Oppervlakte berekene dmv function

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Back-end PHP Developer An IT-company, located in a monumental building in the city centre of Utrecht is looking for a Back-end PHP Developer. For this company you will be helping the IT-team in raising their game and improving the quality of the software. If you feel the drive to enhance the quality of the code and learn from senior developers within no-time, then this might just be the job that you're looking for! For this client you will be part of a innovative, passionate, ambitious and interdisciplinary development team that consists of 8 junior, medior and senior developers. Within this

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatieontwikkelaar max.

Wie zoeken we? Je bent de beste in je vak of hebt de ambitie en de potentie om de beste te worden. Je hebt de passie om nieuwe technologieën te blijven leren en continu jezelf te ontwikkelen. Je hebt de pioniersgeest en drive om nieuwe technologieën, methodieken en concepten toe te passen in projecten en bij klanten. Je vindt het leuk om kennis te delen met collega’s, klanten en vakgenoten. Je bent een ware professional en ambassadeur voor CIMSOLUTIONS. Je voelt je thuis in een informele, collegiale en professionele sfeer waar de aandacht voor de klant en voor de medewerker

Bekijk vacature »

Senior Lead Developer / Full stack / .NET / Azure

Functieomschrijving Wil jij graag als meewerkend voorman werken in een ambitieus bedrijf dat moderne software ontwikkelt voor grote klanten? Ben jij goed thuis in .NET omgevingen en het Azure platform en zorg je graag dat alles in goede banen loopt? Lees dan snel verder! Ontwikkelen en testen van de software en het framework via Scrum principes; Dagelijks aansturen van het Development Team; Coördineren van projecten; Kwaliteitscontrole op de code; Architectuur bepalen en zorgen dat deze gevolgd wordt; Overzicht over functioneel en technisch ontwerp van de software; Sparren met directie over IT strategieën. Functie-eisen Ruime ervaring met het .NET framework, ASP.NET,

Bekijk vacature »

Quality engineer

Are you interested in quality management systems in the computer industry and do you have a minimum of 4-5 years hands-on experience? Then you may be interested in the position of: Quality engineer for our office in s’ Hertogenbosch About the position: As a quality engineer you will work with senior management of the global production operations in establishing quality-focus teams, mandate standard practices of quality principles and attend to the oversight responsibility to all global operations sites and cross-functional departments. Your tasks include but are not limited to: Monitoring, reviewing and controling manufacturing processes of Dutch production; Collecting necessary

Bekijk vacature »

.NET Developer / Innovatieve software / Virtual Re

Functieomschrijving Als .Net developer werken aan innovatieve software waar onder andere gebruik gemaakt wordt van Virtual Reality? Bijdragen aan een organisatie waar je uitgedaagd wordt om continu verbeteringen en ontwikkelpunten te ontdekken en door te voeren? Werken in de omgeving Putten? Reageer dan nu voor meer informatie! Het pro-actief aandragen van verbeteringen voor de bestaande applicatie; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Doorvoeren van aanpassingen en wijzigingen; Verantwoordelijk voor koppelingen met andere systemen; Op de hoogte blijven van technische ontwikkelingen. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Een afgeronde IT gerelateerde opleiding; Minimaal 1 jaar professionele ervaring als developer; Aantoonbare kennis van C#; Initiatiefrijke

Bekijk vacature »

.Net custom software developer

Jouw uitdaging als .Net developer Als .Net custom software developer creëer je maatwerkoplossingen. Denk aan een mobiele applicatie voor het stroomlijnen van logistieke processen, een platform voor een uitkeringsorganisatie of de passagiersbeleving van een vliegtuigmaatschappij. Hierbij gaat het vaak om complexe omgevingen met veel gebruikers, waarbij de lat dus hoog ligt. Wat jouw werkzaamheden zoal zijn? Je werkt mee aan het gehele ontwikkelproces, van ontwerp, design en ontwikkeling tot testen en beheren van Microsoft applicaties en PoC’s. Je gaat werken met o.a. de volgende technologie: Azure, C#, .Net core, Angular, React, Vue en soms AWS. Je neemt deel aan meetings

Bekijk vacature »

C# Developer

De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een technische meeting,

Bekijk vacature »

Python Developer

Locatie AMSTERDAM Functieomschrijving Voor een internationale bank in Amsterdam zoeken wij een Python Developer met interesse in Data Engineering. Waar kom je te werken? Je komt te werken binnen de afdeling Financial Risk. Binnen de bank is deze afdeling verantwoordelijk voor o.a. het voorspellen van risico’s bij het verstrekken van kredieten en het maken van rapportages voor toezichthouders zoals de DNB en de ECB. Op dit moment zitten zij in een enorme transitie fase waarbij er over wordt gegaan op een nieuw datamodel. Het team waar jij komt te werken helpt bij de inrichting van de nieuwe infrastructuur. Hoe ziet

Bekijk vacature »

Software Engineer medior

Over de functie Als Software Engineer ben je met jouw scrumteam van A tot Z betrokken bij het (door)ontwikkelen van de software. Naast het ontwikkelen en testen van de software geef je ook passend advies aan onze klanten. Je maakt daarbij gebruik van de nieuwste technieken waaronder o.a. Azure, Angular,.Net core, MS-SQL server en de elastic search stack. Om je kennis up-to-date te houden verdiep je je regelmatig in nieuwe ontwikkelingen omtrent je vakgebied en probeer je deze effectief te vertalen naar mogelijkheden voor ons bedrijf. Jij als medior bent gedreven om dagelijks de mooiste ontwikkelingen te realiseren en neemt

Bekijk vacature »

SENIOR ANDROID DEVELOPER AMSTERDAM

Senior Android Developer for a fast-growing tech scale-up in Amsterdam who are focussed on disrupting Brazilian markets with their innovative mobile app and platform. With potentially tens of millions of clients, it is suspected that the user base will grow at an exponential rate. Their aim is to provide an alternative solution which aims to empower all Brazilians by providing them with a mobile platform from which to work with. Senior Android Developer Responsibilities: Deep Understanding of the Android platform Extensive experience with Android development using Kotlin Demonstrate knowledge with design (UX/UI) Thrive in a fast-paced technology scale-up and happy

Bekijk vacature »

Java Developer / Java 8 / Angular / Docker / Autom

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer aan de slag bij een internationaal bedrijf die cutting edge applicaties ontwikkeld voor de automotive branche? Ga je graag aan de slag met technieken als Java 8, Java EE7, Docker, Angular en wil je graag direct een lease auto krijgen? Lees dan snel verder! Ontwikkelen van cutting edge applicaties met o.a. Java 8, Java EE7, Angular en Docker; Verantwoordelijk vanaf het in kaart brengen van requirements tot de daadwerkelijke technische oplossing; Meedenken over architectuur; Assisteren van technische implementaties bij klanten; Overleggen met analisten, testers, architecten en consultants. Functie-eisen Minstens 2 jaar ervaring als Java

Bekijk vacature »

Senior ICT Consultant / SQL Ontwikkelaar

Functieomschrijving SQL / database ontwikkelaar / consultant De requirements in kaart brengen van de klant Het analyseren en ontwerpen maken de bedrijfsprocessen van de klant Het maken van functioneel ontwerp Het ontwikkelteam aansturen De database ontwikkelen en onderhouden Queries schrijven en inrichten Tabellen maken in SQL Programmeren in lowcode Het testen en uitleveren van nieuwe functionaliteiten naar de acceptatie en productieomgeving Het bieden van customer support Functie-eisen HBO werk en/of denkniveau, opgedaan door ervaring of opleiding is een eis; Ruime ervaring met SQL (tabellen maken / stored procedures / inrichten) is een eis;Zowel Nederlands als Engels spreken en schrijven; Kennis

Bekijk vacature »

Windows Systeembeheerder

Als jij ICT in- en uitademt, dan zijn wij op zoek naar jou! Voor ons team zijn wij op zoek naar een: Windows systeembeheerder Omschrijving: Voor onze klanten, allemaal MKB-bedrijven uit de regio, verzorgen wij de ICT-omgeving. Zowel remote als bij de klant op de vloer. Wij helpen onze klanten met alle voorkomende ICT-zaken en zorgen dat het op rolletjes loopt. Wij zoeken een no-nonsense collega die plezier haalt uit het oplossen van ICT-problemen, groot en klein. Herken jij jezelf in het profiel van Windows Systeembeheerder ? Je vindt klanten helpen leuk en bent klantgericht Je houdt van verantwoordelijkheid Je

Bekijk vacature »

Senior Microsoft Dynamics Developer

Jouw uitdaging: Ben jij sterk in het succesvol ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform? En wil je actief meewerken aan de ontwikkeling van ons Digital Customer Experience portfolio? Dan is dit iets voor jou! Voor de Digital Customer Experience afdeling (DCX) zijn we op zoek naar een Senior Microsoft Dynamics Developer. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de succesvolle ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform bij toonaangevende organisaties. Denk daarbij aan het realiseren van integratie met front en backoffice systemen op basis van Azure PaaS of het ontwikkelen van complexe plug-ins. Daarnaast werk je actief

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

30/09/2015 22:19:40
Quote Anchor link
Hallo forumleden, ik zit met een probleem. ik moet een soortvan calculator maken. Ik moet zeg maar een <option oppervlakte, omtrek en inhoud hebben. ernaast moet ik een lege text hebben om iets in tevullen. en naast dat komt een button berekenen. als ik die knop druk dan moet er een antwoord komen van bijvoorbeeld oppervlakte: (vul je bijvoorbeeld 4 in) dan is het 4*4= 16 vierkante meter.

dit is wat ik nu heb ik hoop dat jullie me kunnen helpen thankss!

<select name="keuze">
<option value="">Oppervlakte </option>
<option value="">Omtrek </option>
<option value="">Inhoud </option>
<input 'text'
<br>
<input type="submit" name="btnSend" value="Berekenen"
</select>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    if (isset($_POST["btnSend"])){
  // "Berekenen" clicked
    function Oppervlakte($getal1, $getal2)
    {

$total = $getal1 * getal2
        return $t
    }

?>
Gewijzigd op 30/09/2015 22:20:12 door

PHP hulp

PHP hulp

26/01/2020 07:10:24

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:39:20
Quote Anchor link
Als eerste organiseer je code. Zet PHP boven aan en gebruik daarin geen output (geen echo, geen html)
Ten tweede moet je functies zien als "losse kleine programma-tjes". De code die in de functie staat doet niets zolang je de functie niet aanroept. Daarom is het handig om je functie(s) bovenaan je code te zetten of in een separaat bestand die je vervolgens inlaad. Onderin je code komt je output:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

{

$total = $getal1 * getal2
    return $t
}

if (isset($_POST["btnSend"]))
{

// "Berekenen" clicked
}

?>

<select name="keuze">
    <option value="">Oppervlakte </option>
    <option value="">Omtrek </option>
    <option value="">Inhoud </option>
    <input type="submit" name="btnSend" value="Berekenen">
</select>

Verder: Ik zie wat onvolledig stukjes HTML en ik mis nog wat verplichte HTML elementen. Wat denk je dat de functie return-ed? $t is een niet bestaande variabele.
Gewijzigd op 30/09/2015 22:40:33 door Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:45:31
Quote Anchor link
Bedankt,

Ik heb het geordend maar het wil maar niet lukken om een uitkomst te krijgen als ik iets in het input"text" gedeelte wat typ. ik weet niet of ik wat fout heb gedaan maar het komt er maar niet

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:51:59
Quote Anchor link
Een heel simpel maar werkend voorbeeldje zou er zo uit kunnen zien:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php

{

return $getal1 * getal2;
}

$answer = 'Onbekend';

if (isset($_POST["btnSend"]))
{

if($_POST['keuze'] == 'Oppervlakte')
    {

$answer =  Oppervlakte($_POST['getal1'], $_POST['getal2']);
    }
}

?>

<!DOCTYPE>
<html>
    <head>
        <title>Calculator</title>
    </head>
    <body>
        <h1>Het antwoord is: <?php echo $answer; ?></h1>
        <form action="" method="POST">
            <select name="keuze">
                    <option>Oppervlakte</option>
                    <option>Omtrek</option>
                    <option>Inhoud</option>
            </select>
            <input type="text" name="getal1">
            <input type="text" name="getal2">
            <input type="submit" name="btnSend" value="Berekenen">
        </form>
    </body>
</html>
Gewijzigd op 30/09/2015 22:54:35 door Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:57:57
Quote Anchor link
bedankttt nogmaals. Maar zo kan hij toch niet weten welk getal je bedoeld omdat getal1 en getal2 niet bestaat. het is een zelfverzonnen naam.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 22:57:58
Quote Anchor link
Ook miste er in jouw eerste bericht een ; op regel 6. Dat zou tot een foutmelding moeten leiden. Zijn de foutmeldingen uitgeschakeld? zet dan het volgende helemaal bovenaan in je code:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', '1');
?>

Toevoeging op 30/09/2015 22:59:54:

Probeer het maar eens ;-)

en lees even hier iets meer over functies

30/09/2015 23:17:04
Quote Anchor link
Nogmaals, sorry dat ik je stoor,

Maar ik het lukt me echt niet :( ik kom maar niet verder. ik heb al meerdere keren gekeken naar uw simpele code maar die werkt volgens mij ook niet? Kunt u mij nog even helpen?

bedankt

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 23:31:46
Quote Anchor link
Goed, vertel eens wat je wel te zien krijgt in de browser?

30/09/2015 23:36:35
Quote Anchor link
Ik krijg dit( ! ) Parse error: syntax error, unexpected '}' in C:\wamp\www\\php\calculator.php on line 6

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 23:39:51
Quote Anchor link
Je mist nog een puntkomma op regel 5. Ik zag dat ook iets later en dus moest ik dat nog even snel wijzigen. Het staat er nu wel in.

30/09/2015 23:41:33
Quote Anchor link
toppppppppp heb het gezien bedankt!!!!!!

Toevoeging op 30/09/2015 23:44:39:

Hoe laat ik trouwens die inhoud en omtrek werken? ik heb ze geduplicate en Oppervlakte gewijzigd in Omtrek maar dat wil niet helpen! want dan doet de oppervlakte functie niet meer

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/09/2015 23:49:43
Quote Anchor link
Functies moet je aanmaken EN 1 of meerdere keren aanroepen. Dit aanroepen gebeurt op regel 14. Zoals je kunt lezen uit regel 12 gebeurt dit alleen als er voor Oppervlakte is gekozen. Je kunt deze if kopieren..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    if($_POST['keuze'] == 'Oppervlakte')
    {

$answer =  Oppervlakte($_POST['getal1'], $_POST['getal2']);
    }

if($_POST['keuze'] == 'Omtrek')
    {

$answer =  Omtrek($_POST['getal1'], $_POST['getal2']);
    }

?>

01/10/2015 09:33:15
Quote Anchor link
Hartelijk bedankt!!! ik waardeer uw hulp zeer graag!

01/10/2015 14:38:13
Quote Anchor link
bedankt Frank, Deze topic kan gesloten worden!

01/10/2015 15:02:57
Quote Anchor link
Geachte Beheerder.

Zou u dit topic willen sluiten?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

01/10/2015 15:05:03
Quote Anchor link
Ik heb de onnodige slowchat verwijderd. Ik zie tot nu toe geen reden om hem te sluiten, tenzij er opnieuw ingegrepen moet worden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.