pagina verversen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack Developer meteorologische en hydrologis

Als C#.NET Developer geef jij klanten inzicht in hun meteorologische en hydrologische datagegevens. Denk hierbij aan gegevens over wind, zicht, temperatuur en neerslag, maar ook stroming of golven. Je werkt voor internationale klanten in de scheepvaart, luchtvaart en offshore. Het is een functie met veel vrijheid en eigen initiatief , waarbij je uiteenlopende klant vragen vertaald naar nieuw te ontwerpen software oplossingen. Wat vragen zij: Afgeronde HBO of WO studie richting Informatica, ICT of soortgelijk; Minimaal drie jaar C#/.NET ervaring; Ervaring met HTML, CSS, Angular, Typescript en CI; Ervaring met Azure is een pré; Je beheerst de Nederlands en Engelse

Bekijk vacature »

Powercenter ontwikkelaar

Voor een klant zoek ik een Powercenter ontwikkelaar met minimaal 5 jaar ervaring. De klant is bezig met een niet (big)data platform dus als je daar ooit in betrokken bent geweest dan helpt dat enorm. Algemeen: - vanaf 32 uur - Utrecht (thuiswerken) - Nederlandstalig - 6 maanden contract met optie tot verlenging Ben jij een ETL ontwikkelaar en heb je vaak met Powercenter gewerkt? Stuur mij even een berichtje!

Bekijk vacature »

Oracle BI Developer Automotive Internationaal

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is internationaal actief binnen de zakelijke dienstverlening en heeft de kwaliteit van de IT afdeling hoog in het vaandel staan. Al vanaf de oprichting, meer dan 20 jaar geleden, heeft de IT afdeling alle systemen in eigen beheer en worden de eigen applicaties inhouse ontwikkeld in onder andere Oracle, Java en OutSystems. Deze applicaties worden in meer dan 15 Europese landen gebruikt en de volledige ontwikkeling hiervan vindt plaats in het hoofdkantoor gevestigd in regio Utrecht. Vanuit hier worden 15 landen (ruim 1500 gebruikers) voorzien van server based computing. Om dit mogelijk te maken wordt er gebruik

Bekijk vacature »

Lead Java Developer / CQRS / Event Sourcing / Zorg

Bedrijfsomschrijving Als Lead Java Developer kom je te werken bij een organisatie die de rechtmatigheid van financiële gegevens in de zorg controleert. Hierin opereren ze geheel onafhankelijk en zijn ze ondertussen marktleider op dit gebied geworden. Ondanks dat het om een relatief klein bedrijf gaat werken ze voor gerenommeerde opdrachtgevers en zijn ze een belangrijke schakel in de zorgsector geworden. Wat ze uniek maakt zijn de hoge eisen aan de kwaliteit van de code die ze zichzelf stellen waarbij security, wegens grote hoeveelheden (privacy gevoelige) data, zeer hoog in het vaandel staat. Als Lead Java Developer/Meewerkend Voorman zal je de

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Heerenveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Intene Senior Java developer (agile) positie

Bedrijfsomschrijving Wij hebben nog erg veel nieuwe projecten liggen die nog van start moeten gaan en daarom zoeken wij een Senior Java developer die samen met zijn/haar collega's prachtige producten en projecten mag gaan oppakken. Wij zijn momenteel met ongeveer 200 FTE en zijn een ICT bedrijf dat zich ECHT weet te onderscheiden van andere ondernemingen. We hebben meerdere vestigingen en zoeken nu een Senior Java Developer die ons gaat versterken binnen de Agile Scrum teams in Leusden. Wij zijn de linking pin voor veel (inter)nationale bedrijven en werken aan grote landschappen om de klant haar behoefte te vervullen. We

Bekijk vacature »

ETL Developer Datawarehouse

Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je versterkt een gemotiveerd

Bekijk vacature »

Business Developer CAAP

Freelance Business Developer CDD As a Business Developer you are one of the lead positions in the team. You retrieve requirements from the stakeholders and translate these to the CDD team through the backlog. * Start date: 07/12/2020 * Project duration: 6 months + * Hours per week: 36 * Location: Remote Your impact as Business Developer There are many initiatives within the organisation and team, so it is important that the Business Developer acts as an integrator, in which an overview is kept and priorities are set. A Business Developer must be able to counterbalance our stakeholders. What do

Bekijk vacature »

.NET developer

Bedrijfsomschrijving Als Senior .NET developer ga je werken in een DevOps team aan state-of-the-art oplossingen voor diverse opdrachtgevers. Denk hierbij aan het van scratch af aan bouwen van oplossingen, platformen, apps en andere portalen waar grote hoeveelheden data, AI en loT centraal staan. Zo is de organisatie onder andere bezig met het bouwen van een platform wat gebouwen middels tal van sensoren in kaart brengt en alles wat daarbij komt kijken. Zo kan iedereen in een opslag op een plattegrond zien welke ruimte bezet, gereserveerd of vrij is en wordt dit gekoppeld met andere diensten, bijvoorbeeld richting schoonmakers die weten

Bekijk vacature »

New business developer

Sprechen Sie flieBend Deutsch und haben Sie erfahrung im sales? Möchten Sie in Vollzeit im Gebiet von Reusel arbeiten? Dann könnte dies die richtige job für Sie sein! What will you be doing? You will start working as a new business developer for the German speaking market. The head office is located in Reusel. From there you will be working 35 hours a week to support the marketing strategy and ensure the growth of the company. You will be doing this by for instance calling potential customer, in order to make an appointment for the account managers. furthermore, you will

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer Datawarehouse

Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons Datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig is. Je faciliteert de

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Over Troostwijk Troostwijk is met 160 medewerkers toonaangevend op het gebied van taxaties van onroerende en roerende zaken ten behoeve van verzekeringen en bedrijfseconomische doeleinden. Daarnaast houden wij ons bezig met schaderegelingen in het belang van verzekerden. In binnen- en buitenland bedienen wij beleggers, banken, (beursgenoteerde) fondsen, overheden, woningcorporaties, financiers en vastgoedgebruikers- van MKB tot multinationals. Troostwijk Groep bestaat uit vier businessunits: Troostwijk Taxaties, Troostwijk Expertises, Troostwijk Real Estate en Apresa (kunsttaxaties). Troostwijk is sinds mei 2017 onderdeel van het Spaanse bedrijf Tinsa. Troostwijk Groep is op zoek naar een ervaren Mendix Developer standplaats Amsterdam Je bent een getalenteerde en

Bekijk vacature »

Fullstack Developer Angular 6 Java

Bedrijfsomschrijving Het bedrijf, gelegen in hartje Utrecht, werkt nauw samen met alle instanties die gericht zijn op het Nederlandse wegennet. De applicatie waar jij aan gaat werken brengt het volledige wegennet van Nederland in kaart. Aan de hand van deze applicatie kunnen instanties een duidelijk overzicht krijgen over waar en wanneer er veranderingen en verbeteringen plaats moeten vinden. In andere woorden: Jij werkt direct mee aan het verbeteren van de infrastructuur binnen Nederland. Als Fullstack Java Developer kom je terecht in het team wat verantwoordelijk is voor alle innovatie projecten die er binnen de organisatie bedacht worden. Daardoor zal je

Bekijk vacature »

Java Developer; nieuwste technieken + groeimogelij

Bedrijfsomschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe stap als Java developer waar jij binnen een informele en inspirerende setting toffe webapplicaties kan gaan ontwikkelen waarbij je gebruik maakt van de allernieuwste technieken? Bijvoorbeeld Java11, AWS, DevOps? En dat allemaal van een vaste, mooie werkplek midden in Amsterdam? Lees dan snel verder! Mijn klant in Amsterdam is namelijk wegens aanhoudend succes aan het groeien en ze zijn op zoek naar meerdere (medior) Java developers met minimaal 1 jaar werkervaring. Met ongeveer 25 personen (merendeel is IT) werken ze dagelijks aan de ontwikkeling van innovatieve webbased oplossingen voor bedrijven die hiermee

Bekijk vacature »
Christiaan Datema

Christiaan Datema

29/07/2011 13:58:17
Quote Anchor link
Ik heb een php-bestand waarin titels van muziek worden weergegeven(aspx).
deze heb ik via een include-functie toegevoegd in de rest van de header
op de bewuste website. so far, so good.

Nou is het de bedoeling datwanneer er een niew nummer wordt gedraaid de titel ook automatisch wordt aangepast. Is er een manier om de php-pagina die tussen de
include-functie valt automatisch om de zoveel tijd te laten verversen,
zodat er elke keer een nieuwe titel naar voren komt? Op dit moment moet
je eerst de hele pagina verversen voordat dit gebeurd.

PHP hulp

PHP hulp

05/12/2020 12:27:20

The Force

The Force

29/07/2011 14:22:39
Quote Anchor link
Je kan met AJAX (javascript) om de tijd een request doen naar een PHP pagina die de titel echo't. Dit vangt de javascript dan op zodat je de titel aan kunt passen.

Christiaan Datema

Christiaan Datema

29/07/2011 14:45:44
Quote Anchor link
er zit trouwens al een refresh-functie op de pagina.
Waarschijnlijk werkt ie niet, omdat hij als include
in die header staat. Waar moet ik die javascript dan
plaatsen om het te laten werken?

Kun je me een voorzet geven?

The Force

The Force

29/07/2011 14:52:01

Christiaan Datema

Christiaan Datema

29/07/2011 16:09:37
Quote Anchor link
ik ben alvast aan het zoeken op Jquery

oh, toch even nog een vraag?
Is er niet ipv include een andere functie
waarbij hij wel elke keer die php-pagina
ververst, omdat die functie ook al op die
pagina wordt gebruikt.

er staat al:

<center><b><meta http-equiv="refresh" content="30" />

Cake Masher

Cake Masher

29/07/2011 17:07:21
Quote Anchor link
PHP is server side, dus het script word op de server uitgevoerd en vervolgens word de output daarvan doorgestuurd naar de browser (verbeter me als ik 't verkeerd heb).

Zoals The Force al aangegeven had, kan je hiervoor AJAX gebruiken. Daarmee kan je bijv. om de 60 seconde met AJAX een PHP pagina opvragen. De output daarvan (wat normaal dan in je browser word gezet) staat dan in een var. Als je ervoor zorgt dat de pagina die word opgeroepen alleen de laatste nummer of de hele lijst output, kan je d.m.v. javascript de output die je gekregen hebt op de pagina weergeven.

Als je even googled naar 'xmlhttprequest' dan vind je genoeg results waar dit verhaal in word uitgelegd.

Dennis Mertens

Dennis Mertens

29/07/2011 17:10:11
Quote Anchor link
Eigenlijk zou een op de achtergrond een functie moeten hebben draaien die controleert of er een nieuw nummer wordt gedraaid. Deze moet dan even een signaaltje doorgeven dat het refresht wordt.

(Ja het is zo makkelijk uitleggen haha).

Christiaan Datema

Christiaan Datema

29/07/2011 17:27:34
Quote Anchor link
het php-bestand wordt ook wel ververst,
maar door de include wordt ie niet binnen
de ander pagina uitgevoerd.

Cake Masher

Cake Masher

29/07/2011 17:38:08
Quote Anchor link
Ik zou als ik jou was voor AJAX gaan (dat zou ik doen..).
Je merkt met AJAX ook niet dat er iets word gerefresht wat je als 't goed is nu wel merkt.

Kijk, zo iets zal je dan krijgen (ben overigens niet goed in JS, dus fouten onder voorbehoud :P):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
function refresh ()
{
    xmlhttp.open (GET, "pagina_met_nummers.php",  true);

xmlhttp.onreadystatechange = function()
    {
        if (xmlhttp.readyState == 4)
        {
            if (xmlhttp.status == 200)
            {
                document.getElementById("nummers").innerHTML = xmlhttp.responseText;
                timer ();
            }
        }
    };

xmlhttp.send(null);

}

function timer ()
{
    setTimeout ("refresh", 10000);
}

en dan zou je van xmlhttp nog even een xmlhttprequest moeten maken, of activex object.. maar daarvoor kan je hier eventueel ff een kijkje nemen:
http://www.xul.fr/en-xml-ajax.html

Christiaan Datema

Christiaan Datema

02/08/2011 00:36:11
Quote Anchor link
ik ben op zoek gegaan en heb dit gevonden:

Volgens mij is dit wat ik zoek. Nu wil ik dit in een js.bestand
plaatsen op de bewuste plek op de pagina. (correct me if I'm wrong)
Als dat zo is gaat het er nu alleen nog om op welke locatie ik neer
ga zetten. Kan mij iemand daarmee helpen?
Gewijzigd op 02/08/2011 09:52:19 door Christiaan Datema

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.