Parameters los snijden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »
Menno

menno

16/09/2008 14:26:00
Quote Anchor link
Beste PHPHulp,

Ik heb in mijn tabel een veld met de naam parameters
In die tabel bevindt zich de volgende voorbeeld data :

tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=leuk

Nu is dit dus de hele data in 1 veld 'parameters'
Nu wil ik deze los snijden
Ik wil dus kunnen zeggen bijvoorbeeld echo $parameters['tafel'];
En dan krijg je rood te zien.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit aan kan pakken.
Kan jij me te hulp schieten?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 11:42:38
 
Douwe

Douwe

16/09/2008 14:29:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$sString
= "tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=leuk"
;

$aRegels = explode("\n", $sString);

$aOutput = array();

foreach($aRegels AS $sRegel)
{

  $aRegel = explode("=", $sRegel);
  $aOutput[$aRegel[0]] = $aRegel[1];
}

print_r($aOutput);
?>

Something like that.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe
 
Menno

menno

08/11/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Nog bedankt voor de hulp, hij werkt 'bijna' perfect :D

Ik loop tegen het probleem aan dat als iemand in een parameter het = teken gebruikt, hij die parameter in 2e snijdt.

Voorbeeld :

tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=7x3=21

Als hij deze parameters zou los snijden, wordt parameter php geen 7x3=21 , maar hij wordt 7x3 en die =21 verdwijnt gewoon.

Ik heb geprobeerd het = teken om te zetten naar ASCI (&#61;) maar dat werkt helaas ook niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Alvast bedankt.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/11/2008 16:49:00
Quote Anchor link
Datamodel aanpassen en normaliseren?
 
Menno

menno

08/11/2008 16:56:00
Quote Anchor link
Ik heb het idee van Joomla, zij gebruiken het ook.
Het lijkt mij ook ontzettend handig.

Dus ik neem aan dat het dan wel goed is.
 
GaMer B

GaMer B

08/11/2008 16:59:00
Quote Anchor link
En als je '$aRegel = explode("=", $sRegel);' verandert in '$aRegel = explode("=", $sRegel, 2);'
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 17:02:00
Quote Anchor link
Ik zou het zo op slaan dan:
tafel = rood
stoel = groen
tafelpoot = hout
melk = lekker
php = 7x3=21

En dan exploden op ' = '
 
Lode

Lode

08/11/2008 19:26:00
Quote Anchor link
Je kan ook nog iets simpels met string functies maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function SplitOnce($string){
   $pos = strpos($string, '=');
   if(is_int($pos)){
      return array(substr($string, 0, $pos), substr($string, ($pos + 1)));
   }

   return array();
}

?>


Niet getest overigens.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 19:59:00
Quote Anchor link
Ik zou trouwens voor preg_match(_all) gaan. Dan zoiets matchen [a-z]=(.?). Dan heb je in een array deze twee waardes. Vergeef me als de regex niet klopt, daar ben ik ultra slecht in.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

08/11/2008 20:21:00
Quote Anchor link
menno schreef op 08.11.2008 16:56:
Ik heb het idee van Joomla, zij gebruiken het ook.
Het lijkt mij ook ontzettend handig.

Dus ik neem aan dat het dan wel goed is.


Er vanuit gaan dat iets bij een groot project wel goed zit is niet juist. Het kan best prima werken, maar een goed genormaliseerde database is vaak nog veel werkbaarder. (misschien duurt het wat langer voor je de opbouw door hebt, maar dat is maar een kleinigheidje)
Maar als je het idee van Joomla hebt, dan kan je toch ook uit de code halen hoe ze dit uitlezen en splitten?

De oplossing van Gamer moet volgens mij inderdaad werken.
 
Lode

Lode

08/11/2008 20:49:00
Quote Anchor link
Waarom overigens niet gewoon een native php array met gegevens?
Dat lijkt me veel logischer voor een config.

En voor data in een database, normaliseren. Aan elkaar geplakte strings in een database haalt de toegevoegde waarde van een database weg.
 

08/11/2008 21:41:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 08.11.2008 20:21:
menno schreef op 08.11.2008 16:56:
Ik heb het idee van Joomla, zij gebruiken het ook.
Het lijkt mij ook ontzettend handig.

Dus ik neem aan dat het dan wel goed is.


Er vanuit gaan dat iets bij een groot project wel goed zit is niet juist. Het kan best prima werken, maar een goed genormaliseerde database is vaak nog veel werkbaarder. (misschien duurt het wat langer voor je de opbouw door hebt, maar dat is maar een kleinigheidje)
Maar als je het idee van Joomla hebt, dan kan je toch ook uit de code halen hoe ze dit uitlezen en splitten?

Bovendien wordt het gemaakt door vrijwilligers, dus als er eentje een bepaald onderdeel doet en die doet het toch niet zo goed, dan zit er dus een fout in dat onderdeel.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 23:24:00
Quote Anchor link
Je kunt het trouwens beter zo doen:
id paramId param value
1 1 test1 test1
2 1 test2 test2
3 1 test3 test3
4 2 test1 test1

Snap je? Dus gewoon voor iedere parameter een nieuw record aan maken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.