Overall Gebruik Variabele

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Java Developer

Functieomschrijving Met jouw expertise zorg je als java developer voor de meest plezierige en efficiënte klant ervaring. Met jouw state-of-the-art-systemen verbeter je onze business en maak je echt impact! Want als je in ons tech team werkt, houd je jezelf en Nederland in beweging. Wij zijn continu bezig onze business en processen te optimaliseren, zodat we onze klanten en kandidaten meer gemak, snelheid en transparantie kunnen bieden. Impactvolle tech, daar doen we het voor. wat ga je doen? Met jouw slimme en gave oplossingen breng je mensen en werk dichter bij elkaar. Samen met jouw team uiteraard. Binnenstromende functionele vragen

Bekijk vacature »

System Developer

Je zorgt ervoor dat alle Coolblue’ers veilig en snel toegang krijgen tot de juiste systemen. Wat doe je als System Developer bij Coolblue? Met je Powershell skills automatiseer je handmatig werk. Zo kunnen onze collega’s gemakkelijk op interne en externe systemen inloggen. Met de Adaxes workflows zorg je ervoor dat de support afdeling de juiste tools heeft om de eindgebruikers op weg te helpen of een self-service oplossing aanbieden zodat de eindgebruikers dat zelf kunnen regelen. Kortom: je gaat collega's met Identity en Access processen ondersteunen. Ook System Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit

Bekijk vacature »

Full Stack Java of C# developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Full Stack Java of C# developers met ervaring in back-end en front-end software ontwikkeling. Ben jij de Full Stack developer die enthousiast wordt van mooie projecten met high-end technologie? Dan

Bekijk vacature »

Advanced Mendix Developer Order Management Systeme

Advanced Mendix Developer Order Management Systemen (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende e-commerce markt? Je doet dit bij PostNL door met je DevOps team onze Mendix applicaties verder te ontwikkelen, waarbij je complexe logistieke business processen vertaalt naar applicaties die ons primaire proces ondersteunen". Wat ga je doen? PostNL wordt een postal tech company We nemen de ontwikkeling van onze IT applicaties in eigen hand door onze eigen software-ontwikkel-capability op te zetten. Als Advanced Mendix Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair, agile werkend Business-IT-team. Samen met dit team bouw je onze logistieke IT-applicaties verder

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Platform & Device Developer

You will work on many dynamic projects as a Platform & Device Developer, in which you can express your creativity. How do I become a Platform & Device Developer at Coolblue? As Platform & Device Developer, you are responsible for building and developing the platforms on which all Coolblue employees work. You are inquisitive and never shy away from a challenge. You like to know why certain systems or processes have been developed the way they have and conduct some research to improve them. You talk to different stakeholders and developers to see if your new solution works. In this

Bekijk vacature »

C++ Developer (non Embedded)

Senior C++ Software developer (not embedded) with excellent knowledge of and hands on experience with UI Frameworks. In this role, you have the opportunity to Get to know that the average heart beats about 100.000 times daily. And that more than 7 million people each year die from coronary heart disease's so, innovation, prevention, diagnosis and treatment is essential to reduce this number and improve the life of the patient. At Philips IGT-Devices we are working on industry leading solutions helping clinicians on deciding, guiding, treating and confirming the right therapy for each patient in real-time during image-guided therapies (IGT).Are

Bekijk vacature »

Software Developer / Java / Kafka / Python

Bedrijfsomschrijving Bij dit grote, innovatieve technische bedrijf wil men graag flink groeien dit jaar, namelijk van zo'n 100 naar 120 mensen. In de afgelopen jaren is er hard gewerkt om een nieuw software product op de markt te zetten ter ondersteuning van hun fysieke producten en omdat dit een groot succes is, wordt het nu uitgerold over het hele bedrijf en daarmee een groot deel van de wereld. Er is dus werk aan de winkel! Jij werkt in het back-end team dat ervoor zorgt dat grote hoeveelheden data van de bron naar de front-end worden gebracht in het juiste formaat.

Bekijk vacature »

.NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Data Visualization Analyst

Cargill Want to build a stronger, more sustainable future and cultivate your career? Join Cargill's global team of 155,000 employees who are committed to safe, responsible and sustainable ways to nourish the world. This position is in Cargill’s food ingredients and bio-industrial business, where we anticipate trends around taste, nutrition and safety to innovate and provide solutions to manufacturers, retailers and foodservice companies. JOB PURPOSE AND IMPACT The Data Visualization Analyst will focus on enabling strategic management information, business intelligence and analytics competencies with the primary purpose to reduce time to insights and enable business value through dashboarding. You will

Bekijk vacature »

.NET developer

Bedrijfsomschrijving Als Senior .NET developer ga je werken in een DevOps team aan state-of-the-art oplossingen voor diverse opdrachtgevers. Denk hierbij aan het van scratch af aan bouwen van oplossingen, platformen, apps en andere portalen waar grote hoeveelheden data, AI en loT centraal staan. Zo is de organisatie onder andere bezig met het bouwen van een platform wat gebouwen middels tal van sensoren in kaart brengt en alles wat daarbij komt kijken. Zo kan iedereen in een opslag op een plattegrond zien welke ruimte bezet, gereserveerd of vrij is en wordt dit gekoppeld met andere diensten, bijvoorbeeld richting schoonmakers die weten

Bekijk vacature »

Informatiebeheerder

Kom jij onze organisatie versterken? Als Informatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor een adequate informatievoorziening en optimale inzet van IT-resources, die aansluiten bij de behoeftes van Cure Afvalbeheer. De inhoudelijke focus van je werk ligt op Data Analytics en Enterprise Data Management. Je speelt een belangrijke rol in de ambities van Cure Afvalbeheer om verder te digitaliseren en automatiseren. Het ontwikkelen van een efficiënte samenwerking met interne gebruikers is daarbij een speerpunt. Je werkt ook intensief samen met de functioneel beheerder en externe beheerders, consultants en softwareleveranciers als het gaat om het uitvoeren en begeleiden van beheer op diverse gebieden: technisch,

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »
JunkieXP

JunkieXP

20/03/2008 12:24:00
Quote Anchor link
Ik heb een Variabele welke een Array bevat, deze Array wordt gegenereerd door een Class

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
//Class Toevoegen
$clsLanguage = new clsLanguage();

$uiText = $clsLanguage->Language($selectedLang);
?>

Wanneer ik deze nu echter wil gebruiken in andere Classes moet ik deze per Functie aanroepen doormiddel van hem globaal op te halen of opnieuw toe te kennen.

Is het niet mogelijk om deze voor alle functies bereikbaar te maken zonder hem binnen iedere functie opnieuw aan te roepen.

Ik zat al te denken aan een Sessie maar weet niet of je hier dan een ongelofelijke memory overload mee genereert (de array bevat namelijk Text voor een bepaalde taal).

PHP hulp

PHP hulp

17/04/2021 00:21:02

- wes  -

- wes -

20/03/2008 12:25:00
Quote Anchor link
je kan em definen, maar apart is toch beter. veiliger

JunkieXP

JunkieXP

20/03/2008 12:39:00
Quote Anchor link
En welke methode is dan het verstandigst.

- Steeds de complete verbinding tot stand zetten met de betreffende class en per functie deze variabele zetten
- Een keer de variabele zetten en vervolgens met Global ophalen wanneer nodig.

PS. Define wilde toch niet helemaal werken, gaf namelijk: "Warning: Constants may only evaluate to scalar values"
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JunkieXP

Frank -

Frank -

20/03/2008 12:48:00
Quote Anchor link
wes schreef op 20.03.2008 12:25:
je kan em definen, maar apart is toch beter. veiliger
Hij leuk!

Feestje?

- wes  -

- wes -

20/03/2008 13:27:00
Quote Anchor link
en jij maar denken dat de P in PSQL stond voor Postgre

PARTTYYYYYYYYYYYYYYYY

Leon Kunst

Leon Kunst

20/03/2008 13:40:00
Quote Anchor link
euh, ben ik de enige die bovenste 2 reacties niet helemaal snapt?

JunkieXP

JunkieXP

20/03/2008 13:55:00
Quote Anchor link
Wees niet bang Leon, ik snap er ook niks van ;).

Kan iemand hier een verklaring voor geven.

Wanneer ik

Code (php)
1
<? print_r $clsLanguage->uiText ?>

Krijg ik mooi de complete array te zien, echter wanneer ik

Code (php)
1
<? $clsLanguage->uiText['value'] ?>

krijg ik ineens "Notice: Trying to get property of non-object".

Het is echter geen optie om het aan een variabele te hangen omdat ik die dan weer niet kan benaderen vanuit mijn functies.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JunkieXP

Leon Kunst

Leon Kunst

20/03/2008 13:58:00
Quote Anchor link
moet die laatste dan niet gewoon print zijn?

omdat je al een bepaalde waarde uit de array ophaalt toch?

Joren de Wit

Joren de Wit

20/03/2008 13:59:00
Quote Anchor link
Ik zie het probleem niet echt, je kunt deze variabele toch als parameter meegeven als je die andere klasses instantieert? Sla de variabele vervolgens op als property binnen die klasse en al je methodes in die klasse kunnen er over beschikking...

Als je het over statische methods hebt, zul je de variabele telkens als parameter aan de method zelf moeten meegeven. Maar goed, globaal maken van variabele doe je liever niet en dat is hier ook echt niet nodig.

JunkieXP

JunkieXP

20/03/2008 14:02:00
Quote Anchor link
@Leon: Was idd een typo in het voorbeeldje, had het niet zo in het echte script.

Als ik deze overal als Parameter meegeef wordt het er imo niet beter op, dit betekent dat iedere functie automatisch 1 parameter heeft terwijl dit niet echt nodig is lijkt mij, het is inderdaad een mogelijkheid, maar het lijkt mij niet de meest ideale omdat het daadwerkelijk in iedere functie met print to screen functionaliteit deze dan als parameter wordt meegegeven.

Joren de Wit

Joren de Wit

20/03/2008 14:08:00
Quote Anchor link
Ik weet natuurlijk niet hoe je applicatie in elkaar zit en wat voor inhoud die $uiText heeft of krijgt. Maar over het algemeen is het zo dat als methods in een klasse allemaal een bepaalde variabele nodig hebben, je deze variabele dan het beste als property in die klasse kunt opnemen.

En als deze variabele van buiten de klasse komt, betekent het dus dat je deze op een of andere manier erin moet krijgen. De makkelijkste manier om dat te doen is tijdens het instantieren van de klasse en de betreffende variabele dus als parameter aan de constructor mee te geven.

Dus iets van deze strekking:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$myObject
= new myClass();
$myVar = $myObject->returnVar();

$myOtherObject = new myOtherClass($myVar);
?>

JunkieXP

JunkieXP

20/03/2008 14:11:00
Quote Anchor link
Het is een Language Array.

Gezien ik het niet mooi vind in iedere Class standaard iets mee te geven heb ik er een extra regel voor geschreven die in iedere effectieve class het gegeven toekent aan een variabele, iets omslachtiger maar in mijn ogen netter en duidelijker.

Code (php)
1
<? $clsLogin->uiText = $clsLanguage->Language(); ?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.