Parameters los snijden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer/ architect gezocht, api deve

Ben je een ervaren .NET developer en op zoek naar baan waarbij je je ook meer kunt gaan richten op architectuur? Binnen een leuke, sociale en betrokken werkomgeving? Met technieken als .NET Core en Azure? Dan zou deze baan wellicht iets voor jou kunnen zijn. Voor een organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar eens senior .NET ontwikkelaar/ architect. De organisatie bevindt zich in de financiële branche en is een van de grotere spelers in hun vakgebied. De organisatie bestaat uit circa 600 medewerkers en heeft verschillende vestigingen in Nederland. Het hoofdkantoor zit in Rotterdam en daar is ook

Bekijk vacature »

Systeembeheerder

Vind jij het leuk om verantwoordelijkheid te dragen voor de support en het beheer van een IT-omgeving? En heb je daarnaast ook interesse in Security? Dan ben jij de Security/System Administrator waar we naar zoeken! We hebben je expertise nodig Itility is een IT consultancy bestaande uit ongeveer 220 medewerkers. Op ons hoofdkantoor zijn er +/- 60 (flex)werkplekken. Om ons helemaal op de klant te kunnen focussen, moet de IT intern op rolletjes lopen. En daar kom jij in beeld! Samen met een senior systeembeheerder zul je verantwoordelijk zijn voor onze IT. Werkzaamheden die daarbij horen zijn: Interne IT Servicedesk

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met andere ontwikkelaars, designers, analisten en technische leads om zo de producten waar aan je

Bekijk vacature »

QRM Developer / DevOps Engineer / SQL / Python / F

Functieomschrijving Are you an Engineer/Developer who has experience, or is looking to work in a finance/risk environment? Do you have at least 2-3 years of IT-related work experience, e.g. design, development, testing and/or maintenance ? Do you want to work for one of the largest financial banking organization in the Netherlands? Read on and find out if you're a match with this position! You will be working as an IT Development Engineer in a DevOps environment and help find the best solutions for the ALM department of the bank. For example: Design, implement and support our QRM setup; Discuss model

Bekijk vacature »

Progress Developer / #1 software leverancier binne

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Progress Developer die graag nog nieuwbouw ontwikkelt? Wil je daarnaast jouw hersenen kraken voor het automatiseren van complexe bedrijfsprocessen? Lees dan snel verder en kom erachter of deze rol als Progress Developer iets voor jou is! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de bedrijfskritische applicatie; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Troubleshooten van complexe incidenten; Je deelt graag je kennis aan je collega’s; Maken van ontwerpen, schrijven van documentatie en het testen van de Progress applicatie; Implementeren van nieuwe functionaliteiten en het verzorgen van nazorg. Aanroepen

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app, een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail of geef je een boost aan de website van ING! Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen

Bekijk vacature »

senior Java ontwikkelaar

Functie­omschrijving Als senior Java ontwikkelaar werk je aan de ontwikkeling van nieuwe software en onderhoud aan bestaande applicaties en systemen. Jij werkt met de nieuwste frameworks, op basis van het continuous delivery gedachtegoed. Vanuit jouw kennis en ervaring weet jij bij te dragen aan de digitale ambitie van KVK: het leven van ondernemers makkelijker maken met betekenisvolle informatie, toegang tot het Handelsregister, onze data, kennis en netwerken. Denk daarbij aan mooie uitdagingen zoals het volledig digitaal inschrijven mogelijk maken en het ontwikkelen van meerdere registers. Samen met ondernemers, steden en rijksoverheid initiëren we creatieve projecten waarmee we ondernemend Nederland faciliteren.

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Software Consultant Zorg-ICT

In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Als Software Consultant (Zorg-ICT) bij ChipSoft heb je een veelzijdige functie. Je vormt de schakel tussen ziekenhuizen en onze Research & Development-afdeling. Je analyseert de behoeften van de klant en vertaalt deze naar onze ontwikkelaars. Bovendien bied je support aan onze huidige klanten en ben je verantwoordelijk voor de implementatie van HiX, onze ICT-totaaloplossing. Je verzorgt training en opleiding om de zorgprofessionals

Bekijk vacature »

System .NET Developer en duurzaam bezig zijn!

C#, developer, delft Functieomschrijving Je komt te werken in een leuk en gezellig team van ongeveer 4 developers. Zelf ben ik hier geweest en de sfeer is er aangenaam en daar is niks van gelogen. Je loopt door een creatief vormgegeven pand omhoog naar de tweede verdieping waar de developers programmeren. Thuiswerken is op bepaalde momenten ook gewoon mogelijk en verder is er veel te regelen voor de individuele medewerker. Als ervaren developer kom je hier weer compleet nieuwe dingen tegen. Je gaat werken aan een groot op duurzaamheid gericht softwaresysteem met allerlei geïmplementeerde database koppelingen, geïntegreerde (web)applicaties en mobiele

Bekijk vacature »

Senior .Net developer met interesse in duurzaamhei

Functieomschrijving Binnen jouw rol als backend .Net ontwikkelaar speel je een grote rol in de toekomst van dit bedrijf. Het ontwikkelen van op de markt te brengen nieuwe producten, het up-to-date houden van de bestaande producten en nadenken over nieuwe innovaties zijn kerntaken die bij je functie als Senior C# ontwikkelaar horen. Ook zullen de wat minder ervaren collega's bij je aankloppen als ze technische vragen hebben. Jouw invloed op het team, de software en de organisatie zal dus groot zijn! In het ontwikkelteam zal jij een echte backend developer worden, dit houdt in dat je voornamelijk met C# .Net,

Bekijk vacature »

.NET C# web developer gezocht, inhouse project dev

Ben je een ervaren .NET C# web developer en op zoek naar een leuke baan in het zuiden van Zuid-Holland? Een inhouse functie maar met de afwisseling van verschillende projecten en klanten? Projecten die uitdagend zijn door de complexiteit van de systemen? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakkee zijn we momenteel op zoek naar een ervaren .NET C# web developer. Het bedrijf bestaat uit iets meer dan 20 werknemers en verschillende ervaren software developers. De software projecten zijn uiteenlopend, maar altijd maatwerk oplossingen en veelal complex en bedrijfskritisch van karakter. De bedrijven waarvoor je software ontwikkeld kunnen variëren

Bekijk vacature »

PHP Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ontwikkelaar Developer JSON PHP Laravel 5 Ontwikkelen aan de PHP applicatie (aanpassingen, verbeteringen en uitbreidingen) Mede bepalen van coding principes en standaarden. Beheren van bestaande en nieuw ontwikkelde applicaties Verlenen van support op de applicaties Proactief verbetervoorstellen doen Testen en documenteren van ontwikkelde software Functie-eisen Minimaal HBO diploma Minimaal 2 jaar relevante ervaring Ervaring met Agile, SCRUM Bekendheid met Laravel 5 / JSON / REST API's / Objectorientatie en design patterns / UnitTesting / Mocking / GIT Kennis van Drupal / Symfony / Continuous Delivery / Continuous integration is pré Bedrijfsomschrijving Je gaat als PHP Developer aan de slag

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Als Cloud Software Developer ga je aan de slag met onze SaaS-dienst Zorgplatform. Voor de ontwikkeling hiervan gebruiken wij Microsoft technologie. Zie jij dit als een uitdaging? Lees dan verder! Jouw baan Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige service die uitgebreide ondersteuning biedt voor transmurale samenwerking. Wij ontwikkelen dit in C# in een ASP.NET Core framework. Je gaat aan de slag met het opzetten van microservices voor de verschillende processen die Zorgplatform ondersteunt. Je maakt bijvoorbeeld de integratie voor het inkijken van het medisch dossier mogelijk aan de hand van toelatingen, geregistreerd

Bekijk vacature »
Menno

menno

16/09/2008 14:26:00
Quote Anchor link
Beste PHPHulp,

Ik heb in mijn tabel een veld met de naam parameters
In die tabel bevindt zich de volgende voorbeeld data :

tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=leuk

Nu is dit dus de hele data in 1 veld 'parameters'
Nu wil ik deze los snijden
Ik wil dus kunnen zeggen bijvoorbeeld echo $parameters['tafel'];
En dan krijg je rood te zien.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit aan kan pakken.
Kan jij me te hulp schieten?

PHP hulp

PHP hulp

07/07/2020 08:26:53

Douwe

Douwe

16/09/2008 14:29:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$sString
= "tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=leuk"
;

$aRegels = explode("\n", $sString);

$aOutput = array();

foreach($aRegels AS $sRegel)
{

$aRegel = explode("=", $sRegel);
  $aOutput[$aRegel[0]] = $aRegel[1];
}

print_r($aOutput);
?>

Something like that.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe

Menno

menno

08/11/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Nog bedankt voor de hulp, hij werkt 'bijna' perfect :D

Ik loop tegen het probleem aan dat als iemand in een parameter het = teken gebruikt, hij die parameter in 2e snijdt.

Voorbeeld :

tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=7x3=21

Als hij deze parameters zou los snijden, wordt parameter php geen 7x3=21 , maar hij wordt 7x3 en die =21 verdwijnt gewoon.

Ik heb geprobeerd het = teken om te zetten naar ASCI (&#61;) maar dat werkt helaas ook niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Alvast bedankt.

- SanThe -

- SanThe -

08/11/2008 16:49:00
Quote Anchor link
Datamodel aanpassen en normaliseren?

Menno

menno

08/11/2008 16:56:00
Quote Anchor link
Ik heb het idee van Joomla, zij gebruiken het ook.
Het lijkt mij ook ontzettend handig.

Dus ik neem aan dat het dan wel goed is.

GaMer B

GaMer B

08/11/2008 16:59:00
Quote Anchor link
En als je '$aRegel = explode("=", $sRegel);' verandert in '$aRegel = explode("=", $sRegel, 2);'

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 17:02:00
Quote Anchor link
Ik zou het zo op slaan dan:
tafel = rood
stoel = groen
tafelpoot = hout
melk = lekker
php = 7x3=21

En dan exploden op ' = '

Lode

Lode

08/11/2008 19:26:00
Quote Anchor link
Je kan ook nog iets simpels met string functies maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function SplitOnce($string){
   $pos = strpos($string, '=');
   if(is_int($pos)){
      return array(substr($string, 0, $pos), substr($string, ($pos + 1)));
   }

return array();
}

?>

Niet getest overigens.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 19:59:00
Quote Anchor link
Ik zou trouwens voor preg_match(_all) gaan. Dan zoiets matchen [a-z]=(.?). Dan heb je in een array deze twee waardes. Vergeef me als de regex niet klopt, daar ben ik ultra slecht in.

Robert Deiman

Robert Deiman

08/11/2008 20:21:00
Quote Anchor link
menno schreef op 08.11.2008 16:56:

Er vanuit gaan dat iets bij een groot project wel goed zit is niet juist. Het kan best prima werken, maar een goed genormaliseerde database is vaak nog veel werkbaarder. (misschien duurt het wat langer voor je de opbouw door hebt, maar dat is maar een kleinigheidje)
Maar als je het idee van Joomla hebt, dan kan je toch ook uit de code halen hoe ze dit uitlezen en splitten?

De oplossing van Gamer moet volgens mij inderdaad werken.

Lode

Lode

08/11/2008 20:49:00
Quote Anchor link
Waarom overigens niet gewoon een native php array met gegevens?
Dat lijkt me veel logischer voor een config.

En voor data in een database, normaliseren. Aan elkaar geplakte strings in een database haalt de toegevoegde waarde van een database weg.

Karl Karl

Karl Karl

08/11/2008 21:41:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 08.11.2008 20:21:
menno schreef op 08.11.2008 16:56:

Er vanuit gaan dat iets bij een groot project wel goed zit is niet juist. Het kan best prima werken, maar een goed genormaliseerde database is vaak nog veel werkbaarder. (misschien duurt het wat langer voor je de opbouw door hebt, maar dat is maar een kleinigheidje)
Maar als je het idee van Joomla hebt, dan kan je toch ook uit de code halen hoe ze dit uitlezen en splitten?

Bovendien wordt het gemaakt door vrijwilligers, dus als er eentje een bepaald onderdeel doet en die doet het toch niet zo goed, dan zit er dus een fout in dat onderdeel.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 23:24:00
Quote Anchor link
Je kunt het trouwens beter zo doen:
id paramId param value
1 1 test1 test1
2 1 test2 test2
3 1 test3 test3
4 2 test1 test1

Snap je? Dus gewoon voor iedere parameter een nieuw record aan maken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.