[Opgelost][PHP] Alternate color table row [GEEN MYSQL]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 14:48:09
Quote Anchor link
Beste iedereen,

Ik ben bezig met een site waar ik een tabel op heb, nu wil ik elke row een kleur geven(om-en-om) met php.
Ik wil dit zonder mysql omdat ik zeker weet dat dat niet hoeft.
er is toch een mogelijk heid om de even rijen een kleur te geven en de oneven niet?

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Ps. op google kwam ik er ook niet echt uit, ik heb hier gekeken maar daar kom ik ook niet uit:
http://www.devtek.org/tutorials/alternate_row_colors.php
Gewijzigd op 26/01/2013 16:01:55 door Keizer Webdesign
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 14:49:04
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2013 14:51:36
Quote Anchor link
Waar loop je vast in dat voorbeeld?
Ik vind die vrij duidelijk..
Gewijzigd op 26/01/2013 14:52:53 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/01/2013 14:54:50
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:05:42
Quote Anchor link
@Frank,
Ik heb een foreach loopje dus dat gaat hem niet worden denk ik...

@Aar,
Ik weet niet waar ik daar vast loop, Ik krijg gewoon niks te zien, geen fout ofzo.
Het kan liggen aan mijn css want daar in staat al welke kleur hij(een row) moet zijn...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 15:07:23
Quote Anchor link
R-J K op 26/01/2013 15:05:42:
@Frank,
Ik heb een foreach loopje dus dat gaat hem niet worden denk ik...

Heb je het eigenlijk überhaupt wel gelezen voordat je gaat roepen dat iets niet lukt?
Gewijzigd op 14/05/2013 20:35:09 door Nick Dijkstra
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2013 15:07:39
Quote Anchor link
Wat heeft foreach() ermee te maken?
CSS is clientside, en staat los van PHP, weet je nog ;-)

Laat eens jouw relevante code zien, en desnoods een voorbeeld.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:16:46
Quote Anchor link
Mijn css
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<style type="text/css">
body {
font-family:
Univers;
}
 
@font-face {
    font-family: 'Univers';
    src: url('font/Univers.eot');
    src: url('font/Univers.eot?#iefix') format('embedded-opentype'),
         url('font/Univers.woff') format('woff'),
         url('font/Univers.ttf') format('truetype'),
         url('font/Univers.svg#univers_ce_45_lightregular') format('svg');
    font-weight: normal;
    font-style: normal;

}
.alignleft {
    float: left;
}
.alignright {
    float: right;
}

table{
    border-spacing: 0px;
    border-collapse: collapse;
    width: 100%;
}

tr:nth-child(even) {background: #CCC;}
tr:nth-child(odd) {background: #FFF;}
th {
    text-align: center;
    font-weight: bold;
    padding: 2px;
    

    background: #4a70aa;
    color: #FFFFFF;
}
td {
    text-align: center;
    padding: 2px;

    background: #e3f0f7;
}
td {
    background: #f7f7f7;
}


</style>



Hier heb ik http://www.w3.org/Style/Examples/007/evenodd toegepast maar dat werkt niet...
zijn er misschien dingen die tegen elkaar werken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2013 15:19:18
Quote Anchor link
Als je de CSS methode gebruikt, welke browser gebruik je?
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:25:59
Quote Anchor link
Google Chrome, maar dan nog, het zou moeten werken via elke browser toch?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 15:31:45
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
td {
    text-align: center;
    padding: 2px;

    background: #e3f0f7;
}
td {
    background: #f7f7f7;
}


Dit slaat in ieder geval nergens op. Je geeft 2x een background een een td. Haal dat hele stuk eens weg.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:38:28
Quote Anchor link
gedaan maar dat even en oneven werkt nog steeds niet..
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 15:45:55
Quote Anchor link
Laat nu dan eens je css en je html zien?
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 15:48:37
Quote Anchor link
http://ns.bussenentreinenforum.nl/av.php?station=Amersfoort
Ik hoop dat u hier genoeg aan heeft en dat ik niet mijn hele php code hoef te laten zien...
 
Jurgen B

Jurgen B

26/01/2013 15:53:52
Quote Anchor link
Het werkt wel, alleen je th stijl overschrijft het effect door alles blauw te maken. Haal die maar eens weg, dan zie je dat het wel werkt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 15:54:54
Quote Anchor link
Het werkt prima, alleen omdat je zelf iets gedaan hebt wat helemaal niet klopt werkt het niet.

Overal waar jij <th> ... </th> hebt gezet moet je <td> ... </td> van maken.

Je zal zien dat het dan wel werkt.

Als je iets gaat maken, zorg dan eerst dat je er wat informatie over leest in plaats van zomaar wat te gaan doen (zoals je nu gedaan hebt). Dat geldt voor alle toekomstige code die je gaat schrijven. Eerst goed uitzoeken hoe iets werkt, dan pas maken.
Gewijzigd op 26/01/2013 15:55:54 door Ozzie PHP
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

26/01/2013 16:00:49
Quote Anchor link
Bedankt, Ik dacht al "het moet iets heel kleins zijn waardoor het het niet doet".
Maar ik zal nog nauwkeuriger gaan werken voortaan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 16:50:16
Quote Anchor link
Oké, succes!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.