Or statement

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Casper B

Casper B

08/07/2011 10:22:48
Quote Anchor link
Goedemorgen,

Misschien weten sommige 't probleem al. Ik ben bezig met het coderen van een php offerteformulier. Deze bestaat uit diverse fieldsets in 1 form.
Wanneer ik deze invoer, krijg ik vervolgens een opsomming van alle velden in mijn mailbox.
Maar sommige velden komen meerdere keren voor. Zoals bijv. "oplage".
Alle inputs voor oplage hebben een unieke "name" tag meegekregen. vervolgens heb ik in mijn php het volgende gedaan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
        $oplage = $_POST['oplage_br' or 'oplage_env' or 'oplage_visit' or 'oplage_overig' or 'oplage_promo' or 'oplage_poster' or 'oplage_overige'];    


Dit aangezien een aantal fieldsets met bepaalde opties alleen zichtbaar worden. Je krijgt in het begin namelijk de keuze tussen: briefpapier, visitekaartjes en enveloppen. Deze moet je met behulp van radiobutton selecteren. Wanneer je voor briefpapier kiest, opent jquery de fieldset "briefpapier".

Zo moet het gaan werken. Maar helaas krijg ik achter oplage in mijn mail geen "output" te zien.

De opmaak van de mail ziet er zo trouwens uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        $body =     "<h2>Offerte</h2>".
                 "<br/>".
                 "<br/>".
                 "<strong>Huisstijl:</strong> $product".
                 "<br/>".
                 "<strong>Oplage:</strong> $oplagearr".
                 "<br/>".
                 "<strong>Omslag:</strong> $omslag ".
                 "<br/>".


Hopelijk kan iemand het werkend krijgen!
Alvast bedankt.
Casper
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:58:53
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/07/2011 10:33:39
Quote Anchor link
Wat is dit voor een rare constructie?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
        $oplage = $_POST['oplage_br' or 'oplage_env' or 'oplage_visit' or 'oplage_overig' or 'oplage_promo' or 'oplage_poster' or 'oplage_overige'];    
 
Wouter J

Wouter J

08/07/2011 10:35:58
Quote Anchor link
Dat is inderdaad een hele vreemde constructie wat zeker niet zou moeten werken. In JavaScript kan je dan zoiets doen (ik schrijf het nu even in de PHP syntax):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$oplage
= $var1 || $var2 || $var3 || $var4;
?>

Maar weet niet of dit in PHP ook kan? (even geen localhost bij de hand om het te testen)
 
Casper B

Casper B

08/07/2011 11:25:24
Quote Anchor link
@Wouter J, is dit dan ook zo te gebruiken voor in de php code?


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$oplage = $oplage_briefpapier || $oplage_visitekaartjes || $oplage_enveloppen;


Is deze code hierboven dan wel te gebruiken?
Want om het nog even duidelijk te maken, hij zou eigenlijk per fieldset moeten controleren of alle velden in het desbetreffende fieldset zijn ingevoerd.
 
Maikel  B

Maikel B

08/07/2011 11:35:54
Quote Anchor link
volgens mij wordt het dan zoiets

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$oplage
= $_POST['oplage_br'] || $_POST['oplage_env'] || $_POST['oplage_visit'] || $_POST['oplage_overig'] || $_POST['oplage_promo'] || $_POST['oplage_poster'] || $_POST['oplage_overige'];
?>
 
- SanThe -

- SanThe -

08/07/2011 11:57:35
Quote Anchor link
En wat denk je dat er dan nu in $oplage zit?
 
Casper B

Casper B

08/07/2011 12:15:36
Quote Anchor link
@Maikel B

Wanneer ik jou code gebruik, gebeurd er al wat meer. Ik krijg namelijk achter oplage het nummer "1" te staan. Weet jij dan toevallig wat nog het probleem kan zijn?
 
- SanThe -

- SanThe -

08/07/2011 12:18:10
Quote Anchor link
Casper Desnee op 08/07/2011 12:15:36:
@Maikel B

Wanneer ik jou code gebruik, gebeurd er al wat meer. Ik krijg namelijk achter oplage het nummer "1" te staan. Weet jij dan toevallig wat nog het probleem kan zijn?


Die 1 is van true.

Wat is de bedoeling van al die oplage_xxx vars?
 
Casper B

Casper B

08/07/2011 12:27:22
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Het is gelukt, nadat ik de code van Maikel B heb gebruikt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.