Ownership bij uploaden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent

Vincent

11/11/2007 16:27:00
Quote Anchor link
Heb een korte tijd terug een nieuw uploadsysteem gemaakt. Daarvoor moest ik de geuploade afbeeldingen een chmod waarde van 755 oid geven, omdat standaard waarde die een file meekreeg vreemdgenoeg te laag was om iedereen het recht te geven om de afbeelding te kunnen bekijken.
De thumbs weigerde al de nieuwe chmod waarde aan te nemen, vreemdgenoeg.

Maar probleem is hiermee nog niet opgelost. Via FTP kan ik vaak de galerijen, of een map met screenshots niet verwijderen. Permission denied. Zet ik hem op 7777, dan werkt het ook niet altijd. Via DirectAdmin kan ik naar filemanager gaan, ownership resetten (en eventueel chmod aanpassen), maar dan nog kan het voorkomen dat een bestand niet verwijderbaar is.

Laatste redmiddel is handmatig via unlink(), maar dat is in een later stadium geen doen meer. Moet ik de files bij het uploaden een chmod van 7777 geven, om dit euvel in het vervolg te voorkomen, of blijf ik dan nog problemen met permission denied houden?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:01:50
 
Peter Dorn

Peter Dorn

11/11/2007 16:54:00
Quote Anchor link
Het probmeen is dat de PHP scripts worden uitgevoerd door een andere gebruiker en/of groep dan je FTP account. Dit houd in dat het account dat de bestanden heeft geplaatst de rechtmatige eigenaar is. Upload je het via de FTP, kan PHP het niet benaderen, en vice versa. Om dit probleem op te lossen moet je er eigenlijk zeker van zijn dat de groep van beide accounts hetzelfde is. Is dit niet het geval zou ik even contact op nemen met je hosting provider.

Om het probleem dan ook daadwerkelijk op te lossen, moet je er voor zorgen dat het account dat het bestand plaatst, de rechten toewijst ( 777 voor alle rechten ). Dus als je met een PHP script een bestand upload, moet je in dat script ook een chmod 777 over het bestand heen halen. Upload je een bestand via de FTP, dan moet je via de FTP een chmod 777 er overheen halen.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Mocht je nog vragen hebben... stel ze gerust! :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.