Opschonen loginscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »
 - Diov  -

- Diov -

29/06/2013 11:51:54
Quote Anchor link
Beste,
Ik heb ooit van -aar- haar loginscript gebruikt, en daar telkens op verder gebouwd.
Nu vind ik het script wat ... , niet echt mooi, overzichtelijk etc.

Ik zou graag jullie mening hebben wat er eigenlijk beter aan kan? Hoe ik het 'mooier' kan maken etc.
Hoe zouden jullie het doen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
<?php
# Als er op submit gedrukt is.
if(($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") && (isset($_POST['login']))) {
    # Als de waarden niet leeg zijn.
    if(!empty($_POST['username']) OR !empty($_POST['password'])) {
        # We gaan nu alle gegevens ophalen van de username die ingevuld is.
        $sql_geg = "SELECT * FROM leden WHERE username = '".mysql_real_escape_string($_POST['username'])."'";
        # We gaan controleren of de query gelukt is, en of er resultaten zijn.
          if(mysql_num_rows(mysql_query($sql_geg))) {
            # De query is gelukt, dus nu zullen we de gegevens beschikbaar maken.
            $row_user = mysql_fetch_assoc(mysql_query($sql_geg));    
            
            # We slaan het wachtwoord niet gewoon op, maar hebben hem versleuteld.
            $pass = ''.$_POST['password'].''.$salt.''.$row_user['mail'].'';

            # Als het wachtwoord gelijk is...
            if(sha1($pass) == $row_user['password']) {
                    # Kijken of de gebruiker een ban heeft.
                        if($row_user['ban'] == "0") {
                                                           // Ingelogd
                                                      $hash = md5(uniqid(rand(), true)); # unique hash.
                                                       $insert_session = mysql_query("INSERT INTO sessions (userid, hash, ip, logintime, web) VALUES ('".$row_user['id']."','".$hash."', '".mysql_real_escape_string($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."', NOW(), '".mysql_real_escape_string($row_user['web'])."' )"); # We gaan een sessie plaatsen.
                                      
                                                    mysql_query("UPDATE leden SET last_actif = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 6 HOUR), last_ip = '".mysql_real_escape_string($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."' WHERE username = '".mysql_real_escape_string($_POST['username'])."' AND password = '".sha1($pass)."'");
                                                            
                                                            if(!isset($_POST['onthoud'])) {
                                                                  if ($insert_session) {
                                                                         setcookie ("id", $row_user['id'],time()+3600);
                                                                         setcookie ("hash", $hash,time()+3600);
                                                                         setcookie ("web", $row_user['web'],time()+3600);
                                                                      
                                            
                                                                       header('location: ingelogd.php?p=home');
                                                                      exit();
                                                                }
                                                            
                                                                else
                                                                {
                                                                          echo "Fout in de query: ".mysql_error();
                                                                          exit();
                                                                }
                                                            }

                                                            else {
                                                                  if ($insert_session) {
                                                                         setcookie ("id", $row_user['id'],time()+36000000);
                                                                         setcookie ("hash", $hash,time()+36000000);
                                                                      setcookie ("web", $row_user['web'],time()+36000000);
                                            
                                                                       header('location: ingelogd.php?p=home');
                                                                      exit();
                                                                }
                                                            
                                                                else
                                                                {
                                                                          echo "Fout in de query: ".mysql_error();
                                                                          exit();
                                                                }                                                            
                                                                
                                                            }
                    }

                    else {
                        $bericht = '<b>Je account is niet geactiveerd.<br></b>';
                    }
                    
            }
  
            else {
               $bericht = '<b>Je inloggegevens komen niet overeen met wat in de database staan. #1</b>'.sha1($pass).' - - - '.$row_user['password'];
            }
        }
  
        else {
            $bericht = '<b>Je inloggegevens komen niet overeen met wat in de database staan. #2</b>'.mysql_error();
        }

    }

    else {
        $bericht = '<b>U hebt 1 of meerdere velden niet correct ingevoerd.</b>';
    }
}

?>


Mvg,
Diov
Gewijzigd op 29/06/2013 12:00:35 door - Diov -
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 17:18:00
 
 - Diov  -

- Diov -

09/07/2013 17:25:21
Quote Anchor link
Sorry.. Maar toch bump :p
Iemand ideeën hoe dit beter kan?
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

09/07/2013 18:18:47
Quote Anchor link
Haal de enters weg :D en plak wat dingen aan elkaar
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/07/2013 19:18:36
Quote Anchor link
Ben ik een 'haar'? Ik geloof toch echt dat ik van het mannelijk geslacht ben ;-)

Anyway, dit is dus MultiSess, één van mijn script die in in 2007 uit heb gebracht om mensen veilig te laten inloggen, met een sessiekeuze.

Leuk script, maar helaas behoorlijk verouderd.
Wat er mis is tegenwoordig:

- Goede beveiliging met sha1() of liever zelfs bcrypt
- Natuurlijk de foutafhandeling

Ik zie dat je al sha1() gebruikt, met een salt. Een stuk beter ;-)
 
Jan R

Jan R

09/07/2013 19:50:17
Quote Anchor link
- Aar - op 09/07/2013 19:18:36:
Ben ik een 'haar'? Ik geloof toch echt dat ik van het mannelijk geslacht ben ;-)


offtopic: 't zal aan je avatar liggen :) . ik heb het ook even gedacht. Sorry
 
 - Diov  -

- Diov -

09/07/2013 20:02:56
Quote Anchor link
@Aar, sorry van dat 'haar' gedoe. Ligt beetje aan je avator zoals Jan hierboven zegt. Sorry :(

- Ik gebruik een salt en pepper. (De salt is een unieke string, en de pepper een waarde van de gebruiker uit de database).

Bcrypt kan ik niet gebruiken, 000webhost laat het niet toe.

De sessiekeuze heb ik eruit gewerkt. Alvast heel erg bedankt dat ik het mocht gebruiken!

@Pepijn,
De enters zorgen ervoor dat het wat meer leesbaar is.
Ik geef toe, misschien wat te veel.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/07/2013 20:06:10
Quote Anchor link
Lijn twintig heeft iets te veel tabs. Ik geloof dat het ook zo in mijn script zit. ;-)
 
 - Diov  -

- Diov -

09/07/2013 21:47:18
Quote Anchor link
Idd, maar dat vind in nu net handig, ik weet dat in die blok de gebruiker zeker ingelogd is. :p
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/07/2013 21:57:58
Quote Anchor link
- Diov - op 09/07/2013 21:47:18:
Idd, maar dat vind in nu net handig, ik weet dat in die blok de gebruiker zeker ingelogd is. :p

Daar heb je ook commentaarblokken voor.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/07/2013 22:17:06
Quote Anchor link
- Diov - op 29/06/2013 11:51:54:
Beste,
Ik heb ooit van -aar- haar loginscript gebruikt

Zo, opgelost.
 
 - Diov  -

- Diov -

09/07/2013 22:53:27
Quote Anchor link
@Ozzie ?
________________________________________________________________________

Zijn er ook nog dingen die anders kunnen?
Ik sla nu de sessie op in de database, maar is het verstandig om ook te kijken naar het IP adres?
Zo kan ik ook beter controleren?

Slaan jullie ook de browser op? Van waar ze inloggen?
Is er misschien de mogelijkheid om de locatie te weten als iemand inlogd? Zoals bij een iPhone (idk voor andere toestellen) de locatievoorziening.

Alvast bedankt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/07/2013 23:50:29
Quote Anchor link
- Diov - op 09/07/2013 22:53:27:
@Ozzie ?

Ik had van "haar" "aar" gemaakt :)
 
 - Diov  -

- Diov -

09/07/2013 23:52:56
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 09/07/2013 23:50:29:
- Diov - op 09/07/2013 22:53:27:
@Ozzie ?

Ik had van "haar" "aar" gemaakt :)


Ahzo, ik had niet gezien dat het doorstreept was :p nu snap ik Hem :)
 
Kris Peeters

Kris Peeters

10/07/2013 09:02:28
Quote Anchor link
Wat is if(... isset($_POST['login'])) ?

Is dat de van de submit knop?
 
Erwin H

Erwin H

10/07/2013 10:24:30
Quote Anchor link
- Diov - op 09/07/2013 22:53:27:
Is er misschien de mogelijkheid om de locatie te weten als iemand inlogd? Zoals bij een iPhone (idk voor andere toestellen) de locatievoorziening.

Precieze locatie bij mijn weten niet, maar op basis van het ip address kan je wel het land bepalen. Hier kan je een complete ip-land database downloaden: http://software77.net/geo-ip/

Als je het loginscript overigens overzichtelijker wil maken zou ik ervoor kiezen om niet al die if statements te nesten. Nu heb je ze tot 7 lagen diep genest, dat is wel heel erg veel.
 
 - Diov  -

- Diov -

10/07/2013 11:04:29
Quote Anchor link
@Kris,
Dat is de name van het <form>
Als je meerdere formulieren hebt, is het leuk te weten welke verzonden is :p


@Erwin,
En is die locatie weten handig? Ik gebruik ook google analytics, en daar kan ik het ook zien. (Wel niet per gebruiker..)

Hoe werk je de if statements dan weg? Met een switch? Hmm..
 
Kris Peeters

Kris Peeters

10/07/2013 12:26:34
Quote Anchor link
De name van het form. Daar heb ik geen probleem mee; met submit knoppen wel.
Dan verkies ik om zo'n data in een <input type="hidden"> te steken. Daar kan je alles kwijt wat je in $_POST-variabelen wil controleren.

- Diov - op 09/07/2013 22:53:27:
Is er misschien de mogelijkheid om de locatie te weten als iemand inlogd?


Je kan het ook vriendelijk vragen met javascript
Zie bv. http://www.w3schools.com/html/html5_geolocation.asp
en dat resultaat doorsturen naar de server.
Gewijzigd op 10/07/2013 12:29:01 door Kris Peeters
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.