Pagina content later inladen met javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ricardo -

- Ricardo -

18/08/2010 22:03:11
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een PHP script waarvan de verwerking enkele seconden duurt. Hier komt als output enkele woorden uit. Nu heb ik geen zin om de gebruiker van de website elke keer als die pagina geladen zou worden die enkele seconden te laten wachten voor de pagina is geladen, dus is het mogelijk om de pagina alvast te laden, en dan de output van die PHP pagina met javascript later in te laden, waarbij er eerst een "Loading..." staat of iets dergelijks tot de output "bekend" is.

Weet iemand hier een functie van of een manier waarmee ik dit in elkaar kan zetten ? Mijn javascript kennis is matig, normale javascript gaat wel, jquery nopes.

Alvast bedankt,
Ricardo
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 13:58:02
 
Jelmer -

Jelmer -

18/08/2010 22:36:03
Quote Anchor link
Kan je die paar woorden in een apart script laten genereren? Zo ja, dan kan je die gewoon uit je pagina halen, en later met xmlhttprequest (of met een laagje jQuery eroverheen, wat je wilt) op de achtergrond ophalen en je loading tekst laten vervangen zodra het antwoord er is.

Heel basaal voorbeeldje met jQuery
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div id="ads-banner">
   <span class="loading">loading</span>
</div>
<script>
$(window).load(function() {
    $.get('ads.php', function(response) {
        $('#ads-banner').html(response);
    });
});
</script>
 
- Ricardo -

- Ricardo -

18/08/2010 23:02:13
Quote Anchor link
Dankje! Volgens mij moet het daarmee gaan lukken, zal er morgen eens naar kijken. Apart script is geen probleem.

Toevoeging op 19/08/2010 15:31:54:

Daarmee is het helemaal gelukt, super :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.