Opzet OOP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer / Azure @ Tilburg

2021-06-08 iSense .NET Developer Azure Ben jij een .NET Developer met minimaal 4 jaar werkervaring en lijkt het je leuk om te werken bij een organisatie die een onmisbare schakel is binnen de Nederlandse zorgsector? Lijkt het je interessant om aan de slag te gaan met Azure? Reageer nu! ISPA48829 Organisatie Voor een goede relatie van ons in de regio Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren .NET Developer. De organisatie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een groot aantal portalen die onmisbaar zijn in de Nederlandse zorgsector. De systemen worden gebruikt door zorgverzekeraars, zorgverleners en tal van andere

Bekijk vacature »

C# .NET Full Stack Developer Medische Software / C

Over de werkgever: Wij ontwikkelen 3D analyse software voor de medische sector. Ben jij een ervaren Full Stack ontwikkelaar? Heb jij ervaring met C#? Vaste baan: C# .NET Full Stack Developer Medische Software JavaScript 3.300 - 4.500 C# Full Stack Developer Ons bedrijf ontwikkelt geavanceerde software voor analyse van medische beelden. Artsen gebruiken onze software bij de diagnosestelling. Wij zijn een veelzijdige organisatie. Je werkt voor onze eigen IT organisatie. We werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Wat houdt de functie precies in?: Voor de vacature als C# Full Stack Developer Bilthoven .NET ga je het volgende

Bekijk vacature »

Senior Applicatieontwikkelaar

UPS zoekt een Senior Applicatieontwikkelaar *Thuiswerken is mogelijk voor deze functie Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en

Bekijk vacature »

Fullstack ontwikkelaar @ Delft

2020-12-23 iSense Fullstack ontwikkelaar Ben jij een ervaren Fullstack ontwikkelaar? Heb je daarbij ervaring op het gebied van Javascript en .Net Core? Lees dan verder! ISAC48652 Nieuw Organisatie Bij het accepteren van dit aanbod kom je terecht binnen een veelzijdige organisatie waar een goede sfeer hangt. Zij zijn gewend dagelijks met elkaar te lunchen en ruimte is voor een potje Mario. Als Fullstack ontwikkelaar ga je je op projectbasis bezighouden met het ontwikkelen van content voor diverse opdrachtgevers. De projecten waar je aan gaat werken zullen verschillende qua omvang. Hierbij kan je rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van een

Bekijk vacature »

ETL Developer

For the FRAAI Mainbank project, we are looking for a senior ETL developer that can discuss and develop the best technical solution with the team, but also is capable to discuss what should and should not be done from forward looking (business) perspective. The ETL team is already rather large and still growing at the moment the ETL team consists of around 24 developers and they are divided in 3 closely cooperating teams. We are looking colleagues with great communication skills within the IT team, but also capable of acting as an experienced developer towards other developers. An ability and

Bekijk vacature »

Senior Java Developer @ Groningen

2021-06-22 iSense Senior Java Developer Wil jij als Senior Java Developer dagelijks meedenken over diverse architectuur oplossingen? Ga jij graag met je collega’s op zoek naar de beste oplossing? Lees dan snel verder! ISRI47150 Nieuw Organisatie Als Senior Java Developer kom je te werken bij een internationaal gerenommeerd onderzoeksinstituut. Dagelijks is dit instituut verantwoordelijk voor de juiste samenwerking, toegankelijkheid en communicatie voor circa 9000 interne gebruikers. In een team van elf ontwikkelaars ben je als Senior Java Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van functionele ontwerpen naar technische oplossingen. Deze projecten bestaan o.a. projecten zoals het implementeren van Elastic Search en

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as team members located in other parts of the

Bekijk vacature »

Azure developer / Big Data @ Amersfoort

2021-06-08 iSense Azure developer / Big Data Ben jij een Azure Developer en wil jij je inzetten bij een internationale organisatie die zich met de meest innovatieve technologieën bezighoudt om mensen met elkaar te verbinden? Wil jij mee ontwikkelen op top niveau aan features die gebruikers en/of machines in staat stelt om stromen en processen te beïnvloeden? Lees snel verder! ISHU49233 Organisatie Als Azure Developer ga je in een team van experts aan de nieuwste digitale technologieën werken om klanten over de hele wereld te ondersteunen met het ontwerpen van slimme processen voor havens, steden, luchthavens en gebouwen! Door middel

Bekijk vacature »

C# .NET Developer @ Lelystad

2021-06-21 iSense C# .NET Developer Wil jij aan de slag als C# .NET software ontwikkelaar binnen een groeiende organisatie en je richten op uitdagende projecten voor verschillende klanten? Reageer dan snel! ISK49303 Nieuw Organisatie Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De organisatie heeft ook een adviserende

Bekijk vacature »

Drupal Developer / Kritische applicaties @ Utrecht

2021-06-21 iSense Drupal Developer Kritische applicaties Wil jij werken voor een organisatie die werkt met de nieuwste technieken op het gebied van software ontwikkeling, een groot maatschappelijk belang heeft en een zeer diverse omgeving? Lees dan snel verder! ISB42382 Organisatie Je gaat werken bij een groot onderzoeksinstituut in de omgeving Zeist die een rijke historie heeft en al meer dan 100 jaar bestaat. Als Drupal Developer ga jij deelnemen aan een groot aantal websites en zal je software bouwen voor verschillende branches met een groot maatschappelijk belang. Deze organisatie is verantwoordelijk voor allerlei onderzoeken en hebben dan ook een groot

Bekijk vacature »

XSLT / Xquery Ontwikkelaar @ Den Haag

2021-06-24 iSense XSLT / Xquery Ontwikkelaar Heb jij ervaring met het ontwikkelen en beheren van Java applicaties? Heb je daarbij ook ervaring met XSLT? Dan is dit mogelijk jouw nieuwe opdracht! ISAC49772 Nieuw Organisatie KOOP ontwikkelt en beheert momenteel onder meer de volgende producten: 1. Wet- en regelgevingsportalen (o.a. Wetten.nl en CVDR ). Hier kunnen gebruikers op basis van trefwoorden en andere criteria wetten en regelgevingen inzichtelijk krijgen; 2. PUC Open Data platform (o.a. puc.overheid.nl en afgeleide producten en interne kennisbanken). Hier publiceren overheidsorganisaties zelf hun uitvoeringsinformatie die publiekelijk beschikbaar is, zoals beleid, handboeken, werkinstructies en berichten. 3. Wettenpocket+ (o.a.

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony @ Utrecht

2021-06-22 iSense PHP Developer Symfony Heb jij een aantal jaren werkervaring als PHP Developer en wil jij aan de slag met Symfony, MongoDB en Azure? Wil jij werken aan een belangrijke applicatie in de woningsector die dagelijks door ruim 5000 mensen dagelijks wordt gebruikt? Is programmeren een van jouw grootste hobby's? ISHU47588 Organisatie De organisatie waar je als PHP Developer komt te werken is een belangrijke schakel binnen de woningbranche, waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. De platformen die zij ontwikkelen worden dagelijks door duizenden stakeholders in de woningsector gebruikt. Je komt te werken in een informeel IT team

Bekijk vacature »

Senior .NET Back-end Developer in ons innovation t

Bedrijfsomschrijving Namens één van mijn betere klanten, gevestigd in de omgeving van Amstelveen, ben ik op zoek naar een ervaren Senior Back-end Developer met minimaal vier jaar werkervaring. Je komt terecht in een echte developmentorganisatie, waarbinnen momenteel ruim 40 enthousiaste mannen en vrouwen dagelijks werken aan de ontwikkeling van complexe applicaties, die veelal webbased zijn. Deze applicaties worden gebruikt door zowel grote als kleine organisaties in zowel binnen- als buitenland en zijn bedoeld om bedrijven te ondersteunen in alles wat te maken heeft met financiën. Zo levert deze organisatie standaard- en maatwerkapplicaties waarbinnen bedrijven bijvoorbeeld al hun zaken omtrent salarishuishouding

Bekijk vacature »

PHP developer

Converting great ideas into code, so that our webshops improve step by step every day. As an experienced PHP developer, you will ensure that good ideas are converted into functional code. Do you want to have an impact on our fast growing digital business in over 13 countries? If so, we are looking for you! PHP developer Together with our E-commerce colleagues, you will take on the challenge of developing MegaGroup into the best B2B platform in our sector. What makes us different? We do not work with large agencies. For you as a developer, this is absolutely pleasant. It

Bekijk vacature »

Magento Developer

Bedrijfsomschrijving Dit informele bedrijf dat een aantal bekende webshops in beheer heeft is per direct op zoek naar een Senior Magento developer die de lopende webshops en andere e-commerce uitingen naar zijn hand zet. Deze gezellige organisatie telt 13 innovatieve jonge en ervaren medewerkers. Ze realiseren en beheren succesvolle webshop oplossingen en doen dit van A tot Z. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld oplossingen voor warehouse en koppelingen naar kassasystemen. Bij dit bedrijf willen ze niet alleen een webshop opleveren maar gaat het om het doorontwikkelen, verbeteren en optimaliseren. Op dit moment zoeken zij een senior PHP developer die

Bekijk vacature »
Peter Wessels

Peter Wessels

10/08/2008 12:43:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

sinds kort ben ik bezig met OOP, maar ik vind vooral de opzet moeilijk, heb de tut al gelezen.

Maar nu heb ik een opzet gemaakt voor een paar systemen dat ik ga gebruiken in mijn website maar willen jullie even kijken of mijn opzet goed is?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Inlog systeem    
    Authentic (let niet op die naam)
        username
        password
        email
        ip
        date

- Setters
            - Getters

Registreren
            - checkUsername
                Check of de gebruikersnaam niet in gebruik is, return FALSE or TRUE
            - checkMail
                Checkt of het mail-adres niet in gebruik is, return FALSE or TRUE
            - similarPassword
                Checkt of de 2 wachtwoorden gelijk aan elkaar zijn, return FALSE or TRUE
            - saveAccount
                saved het account in de database, als alle checks zijn uitgevoerd en allemaal TRUE geven.

Inloggen
            - checkUsernamePasswordcomb
                Checkt of de combinatie username/password goed is

Security
    safetyValue

value

- setValue
            - dbSecurityCheck
                - Tegen mysqlinjectie d.m.v. mysql_real_escape_string()
            - htmlSecurityCheck
                - Tegen XSS d.m.v htmlspecialchars();

Ban-systeem

ip
        time

-setIP
            -setTime
            -addIP
            -checkIP
            -deleteIP

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Peter Wessels

PHP hulp

PHP hulp

27/07/2021 11:16:24

Peter Wessels

Peter Wessels

10/08/2008 19:33:00
Quote Anchor link
<KNIP>
Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de http://www.phphulp.nl/imgs/forum/edit.gif knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Daarom heb ik er <KNIP> bijgezet,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Peter Wessels

Manaus

Manaus

10/08/2008 19:48:00
Quote Anchor link
ik zou er nog een class bij doen dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
class gebruiker{
 //hierin haal je gwn de info van de gebruiker op
 //hierin pas je info aan

}
class authentic{
// hierin verwerk je alles en als de gebruiker ingelogd is maak je gebruiker aan met andere class
->omdat je waarschijnlijk ook profielen enzo zal moeten weergeven..
// hier sla je maak je een functie die een $var met class gebruiker kan opslaan
}
?>

Ben niet zeker, want ben ook nog maar begonnen.
Hopelijk kun je hier wat mee ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Manaus

--

--

10/08/2008 19:55:00
Quote Anchor link
Bannen op IP? Niet aan te raden.

Peter Wessels

Peter Wessels

10/08/2008 20:17:00
Quote Anchor link
Waarop wel dan?

Mark van Veen

Mark van Veen

10/08/2008 21:08:00
Quote Anchor link
Ik snap niet echt waarom je een class hebt voor die beveileging. Ook snap ik niet wat je nou met dat ban-systeem wilt, wil je al die ip/tijden in een array laden ofzo?

Verder heb ik nog wat suggesties voor de user class. Ten eerste zou ik er voor zorgen dat er ook opgeslagen kan worden als de gebruiker al bestaat, zodat je de mogelijkheid hebt dingen aan te passen. De functie similarPassword vind ik persoonlijk een beetje 'over-the-top'. En sla je trouwens het ip adress op van de gebruikers?

Geloof dat dat het voor zo ver wel was :P
Succes

Jelmer -

Jelmer -

10/08/2008 21:12:00
Quote Anchor link
Ik mis de objecten een beetje; Waar is het Gebruiker-object dat 1 gebruiker representeert? Waar is het Sessie-object wat een ingelogde sessie representeert? Waar is het Ban-object wat een enkele ban representeert en waar is het bijbehorende BanMapper object wat de opslag en het zoeken van de Ban-objecten beheert?

Ik zou de tutorial nog een keertje doorlezen, want je hebt het idee nog niet helemaal te pakken.

Peter Wessels

Peter Wessels

10/08/2008 21:33:00
Quote Anchor link
Dan snap ik helemaal niets meer van, ik heb nou zoveel tutorials doorgelezen. Misschien wil jij een voorbeeld geven, van mijn classes?

Jelmer -

Jelmer -

10/08/2008 21:54:00
Quote Anchor link
Je hebt gebruikers in je applicatie. Een gebruiker wordt voortaan in je applicatie gerepresenteerd door een instantie van de klasse User. Een gebruiker kan zijn wachtwoord wijzigen, z'n naam wijzigen etc. User heeft dus methods als setPassword, setName, en natuurlijk getName en getPassword.

Om je gebruikers op te slaan heb je een opslag-systeem nodig. Okee, je hebt een database, maar dat weet je User-klasse lekker niet. Daarvoor hebben we een klasse UserStorage. UserStorage kan gebruikers opslaan en ophalen, en heeft dus methods als getUserByID(int $id) en put(User $user) waarmee hij instanties van de User-klasse opslaat en terughaalt. Ook heeft hij een method getUserByNameAndPassword($name, $password) waarmee je een gebruiker kan ophalen met de combinatie van gebruikersnaam & wachtwoord. Klopt de combinatie niet, dan is er geen gebruiker die voldoet aan de voorwaarden, en geeft de method dus 'false' terug.

Nu zou je nog een klasse kunnen maken die een sessie representeert, maar PHP doet al een aardig trucje wat betreft sessies. De instantie van de ingelogde User in $_SESSION stoppen zal voorlopig wel voldoen.

Security is een klasse, het is een verzamelnaam, niets concreets zoals bijvoorbeeld User of Session wel is. Zolang je er 'een' voor kan denken, is het bijna altijd geschikt om een klasse van te maken. "Een Security" klinkt niet, gaat niets worden :)

De beveiliging tegen SQL Injection zou ik afvangen door prepared statements te gebruiken of beveiliging in je al dan niet zelfgemaakte database-klasse te stoppen. Het hoort nergens anders thuis aangezien de beveiligingsmaatregelen afhangen van de opslagmethode die je gebruikt. XSS beveiliging zou ik ook niet in een algemene klasse doen maar ergens in de buurt van je HTML, je presentatie, regelen aangezien het specifiek daar nodig is.

De ban-klasse kan je daarna nog doen, wanneer je de inlogprocedure gaat vangen in een klasse. Maar daar heb je eerst die gebruikers-klasse voor nodig, dus ik zou daarmee beginnen.

Kijk ook wat rond in deze categorie van het forum, er staan hier al een heleboel voorbeelden van hoe je gemakkelijk kan beginnen. Autheticatie is al wat lastiger, als je wilt beginnen met OOP omdat je het wilt begrijpen als hoofdzakelijk doel, dan raad ik je aan om te beginnen met iets simpels als een gastenboek. Klinkt simpel en cliché, maar volgens mij vind je daar heel goed de basis en niets meer dan de uitgeklede basis in terug.

--

--

10/08/2008 22:14:00
Quote Anchor link
Peter schreef op 10.08.2008 20:17:
Waarop wel dan?
Gebruiker?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.