementById('value');
        if(checkbox.checked == true){
            textspace.innerHTML = "Yes";
            }
        else{
            textspace.innerHTML = "No";
            }
        }
    </script>
</head>

<body onload="prefunc()">

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
        <fieldset id="Adminform"><legend>Administratie:</legend>
            <p style="display:inline;"><label class="formulier" for="pre" id="prelabel">pre</label><input type="checkbox" value="yes" name="pre" id="pre" onChange="prefunc()"><p style="display:inline;" id="pretext"></p></p>
            </fieldset>
            </form>


</body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
GaMer B

GaMer B

18/09/2007 16:33:00
Quote Anchor link
@Robert Deiman, op regel 28 ben je na display:inlin; een " vergeten.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

18/09/2007 16:34:00
Quote Anchor link
Bedoel je dat dat op de pagina komt te staan zonder te refreshen/submitten?

Dat moet met JS..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script>
function(usePre);
var usePre = document.getElementById['usePre'].value;
if usePre == 'yes' {
document.getElementById['pre'].innerhtml = 'Yes';
} else {
document.getElementById['pre'].innerhtml = 'No';
}
</script>
<input type="checkbox" name="usePre" value="yes" onClick="usePre()" />
<div id="pre">No</div>


Excuuses voor m'n JS, ik hoop dat het werkt, zoniet mogen andere mij verbeteren!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
Chris

Chris

18/09/2007 16:36:00
Quote Anchor link
Robert, bedankt! Ik dacht eerst dat het niet werkte, maar je moet eerst ergens anders op klikken, het werkt dus!

Thanks 2 both of you!

GreetZ,
Chris
 
Robert Deiman

Robert Deiman

18/09/2007 16:36:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 18.09.2007 16:33:
@Robert Deiman, op regel 28 ben je na display:inlin; een " vergeten.

Dank voor de tip, het werkte al, maar had dit foutje er blijkbaar nog in zitten

Tommy schreef op 18.09.2007 16:34:
Bedoel je dat dat op de pagina komt te staan zonder te refreshen/submitten?

Dat moet met JS..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script>
var usePre = document.getElementById['usePre'].value;
if usePre == 'yes' {
document.getElementById['pre'].innerhtml = 'Yes';
} else {
document.getElementById['pre'].innerhtml = 'No';
</script>
<input type="checkbox" name="usePre" value="yes" onClick="usePre()" />
<div id="pre">No</div>


Excuuses voor m'n JS, ik hoop dat het werkt, zoniet mogen andere mij verbeteren!

En hoe denk jij dat die aangeroepen moet worden, in de onClick roep je usePre() (functie!) aan en je maakt alleen een variabele usePre aan.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

18/09/2007 16:38:00
Quote Anchor link
Ja, dat bedoel ik dus, ik niet goed JS..
 
Robert Deiman

Robert Deiman

18/09/2007 16:39:00
Quote Anchor link
Chris schreef op 18.09.2007 16:36:
Robert, bedankt! Ik dacht eerst dat het niet werkte, maar je moet eerst ergens anders op klikken, het werkt dus!

Thanks 2 both of you!

GreetZ,
Chris

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>

<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <meta name="author" content="Prabhjeet Singh">

    <title>Pre-select</title>
    <script language="JavaScript" type="text/javascript">
    function prefunc(){
        var checkbox = document.getElementById('pre');
        var textspace = document.getElementById('pretext');
        var value = document.getElementById('value');
        if(checkbox.checked == true){
            textspace.innerHTML = "Yes";
            }
        else{
            textspace.innerHTML = "No";
            }
        }
    </script>
</head>

<body onload="prefunc()">

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
        <fieldset id="Adminform"><legend>Administratie:</legend>
            <p style="display:inline;><label class="formulier" for="pre" id="prelabel">pre</label><input type="checkbox" value="yes" name="pre" id="pre" onclick="prefunc()"><p style="display:inline;" id="pretext"></p></p>
            </fieldset>
            </form>


</body>
</html>

Het probleem met het eerst ergens anders klikken is nu ook weg ;)
 
GaMer B

GaMer B

18/09/2007 16:40:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 18.09.2007 16:38:
Ja, dat bedoel ik dus, ik niet goed JS..

En zinsconstructie gaat ook al niet zo lekker :P ^.^
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

18/09/2007 16:42:00
Quote Anchor link
Doh.. dat was de 'grap' :L
 
Chris

Chris

18/09/2007 17:02:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 18.09.2007 16:39:
Chris schreef op 18.09.2007 16:36:
Robert, bedankt! Ik dacht eerst dat het niet werkte, maar je moet eerst ergens anders op klikken, het werkt dus!

Thanks 2 both of you!

GreetZ,
Chris


Het probleem met het eerst ergens anders klikken is nu ook weg ;)


Geweldig! Dit is precies goed!

Uhm, toch nog een vraagje, hoe moet ik dit nou gaan doen met de database zeg maar?

Wat ik nu heb is dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
INSERT INTO blog SET
                title = '".mysql_real_escape_string ($title)."',
                author = '".mysql_real_escape_string ($author)."',
                blog = '".mysql_real_escape_string ($bloginsert)."'";


Moet ik nog een extra tabel aanmaken in de database, maar hoe moet ik er dan voor zorgen dat het de db in gaat?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Chris
 
Jan geen

Jan geen

18/09/2007 18:05:00
Quote Anchor link
je zal wel op je flikker gaan krijgen voor bumpen, maar dat laat ik aan de mods over.
je kan de waarde gewoon opvragen uit de $_POST array.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$q
= "
    INSERT INTO
        blog
    SET
        title = '"
.mysql_real_escape_string ($title)."',
        author = '"
.mysql_real_escape_string ($author)."',
        blog = '"
.mysql_real_escape_string ($bloginsert)."',
        pre = mysql_real_escape_string($_POST['pre'])."
'
";
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan geen
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.