Parameteroverdracht href naar php pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan te Pas

Jan te Pas

02/03/2017 18:52:36
Quote Anchor link
Ik wil in een html-pagina een link opnemen naar een PHP-pagina die de afhandeling verzorgt.

De link in de HTML ziet er als volgt uit <a href="www.tweedrievier.php?&email='[email protected]'&datum='Een twee drie'">klik</a>

Als ik een emailadres handmatig invoer, zoals hierboven, met aanhalingstekens gaat het prima. De php leest keurig de variabelen in, inclusief de spaties.
In de PHP pagina worden de parameters getoond en een boodschap. Op de achtergrond is een mail verstuurd.

Vraag van een amateur aan de kenners:
Als ik het emailadres vanuit een variabele, bijvoorbeeld form of uit een emailveld van een database, laat vullen, gaat het mis. Ik heb geprobeerd &quot, maar het werkt niet. Dan mis is soms de datum en soms het emailadres.

Kan iemand mij een tip geven waar ik moet zoeken?
groet
Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:44:00
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/03/2017 19:11:37
Quote Anchor link
Je vergeet je protocol (http/https of autoamtische herkenning met //) mee te geven voor je www.

Verder horen de waardes (mailadres en de datum waarde) niet tussen single-quotes.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="//www.tweedrievier.php?&[email protected]&datum=Een%20twee%20drie">klik</a>
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/03/2017 19:22:41
Quote Anchor link
Maar waarom zou je deze informatie in hemelsnaam in de URL stoppen? Het PHP script kan intern ook allerlei zaken omtrent e-mail en de afhandeling regelen en hoeven niet per se via de URL configureerbaar te zijn.

Een bijgevolg van de huidige opzet zou kunnen zijn dat deze variabelen gemanipuleerd kunnen worden zodat er misbruik van dit script gemaakt kan worden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/03/2017 19:31:34
Quote Anchor link
Alle data die uit PHP komt en die je in een URL verwerkt, kan je het beste met urlencode encoden.
 
Jan te Pas

Jan te Pas

03/03/2017 08:19:20
Quote Anchor link
Dank, ik zie dat ik niet genoeg informatie heb gegeven.

ik wil ook vanuit een mail, een nieuwsbrief die gepersonaliseerd verstuurd wordt en waar automatisch velden ingevuld worden, twee parameters meegeven in de link als men clickt op een keuze in de nieuwsbrief.

Het gaat dus niet om een php naar php aanroep.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.