Parameters los snijden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Menno

menno

16/09/2008 14:26:00
Quote Anchor link
Beste PHPHulp,

Ik heb in mijn tabel een veld met de naam parameters
In die tabel bevindt zich de volgende voorbeeld data :

tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=leuk

Nu is dit dus de hele data in 1 veld 'parameters'
Nu wil ik deze los snijden
Ik wil dus kunnen zeggen bijvoorbeeld echo $parameters['tafel'];
En dan krijg je rood te zien.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit aan kan pakken.
Kan jij me te hulp schieten?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 05:35:22
 
Douwe

Douwe

16/09/2008 14:29:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$sString
= "tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=leuk"
;

$aRegels = explode("\n", $sString);

$aOutput = array();

foreach($aRegels AS $sRegel)
{

  $aRegel = explode("=", $sRegel);
  $aOutput[$aRegel[0]] = $aRegel[1];
}

print_r($aOutput);
?>

Something like that.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe
 
Menno

menno

08/11/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Nog bedankt voor de hulp, hij werkt 'bijna' perfect :D

Ik loop tegen het probleem aan dat als iemand in een parameter het = teken gebruikt, hij die parameter in 2e snijdt.

Voorbeeld :

tafel=rood
stoel=groen
tafelpoot=hout
melk=lekker
php=7x3=21

Als hij deze parameters zou los snijden, wordt parameter php geen 7x3=21 , maar hij wordt 7x3 en die =21 verdwijnt gewoon.

Ik heb geprobeerd het = teken om te zetten naar ASCI (&#61;) maar dat werkt helaas ook niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Alvast bedankt.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/11/2008 16:49:00
Quote Anchor link
Datamodel aanpassen en normaliseren?
 
Menno

menno

08/11/2008 16:56:00
Quote Anchor link
Ik heb het idee van Joomla, zij gebruiken het ook.
Het lijkt mij ook ontzettend handig.

Dus ik neem aan dat het dan wel goed is.
 
GaMer B

GaMer B

08/11/2008 16:59:00
Quote Anchor link
En als je '$aRegel = explode("=", $sRegel);' verandert in '$aRegel = explode("=", $sRegel, 2);'
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 17:02:00
Quote Anchor link
Ik zou het zo op slaan dan:
tafel = rood
stoel = groen
tafelpoot = hout
melk = lekker
php = 7x3=21

En dan exploden op ' = '
 
Lode

Lode

08/11/2008 19:26:00
Quote Anchor link
Je kan ook nog iets simpels met string functies maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function SplitOnce($string){
   $pos = strpos($string, '=');
   if(is_int($pos)){
      return array(substr($string, 0, $pos), substr($string, ($pos + 1)));
   }

   return array();
}

?>


Niet getest overigens.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 19:59:00
Quote Anchor link
Ik zou trouwens voor preg_match(_all) gaan. Dan zoiets matchen [a-z]=(.?). Dan heb je in een array deze twee waardes. Vergeef me als de regex niet klopt, daar ben ik ultra slecht in.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

08/11/2008 20:21:00
Quote Anchor link
menno schreef op 08.11.2008 16:56:
Ik heb het idee van Joomla, zij gebruiken het ook.
Het lijkt mij ook ontzettend handig.

Dus ik neem aan dat het dan wel goed is.


Er vanuit gaan dat iets bij een groot project wel goed zit is niet juist. Het kan best prima werken, maar een goed genormaliseerde database is vaak nog veel werkbaarder. (misschien duurt het wat langer voor je de opbouw door hebt, maar dat is maar een kleinigheidje)
Maar als je het idee van Joomla hebt, dan kan je toch ook uit de code halen hoe ze dit uitlezen en splitten?

De oplossing van Gamer moet volgens mij inderdaad werken.
 
Lode

Lode

08/11/2008 20:49:00
Quote Anchor link
Waarom overigens niet gewoon een native php array met gegevens?
Dat lijkt me veel logischer voor een config.

En voor data in een database, normaliseren. Aan elkaar geplakte strings in een database haalt de toegevoegde waarde van een database weg.
 

08/11/2008 21:41:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 08.11.2008 20:21:
menno schreef op 08.11.2008 16:56:
Ik heb het idee van Joomla, zij gebruiken het ook.
Het lijkt mij ook ontzettend handig.

Dus ik neem aan dat het dan wel goed is.


Er vanuit gaan dat iets bij een groot project wel goed zit is niet juist. Het kan best prima werken, maar een goed genormaliseerde database is vaak nog veel werkbaarder. (misschien duurt het wat langer voor je de opbouw door hebt, maar dat is maar een kleinigheidje)
Maar als je het idee van Joomla hebt, dan kan je toch ook uit de code halen hoe ze dit uitlezen en splitten?

Bovendien wordt het gemaakt door vrijwilligers, dus als er eentje een bepaald onderdeel doet en die doet het toch niet zo goed, dan zit er dus een fout in dat onderdeel.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

08/11/2008 23:24:00
Quote Anchor link
Je kunt het trouwens beter zo doen:
id paramId param value
1 1 test1 test1
2 1 test2 test2
3 1 test3 test3
4 2 test1 test1

Snap je? Dus gewoon voor iedere parameter een nieuw record aan maken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.