Opstapje OOP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

14/11/2012 16:51:50
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag beginnen aan een nieuw project, een webbased RPG (13 in een dozijn :P) en dit keer wil ik eerst beginnen met het maken van het registreren, inloggen en uitloggen (in OOP).

Hier moeten dus classes voor worden geschreven, nu ben ik vrij nieuw in OOP en weet ik niet echt waar ik moet beginnen.

Moet ik eerst beginnen aan een class met algemene info: naam van de site, character setting, noem maar op.
Of met een class die dingen opslaat (en ik heb in een ouder topic van mij begrepen dat hier een storage class voor moet worden gemaakt).

Kortom: Kan iemand me zeggen waar en hoe ik hier precies aan moet beginnen?

Alvast heel erg bedankt!

Edit:
Ik ben zelf al begonnen aan een basis stukje, dit is alles wat ik tot nu toe heb:

/includes/classes/core.class.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php
// Core
class Core
{
    // Variables
    protected $_siteName;
    protected $_charSet;
    
    // Constructor
    public function Core($siteName, $charSet)
    {

        $this->_siteName = (string) $siteName;
        $this->_charSet = (string) $charSet;
    }

    
    // Get Site Name
    public function getSiteName()
    {

        return (string) $this->_siteName;
    }

    
    // Set Site Name
    public function setSiteName($siteName)
    {

        $this->_siteName = (string) $siteName;
    }

    
    // Get Char Set
    public function getCharSet()
    {

        return (string) $this->_charSet;
    }

    
    // Set Char Set
    public function setCharSet($charSet)
    {

        $this->_charSet = (string) $charSet;
    }
}


$core = new Core('Site Naam', 'UTF-8');
?>
Gewijzigd op 14/11/2012 20:16:34 door Lord Gaga
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:01:05
 
Rick vdVeen

Rick vdVeen

14/11/2012 23:46:40
Quote Anchor link
Hoi,
Als ik vragen mag, wat voor soort RPG wordt het? Ik zou eventueel wel willen helpen.
 
Stefan WM

Stefan WM

15/11/2012 09:55:25
Quote Anchor link
Ik vraag me af of dat van toepassing is Rick, ik denk dat het een projectje is om van te leren als ik het zo hoor/zie.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

15/11/2012 11:52:27
Quote Anchor link
Stefan van den Broek op 15/11/2012 09:55:25:
Ik vraag me af of dat van toepassing is Rick, ik denk dat het een projectje is om van te leren als ik het zo hoor/zie.


Ik wil wel serieus proberen een goede werkende RPG te maken, maar dan wel echt zelf, dus niet in een team bijv.

En de reden dat ik hier om een opstapje richting OOP vraag is omdat ik dit keer écht OOP wil werken. Op internet zijn wel veel tutorials te vinden over hoe je nou bijv. een class maakt, maar ik kan niks vinden over naamgeving of waar jen classes nou wel of niet voor gebruikt, en hoe je ze goed aanroept (ik had al iets gelezen over een autoloader maar daar kan ik weinig over vinden)
 
Stefan WM

Stefan WM

15/11/2012 11:54:34
Quote Anchor link
Naamgeving is vaak iets dat je zelf/met je team vaststelt. Verder wil ik je vragen iets specifieker te zijn over wat je nu van ons verwacht. Gewoon OOP kreten roepen heeft weinig zin denk ik.
 
Chris PHP

Chris PHP

15/11/2012 11:56:07
Quote Anchor link
Een goedlopende RPG in je uppie is onmogelijk.

Je moet kunnen Photoshoppen, coden, modellen (3D modellen), scripten, server(s) beheren, verhaallijn schrijven (zonder verhaal geen RPG), tourbleshooting, customer support, uitbreiden van je RPG, marketing, en nog wat meer.

Dat gaat je nooit lukken in je eentje, tegen de tijd dat je een speelbare RPG hebt, is wellicht de techniek en code verouderd waardoor je weinig spelers zult krijgen en wellicht niet eens alles werkt.

Dit soort projecten zijn tijdrovend.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

15/11/2012 11:57:30
Quote Anchor link
Nou, ik wil dus weten hoe je nou begint aan de basis van een site (in OOP), zelf ben ik nu beginnen met een 'core' class met daarin de gegevens van de site (in dit geval alleen de titel en de charset), maar wat zou hier nog meer bij moeten? En moet ik misschien op een andere manier beginnen?

@Chris:
IK bedoel meer het programmeerdeel (hoewel ik het pixelen ook zelf doe), een vriend van mij schrijft de verhaallijnen en er zijn genoeg andere mensen die eventueel zouden willen helpen op andere gebieden.
Gewijzigd op 15/11/2012 11:58:58 door Lord Gaga
 
Martiveen -

Martiveen -

15/11/2012 12:00:25
Quote Anchor link
Misschien werkt deze site? http://www.phptuts.nl/view/45/
 
Chris PHP

Chris PHP

15/11/2012 12:09:07
Quote Anchor link
Uhm...

Ik zou maar eerst eens aan je 'game engine' beginnen, en je site als laatste. Je zult met zoveel factoren rekening moeten houden, en zoveel complexe formules. Voor een RPG krijg je veel punten, hieronder een paar.

Characters
Classes, Spells, Abilities, item durrability, stemmen, base stats, boosts, type armor, turn based/real time, items, NPC's, rassen, etc

Wereld
landschappen, collision engine, gebouwen, objects, geluiden, limitaties, currency, economie etc.

Verhaal
verhaallijn, quests, evenementen, tijdlijn, etc

Spelers
chat, controls, opslaan van alle gegevens, snelheid van je game, etc

Dit is nog maar een handje vol van wat er allemaal bij komt kijken, dit is een grote ondernemening en geen beginnen aan in je uppie. Er zijn overigens genoeg mensen die hier met plezier (voor niets) aan mee willen werken.

Toevoeging op 15/11/2012 12:09:49:

Lord Gaga op 15/11/2012 11:57:30:
@Chris:
een vriend van mij schrijft de verhaallijnen en er zijn genoeg andere mensen die eventueel zouden willen helpen op andere gebieden.


Je zegt net dat je het alleen ging doen.
 
Jasper DS

Jasper DS

15/11/2012 12:14:46
Quote Anchor link
Voordat je begint aan zo'n groot OOP project zou je eens moeten kijken naar desing patterns etc. Ik ben nu zelf ook een OOP login systeem aan het maken en dat vind ik als OOP beginner al erg moeilijk. Ik denk dat deze opdracht bijna onmogelijk is zonder een deftige OOP kennis.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

15/11/2012 14:53:17
Quote Anchor link
Chris NVT op 15/11/2012 12:09:07:
Uhm...

Ik zou maar eerst eens aan je 'game engine' beginnen, en je site als laatste. Je zult met zoveel factoren rekening moeten houden, en zoveel complexe formules. Voor een RPG krijg je veel punten, hieronder een paar.

Characters
Classes, Spells, Abilities, item durrability, stemmen, base stats, boosts, type armor, turn based/real time, items, NPC's, rassen, etc

Wereld
landschappen, collision engine, gebouwen, objects, geluiden, limitaties, currency, economie etc.

Verhaal
verhaallijn, quests, evenementen, tijdlijn, etc

Spelers
chat, controls, opslaan van alle gegevens, snelheid van je game, etc

Dit is nog maar een handje vol van wat er allemaal bij komt kijken, dit is een grote ondernemening en geen beginnen aan in je uppie. Er zijn overigens genoeg mensen die hier met plezier (voor niets) aan mee willen werken.

Toevoeging op 15/11/2012 12:09:49:

Lord Gaga op 15/11/2012 11:57:30:
@Chris:
een vriend van mij schrijft de verhaallijnen en er zijn genoeg andere mensen die eventueel zouden willen helpen op andere gebieden.


Je zegt net dat je het alleen ging doen.


Het meeste doe ik alleen ja, maar ik heb daarnaast wel vrienden die 'helpen', de ideeën, verhaallijn etc. is allemaal al uitgedacht.

Waar ik nu dus mee wil beginnen is een basis (inloggen, registreren, uitloggen), en vanuit die basis wil ik steeds verder werken om er een RPG van te maken.

(en het is een webbased RPG dus ik snap niet echt wat je bedoeld met eerst een 'game engine', aangezien dat onderdeel is van de site)

Edit:
Het is overigens ook wel handig om even te melden dat het text based wordt, dus meer de richting op van een maffia achtig iets.
Gewijzigd op 15/11/2012 14:54:35 door Lord Gaga
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.