Opzetten van een database, inlogscript?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stef van de Ven

Stef van de Ven

29/05/2009 16:38:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een community website,
maar een community is geen community zonder leden.

Ik wil dus een leden systeem maken, waarbij leden moeten inloggen om bepaalde delen van de website te bekijken. Ook moeten bezoekers kunnen registreren.

Het probleem is niet dat ik geen script kan vinden voor een veilig login systeem, maar ik heb helemaal geen ervaring met PHP, MYSQL en ik kan (nog) niet werken met phpmyadmin.

Ik zou graag informatie willen krijgen over hoe je een database kan opzetten, ik gebruik geen eigen server, dus ik moet het met een gratis host doen.

Ik heb veel gezocht op google, maar ik kan niets fatsoenlijks vinden tot nu toe

Wat mijn vragen nu eigenlijk zijn:
- Kan iemand mij een host aanbevelen, met de benodigde GRATIS functies die voor een site die ik wil maken?

- Kan iemand uitleggen, of kan iemand mij een link geven van een goede stapsgewijze uitleg over hoe je een database moet aanmaken?

- misschien nog vriendelijke tips?


Alvast hartelijk dank!
Stef van de Ven
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:27:02
 
Verwijder Account

Verwijder Account

29/05/2009 17:16:00
Quote Anchor link
Hmm... ligt eraan wat voor community je wilt???

Zoek een gratiz host met PHP ga dan opzoek naar een gratis mysql host. tip zoek op db4free =P. Lees tutorials op phphulp.nl en als je een functie neit weet naar php.net.

Leer eerst HTML dat is het beste omdat je zo een layout maakt. Leren van programmeren (makkelijk) duurt ongeveer 5 weken ofzo maar als je later meer geavanceerd wil moet je wel de heletijd door leren.

En photoshop oid kennen voor plaatjes etc. het beste is ook om Javascript te leren!!

Nog vrage?
 
Afra ca

Afra ca

29/05/2009 17:28:00
Quote Anchor link
Voor sql: http://phphulp.jorendewit.nl/view/41/
Voor php: http://phphulp.jorendewit.nl/view/39/

Bij het ontwerpen is belangrijk: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/426/

Heb je die 3 helemaal onder de knie, kan je een geweldige database opzetten. phpmyadmin is enorm handig, en je hebt het zo onder de knie. Gewoon beetje rondklikken, zie je vanzelf alle functies. "Hij" kan je helpen een database aan te maken, maar je kan ook elk gewenst moment rechtstreeks sql uitvoeren.
 
Mark PHP

Mark PHP

29/05/2009 17:47:00
Quote Anchor link
Probleem is alleen dat phpMyAdmin het niet zo nauw neemt met de SQL standaard. Je leert dus, zeker als beginner, een foutieve manier van queries opstellen. Tevens is het ontwikkelen van een 'echte' relationele database nagenoeg onmogelijk. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Gebruik een fatsoenlijk stukje software om de database te beheren. De enige reden dat phpMyAdmin zo populair is, is omdat het (helaas) overal beschikbaar is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark PHP
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.