Opvragen uit database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lars

Lars

09/11/2006 15:08:00
Quote Anchor link
Hallo, ik wil een systeempje maken in php zodat je een overzicht krijgt van alle nieuws berichten die momenteel in de database staan, en als je dan op de titel van het bericht klikt, dat je dan het bericht kan wijzigen. dat laaste lukt me wel. alleen moet ik nog zorgen dat ik dat overzicht uit die database kan echo'en op mn pagina, maar hoe? ik denk dat het met een loop ofzo moet maar daar weet ik helemaal niks vanaf, zouden jullie me kunnen helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:34:35
 
Barry

Barry

09/11/2006 15:15:00
Quote Anchor link
het kan zo: met een tabel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
echo "<table>"
$query = "SELECT * FROM tabelnaam ORDER BY berichtnummer";
    $do = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    while($get_berichten = mysql_fetch_array($do)) {
    
    echo "<tr>";
        echo "<td>";
            echo $get_berichten['nummer'];
        echo "</td>";
        echo "<td>";
            echo $get_berichten['onderwerp'];
        echo "</td>";
    echo "</tr>";
    }
</table>

zo loopt ie met een while loop alle RIJEN door uit de tabel, en voor elke rij maakt ie een tabel rij...
LET OP! zet de table tags BUITEN de while loop, anders maakt ie steeds een nieuwe tabel; beetje onnodig...

Succes!

Groet,

Barry Postma


EDIT: while is ook een loop!
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/267/491/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Barry
 
Lars

Lars

09/11/2006 16:50:00
Quote Anchor link
Oké! bedankt! dit werkt redelijk goed, alleen nu moet nog elke titel een (andere) link worden, hij moet telkens verwijzen naar dat bericht, dus

er mote het volgende komen:
<a href="blablabla.php?id=1">Titel1</a>
<a href="blablabla.php?id=2">Titel2</a>
<a href="blablabla.php?id=3">Titel3</a>
<a href="blablabla.php?id=4">Titel4</a>
enz..
 
Barry

Barry

09/11/2006 17:31:00
Quote Anchor link
dat kan, maar dan moet je je bericht wel ff nummeren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
echo "<table>"
$query = "SELECT * FROM tabelnaam ORDER BY berichtnummer";
    $do = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    while($get_berichten = mysql_fetch_array($do)) {
    
    echo "<tr>";
        echo "<td>";
            echo "<a href=\"pagina.php?id='.$get_berichten['berichtnummer'].'\">" . $get_bericht['nummer'] . "</a>";
        echo "</td>";
        echo "<td>";
            echo "<a href=\"pagina.php?id='.$get_berichten['berichtnummer'].'\">" . $get_berichten['onderwerp'] . "</a>";
        echo "</td>";
    echo "</tr>";
    }
</table>


zó kun je op zowel het bericht als het nummer klikken voor het bericht...

succes!

Groeten,

Barry Postma
 
Lars

Lars

09/11/2006 17:37:00
Quote Anchor link
bedankt, maar t was me inmiddels al gelukt! wel heb ik iets anders, als het bericht nu gewijzigd word komen de velden waarin alles gewijzigd word onder de tabel met het overzicht, maar ik wil gewoon dat deze in een schoon venster opent, is daar een php code voor? dus geen nieuw venster, gewoon op dezelfde pagina maar dan als het ware in plaats van die tabel?
 
Barry

Barry

09/11/2006 17:39:00
Quote Anchor link
zou je even je code kunnen posten van je pagina waar zowel die tabel code op staat als die van je bewerk pagina?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/11/2006 17:41:00
Quote Anchor link
Dat is heel goed mogelijk, maar hangt er maar net vanaf hoe je je script opgebouwd hebt. Stel dat jij aan alle links ook nog een extra GET variabele 'action' met de waarde 'edit' meegeeft, kun jij in je script met een if/else constructie heel makkelijk bepalen welk deel van het script uitgevoerd moet worden.

Als de get variabele 'action' gelijk is aan 'edit' toon je het formulier om het bericht aan te passen, anders toon je het overzicht.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.