[opgelost][css] ie/ff probleempje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Heb jij een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in richting van informatica? En heb jij kennis van het .NET framework? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET software developer in Hollandscheveld Optioneel 100% vanuit huis Over de positie: Als .NET developer ben jij verantwoordelijk voor het omzetten van onze eigen web portal en die van afnemers. Jouw taken omvatten, maar zijn niet gelimiteerd tot: het omzetten van PHP en ASP.NET naar .NET Core; het aanpassen en uitbreiden van onze web app (.NET Core) qua opzet en functionaliteit; onze desktop versie van Micromix (VB.NET) ondersteunen en verder te ontwikkelen;

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom je te werken bij een internationaal gerenommeerd onderzoeksinstituut. Dagelijks is dit instituut verantwoordelijk voor de juiste samenwerking, toegankelijkheid en communicatie voor circa 9000 interne gebruikers. In een team van elf ontwikkelaars ben je als Senior Java Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van functionele ontwerpen naar technische oplossingen. Deze projecten bestaan o.a. projecten zoals het implementeren van Elastic Search en het koppelen van CMS. Ook fungeer je als vraagbaak voor je collega’s op het gebied van backend softwareontwikkeling. Daarnaast denk je graag mee op het gebied van architectuur qua mogelijke oplossingen en innovatie. Momenteel zijn

Bekijk vacature »

Junior of medior .NET C# (web) ontwikkelaar, inhou

Ben je een junior of medior .NET C# ontwikkelaar en op zoek naar een nieuwe baan in Rotterdam? Een inhouse baan waar je werkt aan maatwerkapplicaties, direct contact hebt met klanten en samenwerkt met een leuk team van ontwikkelaars? Een baan waar je plezier haalt door de beste oplossing voor de klant te vinden? Wellicht dat deze organisatie dan iets voor jou is. Voor een software bedrijf in Rotterdam zijn we op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het bedrijf bestaat al meer dan 20 jaar en richt zich op het ontwikkelen van unieke software op maat (web, apps, desktop

Bekijk vacature »

Developer - 12build

Wil jij jouw vindingrijke expertise inzetten voor revolutionaire innovaties in de cloud? Vind je de (internationale) bouwsector interessant en tenminste 5 jaar werkervaring? Ben je ambitieus en wil je je analyserende skills laten gelden in een professionele development-team? Dan is 12Build op zoek naar jou! Functie omschrijving In ons development team zijn we steeds bezig om ons eigen Saas platform uit te breiden en te verbeteren. Wij werken onder andere met: PHP Laravel Microservices TypeScript, JavaScript Vue.js (Nuxt.js) Docker API Gateway, OpenApi AWS Services (Fargate, SNS, SQS, S3) MySQL, ElasticSearch Bitbucket Pipelines Terrafrom Jira, Confluence, Slack Functievereisten In het kort

Bekijk vacature »

Ervaren full-stack C# developer, .NET CORE, Typesc

Voor een ambitieuze en snelgroeiende organisatie de regio Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# developer. De organisatie bestaat inmiddels ruim 15 jaar en heeft een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven de informatie van grote en complexe projecten beter kunnen managen. Dit systeem is geheel webbased. Om hun globale ambities waar te maken zijn ze recentelijk begonnen het systeem geheel te herbouwen met de nieuwste technieken. Denk hierbij aan technieken als .NET CORE, Typescript, React, Kubernetes en Azure. Niet alleen betekent voldoende nieuwe technische uitdaging maar ook betekent dit dat je voor 80 tot 90% van je tijd

Bekijk vacature »

.NET ontwikkelaar / Azure

Bedrijfsomschrijving Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie nu gegroeid tot een organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. De organisatie ontwikkelt applicaties voor o.a. diverse grote zorgverzekeraars, maar ook de wat kleinere lokale bedrijven worden door deze organisatie ondersteund. In tegenstelling tot de moederorganisatie, werken de medewerkers bij deze organisatie gemiddeld drie tot vier dagen in de week gewoon op het eigen kantoor in Utrecht. Samen met een vast team ben je dus verantwoordelijk voor verschillende projecten die je veelal op één en

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich op de tak mobiliteit. De organisatie telt ongeveer 3000 medewerkers die verdeeld zijn over meerdere vestigingen in het land. Een deel in Brabant en een deel in de Randstad. Voor deze functie kan er als standplaats worden gekozen tussen de regio Utrecht of regio Breda. Onlangs heeft de organisatie besloten Mendix te gebruiken als nieuwe basis voor haar gehele applicatie omgeving. De stabiliteit, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid van Mendix dragen bij aan de innovaties van de organisatie. Op dit moment een groot aantal processen en applicaties herbouwd in Mendix.

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer

We hebben een veelbelovende vacature voor een betrokken Full Stack Java Developer die graag binnen een hecht en professioneel development team werkt. Tegelijkertijd schuw je het niet om binnen afzienbare tijd zelfstandig code live te brengen. Je ontwikkelt mee aan Wise, waarover we meer uitleggen verderop in deze tekst. Met een baan binnen het internationale OCLC draag je bij onze de missie in de ondersteuning van bibliotheken en het toegankelijk houden van informatie….wereldwijd! Binnen deze internationale context werk je in één van de vier development teams, waarbij je je richt op de Benelux. Er wordt nauw samengewerkt andere development teams

Bekijk vacature »

Software developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie is een grote, mondiale speler binnen de agrarische sector. Deze organisatie loopt voorop op het gebied van duurzaamheid. Je neemt deel aan Scrum meetings en bent bezig met het opleveren van nieuwe functionaliteiten en processen voor de verschillende afdelingen. Een voorbeeld is dat we vanuit onze agrarische dienst, telers voorzien van een persoonlijk teeltadvies gebaseerd op real-time metingen in het veld gecombineerd met machine learning algoritmes en big-data. En met onze low-code tools en Cloud services bouwen we applicaties voor onze interne klanten en de meer dan 8000 telers. Om ook in de komende 100 jaar succesvol

Bekijk vacature »

Fullstack .NET developer voor het onderwijs

Bedrijfsomschrijving Dit mooie bedrijf helpt onderwijsinstellingen beter en efficiënter te werken. Ze hebben hiervoor een aantal applicaties bedacht en ontwikkelt. De applicaties zijn SAAS oplossingen die allemaal middels .NET zijn gebouwd en hoewel er al veel expertise in huis is, zou een aanvulling met jou zeer wenselijk zijn. Er wordt gewerkt met moderne technieken en ook mag, en kan, je pionieren met nieuwe technieken. Zowel backend- als fullstack webdevelopers zijn meer dan welkom te reageren. Functieomschrijving Onze klant bouwt SAAS oplossingen voor het onderwijs en ze hebben inmiddels een aantal innoverende applicaties in de markt staan. Je gaat samen met

Bekijk vacature »

GIS Developer

Bedrijfsomschrijving Als GIS Developer kom je te werken bij een high-tech ingenieursbureau in de regio van Utrecht. Al ruim 15 jaar werken ze aan de eigen ontwikkeling van innovatieve applicaties op het gebied van mobiliteit en infrastructuur. Met al hun jaren ervaring bedenken en ontwikkelen ze geografische oplossingen voor grote en bekende organisaties in Nederland. Momenteel maken duizenden gebruikers gebruik van hun applicaties en proberen ze constant vernieuwend te zijn in hun aanbod naar klanten. Je komt te werken in een informeel Agile minded team van 25 collega's, waarvan 6 andere (GIS) developers. Als Developer ben je in teamverband verantwoordelijk

Bekijk vacature »

Application Developer

As a Senior Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as team members located in other parts of the world. You’ll be working on projects and

Bekijk vacature »

Software Developer / Java / Kafka / Python

Bedrijfsomschrijving Bij dit grote, innovatieve technische bedrijf wil men graag flink groeien dit jaar, namelijk van zo'n 100 naar 120 mensen. In de afgelopen jaren is er hard gewerkt om een nieuw software product op de markt te zetten ter ondersteuning van hun fysieke producten en omdat dit een groot succes is, wordt het nu uitgerold over het hele bedrijf en daarmee een groot deel van de wereld. Er is dus werk aan de winkel! Jij werkt in het back-end team dat ervoor zorgt dat grote hoeveelheden data van de bron naar de front-end worden gebracht in het juiste formaat.

Bekijk vacature »

Software Developer / full-stack

Bedrijfsomschrijving Voor een organisatie binnen de zakelijke dienstverlening zijn wij op zoek naar een Software Developer met goede kennis van zowel Java als front-end technieken als Angular. Het betreft een organisatie bestaande uit ongeveer 100 mensen die klaar staan voor ruim twee duizend klanten. De organisatie staat bekend om het feit dat zij met hun kwalitatief goede dienst een van de snelste zijn. Dit valt op in de markt en dit bewerkstelligen zij door alles zoveel mogelijk te automatiseren. IT, en software development in het bijzonder, wordt als erg belangrijk gezien. Het complexe applicatie landschap is geheel maatwerk en geschreven

Bekijk vacature »

.NET developer

Heb jij een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in richting van informatica? En heb jij kennis van het .NET framework? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET software developer in Hollandscheveld Optioneel 100% vanuit huis Over de positie: Als .NET developer ben jij verantwoordelijk voor het omzetten van onze eigen web portal en die van afnemers. Jouw taken omvatten, maar zijn niet gelimiteerd tot: het omzetten van PHP en ASP.NET naar .NET Core; het aanpassen en uitbreiden van onze web app (.NET Core) qua opzet en functionaliteit; onze desktop versie van Micromix (VB.NET) ondersteunen en verder te ontwikkelen;

Bekijk vacature »
Michael

michael

27/05/2008 15:37:00
Quote Anchor link
Hallo PHPers

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem: Ik heb een achtergrond plaatje over mijn body van 1 pixel hoog die ik over de gehele body wil laden. Dit doet ie perfect in Firefox maar in Internet explorer is ie echter niet te zien. Ik hoop dat jullie me even snel kunnen helpen.

Hier mijn code gestript en wel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
html *,
body * {
  margin: 0px;
  padding: 0px;
}
body {
    background: #ffffff url(/images/page_bg.png) repeat-y 50%;    
}
#container {
    margin: 0 auto;
    width: 1000px;
    background: #ffffff;    
}
#header {
    height: 115px;
    padding-left: 122px;
    position: relative;
    background: url(/images/header.png) no-repeat;
}

#left_side {
    float:left;
    width:86px;
    padding-left: 50px;
        background-color:transparent;
}

#left_text{
    height:501px;
}

[\code]

en hier mijn gestripte html file

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <%= stylesheet_link_tag 'test'%>
    </head>
    <body>
          <div id="container">
                  <div id="header"></div>
                  <div id="left_side">        
                          <div id="left_text"></div>            
                  </div>        
          </div>        
    </body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael

PHP hulp

PHP hulp

25/02/2021 03:47:26

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:38:00
Quote Anchor link
Een plaatje van 1 pixel hoog laten herhalen? Dan kun je net zo goed een achtergrondkleur voor je body opgeven. Of is hij breder? Dan gewoon:
Code (php)
1
body    {background: url(plaatje.png) left top repeat-y;}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Jacco Engel

Jacco Engel

27/05/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Niet per definitie jan.

Wat nou als er een gradient in zit :)?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:40:00
Quote Anchor link
Mijn edit was nog binnen de tijd ;-)

Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

Quote Anchor link
Jacco schreef op 27.05.2008 15:39:
Niet per definitie jan.

Wat nou als er een gradient in zit :)?

Met een bestand van 1 pixel?

Edit: Sorry niet goed gelezen, 1 pixel HOOG, ik dachty gewoon 1 pixel :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boris Mattijssen

Michael

michael

Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.05.2008 15:38:
Een plaatje van 1 pixel hoog laten herhalen? Dan kun je net zo goed een achtergrondkleur voor je body opgeven. Of is hij breder? Dan gewoon:
Code (php)
1
body    {background: url(plaatje.png) left top repeat-y;}

het plaatje bevat een border met een effect daarop. (dus kan het niet opvangen met een css border)

edit: wat zijn jullie snel met reageren :| :D:D ik zal proberen even een printscreen ergens op internet te gooien
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/05/2008 15:41:00
Quote Anchor link
@ brie: hij had het alleen over 1 pixel hoog

Jacco Engel

Jacco Engel

27/05/2008 15:45:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.05.2008 15:40:
Mijn edit was nog binnen de tijd ;-)

Het feit dat je een edit nodig had valt me al van je tegen :P

Michael

michael

27/05/2008 15:51:00
Quote Anchor link
Het is een beetje moeilijk te zien, maar bij de eerste is er dus een border met een gradient aan de linker kant en aan de rechter kant. 1 pixel hoog en veel pixels breed. als ik de div id="left text" weg haal dan doet hij het perfect.

firefox:

http://img134.imageshack.us/img134/4386/bugffgc8.jpg

internet explorer

http://img155.imageshack.us/img155/6647/bugiesn5.jpg

alvast bedankt

Tyrone

Tyrone

27/05/2008 15:54:00
Quote Anchor link
Ja, het lijkt wel of IE geen CSS kan lezen

Michael

michael

27/05/2008 15:56:00
Quote Anchor link
Tyrone schreef op 27.05.2008 15:54:
Ja, het lijkt wel of IE geen CSS kan lezen

het andere css leest ie gewoon (wat ik er uit gestript heb)

en die script tag lijkt een beetje raar, maar dit is Rails ipv PHP. Dit is dus gewoon goed.

Dat wat Jan had gegeven gaf hetzelfde effect
Code (php)
1
background: url(/images/page_bg.png) left top repeat-y;

EDIT:
deze code houd het tegen:
Code (php)
1
2
3
4
#left_text{
    height:100px;
}

Nu begint de achtergrond vanaf 100px.....

stomme kleine foutjes kosten altijd uren..... *huil*

Mitchell

Mitchell

27/05/2008 16:02:00
Quote Anchor link
Vreemd dat je body hem niet helemaal recht naar beneden haalt.

Gebruik dit eens.
Code (php)
1
2
3
body {
    background: #fff url(/images/page_bg.png) repeat-y top center;    
}

Edit: Waar staat je stylesheet trouwens? /stylesheet/ of /css/? Zo ja, dan moet je wel ../images/page_bg.png gebruiken.

Edit 2: html *, body * {} is niet nodig. * {} werkt ook.

Edit 3: Zie dat je het al hebt opgelost. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell

Michael

michael

27/05/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 27.05.2008 16:02:
Vreemd dat je body hem niet helemaal recht naar beneden haalt.

Gebruik dit eens.
Code (php)
1
2
3
body {
    background: #fff url(/images/page_bg.png) repeat-y top center;    
}

Edit: Waar staat je stylesheet trouwens? /stylesheet/ of /css/? Zo ja, dan moet je wel ../images/page_bg.png gebruiken.

Edit 2: html *, body * {} is niet nodig. * {} werkt ook.

de stylesheet staat in een hele andere folder. een public rails folder. Dit hoort in bij een Rails applicatie. de header png include ie wel dus dat is het probleem niet.

thanks voor de 2de edit :)

edit: nee het is nog niet opgelost! :-) maar heb wel door dat dat divje het tegenhoud. als ik die height:100px maak dan begint de body achtergrond 100px te laat zeg maar

final edit: Mensen het is opgelost! Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik mocht kennelijk de container geen vaste breedte geven.... nu maar hopen dat ie het ook met een hoog resolutie goed doet.

bedankt!

Mitchell

Mitchell

27/05/2008 16:18:00
Quote Anchor link
Volgens mij is je doctype strict hier de oorzaak van, misschien transitional gebruiken?

Nog een vraagje, waarom gebruik je vaste heights?

Edit: Linkje plaatsen? Werk op een notebook met een grote resolutie dus kan het voor je testen. ;]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell

Michael

michael

27/05/2008 16:26:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 27.05.2008 16:18:
Volgens mij is je doctype strict hier de oorzaak van, misschien transitional gebruiken?

Nog een vraagje, waarom gebruik je vaste heights?

Edit: Linkje plaatsen? Werk op een notebook met een grote resolutie dus kan het voor je testen. ;]

ik moet duidelijk een width hebben van 1000px.....

transitional werkt niet. Ik heb vaste heights omdat het achtergrond plaatjes zijn. Die heb ik er hier uitgestript omdat het niet van belang was en hij ook de fout zonder doet.

Ik heb zo even snel jammer genoeg geen ruimte ergens online.... Maar waarschijnlijk vanavond wel dus dan zet ik em vanavond online :)

edit: Ok hij is opgelost! En wat een domme fout zeg! heeft niks met internet explorer te maken. Alleen met mij :D

container was namelijk background: #ffffff dus dat overlapt em natuurlijk

Ok dit is een pak van mn hart. Namelijk al 3 uur mee bezig :D

Heel erg bedankt!!!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.