[Opgelost][PHP] Alternate color table row [GEEN MYSQL]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 14:48:09
Quote Anchor link
Beste iedereen,

Ik ben bezig met een site waar ik een tabel op heb, nu wil ik elke row een kleur geven(om-en-om) met php.
Ik wil dit zonder mysql omdat ik zeker weet dat dat niet hoeft.
er is toch een mogelijk heid om de even rijen een kleur te geven en de oneven niet?

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Ps. op google kwam ik er ook niet echt uit, ik heb hier gekeken maar daar kom ik ook niet uit:
http://www.devtek.org/tutorials/alternate_row_colors.php
Gewijzigd op 26/01/2013 16:01:55 door Keizer Webdesign
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 11:54:59
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2013 14:51:36
Quote Anchor link
Waar loop je vast in dat voorbeeld?
Ik vind die vrij duidelijk..
Gewijzigd op 26/01/2013 14:52:53 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/01/2013 14:54:50
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:05:42
Quote Anchor link
@Frank,
Ik heb een foreach loopje dus dat gaat hem niet worden denk ik...

@Aar,
Ik weet niet waar ik daar vast loop, Ik krijg gewoon niks te zien, geen fout ofzo.
Het kan liggen aan mijn css want daar in staat al welke kleur hij(een row) moet zijn...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 15:07:23
Quote Anchor link
R-J K op 26/01/2013 15:05:42:
@Frank,
Ik heb een foreach loopje dus dat gaat hem niet worden denk ik...

Heb je het eigenlijk überhaupt wel gelezen voordat je gaat roepen dat iets niet lukt?
Gewijzigd op 14/05/2013 20:35:09 door Nick Dijkstra
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2013 15:07:39
Quote Anchor link
Wat heeft foreach() ermee te maken?
CSS is clientside, en staat los van PHP, weet je nog ;-)

Laat eens jouw relevante code zien, en desnoods een voorbeeld.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:16:46
Quote Anchor link
Mijn css
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<style type="text/css">
body {
font-family:
Univers;
}
 
@font-face {
    font-family: 'Univers';
    src: url('font/Univers.eot');
    src: url('font/Univers.eot?#iefix') format('embedded-opentype'),
         url('font/Univers.woff') format('woff'),
         url('font/Univers.ttf') format('truetype'),
         url('font/Univers.svg#univers_ce_45_lightregular') format('svg');
    font-weight: normal;
    font-style: normal;

}
.alignleft {
    float: left;
}
.alignright {
    float: right;
}

table{
    border-spacing: 0px;
    border-collapse: collapse;
    width: 100%;
}

tr:nth-child(even) {background: #CCC;}
tr:nth-child(odd) {background: #FFF;}
th {
    text-align: center;
    font-weight: bold;
    padding: 2px;
    

    background: #4a70aa;
    color: #FFFFFF;
}
td {
    text-align: center;
    padding: 2px;

    background: #e3f0f7;
}
td {
    background: #f7f7f7;
}


</style>



Hier heb ik http://www.w3.org/Style/Examples/007/evenodd toegepast maar dat werkt niet...
zijn er misschien dingen die tegen elkaar werken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2013 15:19:18
Quote Anchor link
Als je de CSS methode gebruikt, welke browser gebruik je?
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:25:59
Quote Anchor link
Google Chrome, maar dan nog, het zou moeten werken via elke browser toch?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 15:31:45
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
td {
    text-align: center;
    padding: 2px;

    background: #e3f0f7;
}
td {
    background: #f7f7f7;
}


Dit slaat in ieder geval nergens op. Je geeft 2x een background een een td. Haal dat hele stuk eens weg.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:38:28
Quote Anchor link
gedaan maar dat even en oneven werkt nog steeds niet..
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 15:45:55
Quote Anchor link
Laat nu dan eens je css en je html zien?
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:48:37
Quote Anchor link
http://ns.bussenentreinenforum.nl/av.php?station=Amersfoort
Ik hoop dat u hier genoeg aan heeft en dat ik niet mijn hele php code hoef te laten zien...
 
Jurgen B

Jurgen B

26/01/2013 15:53:52
Quote Anchor link
Het werkt wel, alleen je th stijl overschrijft het effect door alles blauw te maken. Haal die maar eens weg, dan zie je dat het wel werkt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 15:54:54
Quote Anchor link
Het werkt prima, alleen omdat je zelf iets gedaan hebt wat helemaal niet klopt werkt het niet.

Overal waar jij <th> ... </th> hebt gezet moet je <td> ... </td> van maken.

Je zal zien dat het dan wel werkt.

Als je iets gaat maken, zorg dan eerst dat je er wat informatie over leest in plaats van zomaar wat te gaan doen (zoals je nu gedaan hebt). Dat geldt voor alle toekomstige code die je gaat schrijven. Eerst goed uitzoeken hoe iets werkt, dan pas maken.
Gewijzigd op 26/01/2013 15:55:54 door Ozzie PHP
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 16:00:49
Quote Anchor link
Bedankt, Ik dacht al "het moet iets heel kleins zijn waardoor het het niet doet".
Maar ik zal nog nauwkeuriger gaan werken voortaan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 16:50:16
Quote Anchor link
Oké, succes!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.