pagina onbereikbaar na 8 maal sql query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Marco V

Marco V

04/08/2010 23:59:51
Quote Anchor link
Hallo,

Ik loop tegen een vreemd fenomeen aan bij het testen van mijn script.

In het kort: ik heb een klantenkaart die gegevens ophaalt uit de database middels een select query. In de pagina heb ik buttons gemaakt die het volgende of vorige record aanroepen en vervolgens de bijbehorende gegevens laden.

Als ik de buttons 8 maal achter elkaar klik, dus feitelijk blader door de database, dan is bij de 9e poging de pagina onbereikbaar.

Wanneer ik vervolgens terug ga naar de vorige pagina in de browser en even (ongeveer een minuut) wacht, dan werkt het weer naar behoren tot ik weer 8 maal achter elkaar heb geklikt.

Ik heb het vermoeden dat dit een beperking is van mijn host/provider als een soort "fair use policy", aangezien het altijd na 8 keer voor komt en daarna weer automatisch lijkt gereset. Maar kan dit nog andere oorzaken hebben?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:05:50
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

05/08/2010 00:10:35
Quote Anchor link
In welk tijdsbestek voer je de query uit?? Gaat het om de minuut of om secondes??
Het kan namelijk zijn dat je een maximaal aantal aanvragen per minuut mag doen,, maar 8 lijkt mij wel heel weinig.
Gewijzigd op 05/08/2010 00:15:15 door Jeroen Spaans
 
Marco V

Marco V

05/08/2010 00:20:13
Quote Anchor link
nou naar schatting zou dat het wel kunnen zijn... het is min of meer klik, pagina laden en weer klik, dus 8 pagina's in een minuut laadt ik wel denk ik.

Ik zal de vraag ook eens bij support van mijn host/provider neerleggen dan. Aangezien het script verder prima werkt lijkt het dan toch meer iets aan server-side. Temeer omdat het altijd na 8 pogingen is.

Hetzelfde kom ik ook tegen op een andere pagina, ook daar na 8 keer.
 
Justin S

Justin S

05/08/2010 00:29:56
Quote Anchor link
Ik zou eerst even contact opnemen met je hoster of het probleem bij hen of bij jou ligt.
Als dat is uitgezocht verzoek ik je de scripts te plaatsen en kunnen we kijken wat we kunnen doen!
 
John D

John D

05/08/2010 08:53:18
Quote Anchor link
Heb je ook al geprobeerd om meer tijd te nemen ? Werkt het ook maar 8x als je het verdeelt over 10 minuten ? Dus iets meer dan 1 minuut per pagina ? Misschien kan je hiermee je provider vraag voorkomen. Meestal ben je daar namelijk nogal lang me onderweg. Welke provider is het ?

Edit:

zorg zolang je aan het ontwikkelen ben ook voor een display van foutmeldingen zowel php als mysql. Je weet dan meteen wat er aan de hand is.
Gewijzigd op 05/08/2010 09:23:20 door John D
 
Marco V

Marco V

05/08/2010 12:46:13
Quote Anchor link
De reactie van support is:

Dit ligt aan de max_user_connections welke op 20 staat. Stel dat er
naast u nog 12 andere mensen een aanvraag hebben lopen dan kan dit
tijdelijk vast lopen. Helaas is dit niet te verhogen.

We kunnen u dus van harte aanbevelen om uw CMS set-up zodanig aan te
passen dat deze een lichtere load geeft en zodoende snellere respons- en
laadtijd kan behalen.

Is dit een normale instelling, of kan ik beter naar een andere host gaan verhuizen? :-)
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

05/08/2010 12:48:46
Quote Anchor link
max user connection is per user niet per domain zo ver ik weet...
los daarvan zetten de meeste hosting partijen redelijk wat vhosts op 1 machine.. dus zou je al heel snel aan die 20 komen...

Wellicht dat je je connecties op kan zetten met pconnect en dat dat wat meer lucht geeft...

anywayz.. ik zou wel mijn oog laten vallen op een andere partij :)
 
Marco V

Marco V

05/08/2010 12:53:41
Quote Anchor link
Sebastiaan Blaas op 05/08/2010 12:48:46:
max user connection is per user niet per domain zo ver ik weet...
los daarvan zetten de meeste hosting partijen redelijk wat vhosts op 1 machine.. dus zou je al heel snel aan die 20 komen...

Wellicht dat je je connecties op kan zetten met pconnect en dat dat wat meer lucht geeft...

anywayz.. ik zou wel mijn oog laten vallen op een andere partij :)


Prima suggestie, voor testen en ontwikkelen werkt dit voor alsnog verder prima overigens en is daarbij ook zeer aantrekkelijk geprijst.

Het is echter geen dedicated server, dus inderdaad een 13 in een dozijn oplossing. (host: X) Heb je suggesties voor alternatieven?
Gewijzigd op 05/08/2010 13:43:00 door B a s
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

05/08/2010 13:07:58
Quote Anchor link
ik zet zelf bij sterke partij maar die is duur.
one.com is een van de goedkoopste zover ik weet inderdaad.

Andere partij waar ik wel goede ervaring mee heb is X
Gewijzigd op 05/08/2010 13:41:03 door B a s
 
Johan Dam

Johan Dam

05/08/2010 13:34:21
Quote Anchor link
persoonlijk kan ik X aanbevelen, niet duur en tot nu toe weinig te klagen. Support doen ze ook best wel goed
Gewijzigd op 05/08/2010 13:40:52 door B a s
 
B a s
Beheerder

B a s

05/08/2010 13:41:37
Quote Anchor link
Iedereen heeft wel hosting providers waar ze ervaring mee hebben. Zie hier voor een uitgebreid overzicht.
Gewijzigd op 05/08/2010 13:42:41 door B a s
 
Marco V

Marco V

05/08/2010 14:05:47
Quote Anchor link
We danken Bas voor het verwijderen van de werkelijke namen en daar X voor in de plaats te zetten :-P

Maar even terug naar het onderwerp; in basis ligt de oorzaak van mijn probleem dus inderdaad in het feit dat ik niet meer dan 20 connecties mag maken, per minuut? Neem aan dat het hierbij gaat om de connecties naar de mysql database?

Zou ik dus bijvoorbeeld maar één keer verbinden om voor query_1 gegevens uit tabel_1 op te halen, daarna een nieuwe query_2 doen om gegevens uit tabel_2 erbij te zoeken, dan heb ik in elk geval mijn aantal connecties beperkt. Met andere woorden; niet telkens opnieuw verbinden en verbreken?
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

05/08/2010 14:07:25
Quote Anchor link
het gaat om "Open" connecties..
 
John D

John D

05/08/2010 15:23:29
Quote Anchor link
Maarre bij welke X je dan ook zit: wat is 20 connecties ? Is dat per seconde, per minuut, per uur, per dag per week en heb jij die dan alleen of moet je die met anderen delen? Het enige zinvolle antwoord kan zijn: 20 connecties per seconde per domein!! Stel je hebt een redelijk lopende website en het is heel even druk en dan regent het meteen foutmeldingen ?? Verder is het complete onzin om te gaan begrenzen op MySQL connecties, dat is als bij tuinsproeien halverwege op de slang gaan staan. Breng je site dus niet onder bij een buurjongetje die wat in een datacenter gehuurd heeft.
 
Marco V

Marco V

05/08/2010 15:45:16
Quote Anchor link
Als het om "open-staande" connecties gaat dan is het onwaarschijnlijk, dat ik dit zelf veroorzaak. Bij elke query heb ik een open en close opgenomen, daarnaast zie ik deze ook niet in phpMyAdmin onder processes.

De grap is, zojuist weer geprobeerd... ik kan nu ineens succesvol 24 records heen en weer scrollen... het lijkt er dus op dat de host dit max aantal over de totale server laat gelden. Nu is er dus geen probleem!?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.