Beste mensen,

Ik maak gebruik van onderstaande code, alles werkt perfect enkel wil ik hier ook de naam oproepen van een collega die dit ingevoerd heeft in de database, die moet hier weer uit de database gehaald worden, hoe doe ik dit precies?

$data = array();
						$notes_sql = "select * from note_custom where to_id='".$row->profile_id."' and from_id= '".$db->escape_string($aid)."'  order by type, last_update DESC";
						$ret  = $db->query($notes_sql);
						while($rown = $ret->fetch_object()){
							$data[$rown->type][$rown->id] = $rown->content;
						}
						if(!empty($data)){
							echo '<div class="accordion" id="collapse-group">';

foreach($data as $type => $content){
								echo' <div class="accordion-group widget-box">
                                <div class="accordion-heading">
                                    <div class="widget-title">
                                        <a data-parent="#collapse-group" href="#collapse'.$row->profile_id.''.$type.'" data-toggle="collapse">
                                            <span class="icon"><i class="icon-book"></i></span><h5>'.$config['note_setting'][$type].' ('.sizeof($content).')</h5>
                                        </a>
                                    </div>
                                </div>
                                <div class="collapse accordion-body" id="collapse'.$row->profile_id.''.$type.'">
                                    <div class="widget-content"><ul>';

foreach($content as $list_id => $list ){
									  echo "<li> ".$list." <span id='".$list_id."' class='del_note'><i class='icon icon-remove'></i></span>";
								  }

echo' </div>
                                </div>
								</div> ';
							}
							echo "</div>";
						}

In dit stukje:

echo "<li> ".$list." <span 

daar komt het content te staan maar daar wil ik dan eigenlijk nog de naam van de collega ook bij zien.

Alvast bedankt!
Ikzelf raad aan om om met array's (blokhaken) te werken in plaats van objecten (pijltjes).

<?php
$list = []; // array aanmaken
while($rown = $ret->fetch_assoc()){
$rown['naam'] = $rown['colleague'];
$list[] = $rown;
}

echo "<pre>".print_r($list,true)."</pre>";
?>
Snap ik inderdaad hoor, dat wil ik inderdaad ook nog eens aanpassen alleen voor nu is het even belangrijk voor de werking haha alleen kom er niet helemaal uit..
Op lijn vier voeg je een nieuwe element toe aan je $rown array.
En op lijn 5 in $list plaatsen we de $rown array met je nieuwe element.
Dat is in jouw versie bedoel je?

En hoe krijg ik het in de nu bestaande dan?
Ja, dat is in mijn versie.
Heb je de dump van de array al gezien? Je kan dan het juiste deel met foreach() doorlopen.
Maar dan doet het allemaal heel anders dan wat ik wil...

Het gaat om een inklapmenu als het ware met een bijbehorende categorie, daar komt een bericht bij te staan met "list" maar daar wil ik dus naam van collega achter hebben...
Heb je al je array bekeken met print_r?
Staat daar de collega in vermeld, en heb je het juiste veldnaam daarvoor gebruikt?
Maar het gaat om dit geval gek genoeg niet om de array, dat zijn enkel de categorieën, die komen ook perfect zichtbaar en met list komt content wat erbij hoort.

Wanneer ik

$data[$rown->type][$rown->id] = $rown->content;

zou veranderen naar

$data[$rown->type][$rown->collega] = $rown->content;

Dan is list_id geen id nummer meer maar naam van collega, ik wil dit juist beide laten tonen..
In die array moet je ook de naam van de collega zien, volgens mijn wijziging.
Dat is toch de bedoeling? Maar misschien moet je even wat meer duidelijkheid geven waar die collega dan vandaan komt in je code?
Array zijn de categorieën die komen uit de database en config... dat deel zijn we al voorbij

Op regel 23 waar list staat dat is het content wat bij de categorie hoort en list_id is het id nummer dat erbij hoort, die werken beiden prima maar nu wil ik dus achter list de naam van de collega hebben te staan.collega hebben te staan.

Reageren