Partner in crime cms bouwen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/07/2010 13:31:57
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben onlangs een nieuw project gestart genaamd xswcms (Extra Simple Website/Content Management System). Terwijl ik dit schrijf, zijn er nog geen wijzigingen doorgevoerd, enkel een basis zf project. Ik behoud dit topic voor vragen. Het zou mooi zijn als je mee wilt helpen, geef het dan even door als je een wijziging hebt gemaakt dan pull ik die aanpassingen.
De code is hier te vinden: http://github.com/Solow/cms/
Gewijzigd op 13/07/2010 16:11:58 door Wesley Overdijk
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 02:13:14
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

13/07/2010 14:10:50
Quote Anchor link
Waarom maak je het dan?
 
Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

13/07/2010 14:30:56
Quote Anchor link
Wie betaald de host ?
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/07/2010 14:49:28
Quote Anchor link
@Joris van Rijn: Omdat ik het wel wil gebruiken, en de gene die mee bouwt waarschijnlijk ook wel. Zo kan je het vormen naar hoe je het zelf wilt hebben.

@Hendrik de Jager: Niemand. Het word gehost op github, en gebouwd op de pc zelf. Als er getest moet worden kan ik het uploaden, dus ik betaal de host.
 
Cornel van der Heiden

Cornel van der Heiden

13/07/2010 15:05:00
Quote Anchor link
Ah.. dus je wilt een CMS bouwen, het zelf (en degene die meewerkt misschien ook) gaan gebruiken en het dan hosten op GitHub? Ok, rare move, maar goed.

Wat zijn zo je ideeën over een goed CMS dan? En modulair: welke modules dan?
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/07/2010 15:42:26
Quote Anchor link
@Cornel van de Heiden: Dat is geen rare move... de code word gehost op github, voor de bouw. Wat je daarna met het pakket doet moet je zelf weten. En als je intresse hebt, maken de modules niet uit. De bedoeling is dat je zelf ook nadenkt. Maar ik zie al dat ik de verkeerde mensen heb aangesproken.
 
Cornel van der Heiden

Cornel van der Heiden

13/07/2010 15:45:39
Quote Anchor link
Dat heb ik niet gezegd. Je spreekt juist de goede mensen aan. Misschien had ik wel interesse. Ben zelf namelijk ook bezig iets te bouwen, maar kom niet veel verder.

Als jij goede ideeën hebt, wil ik best wel nadenken over iets van samenwerking ofzo.

Cornel
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/07/2010 15:47:23
Quote Anchor link
@Cornel, Als mensen vragen stellen in plaats van aangeven wat ze willen, ga ik er vanuit dat mensen nu al kritiek hebben, op iets dat er nog niet eens is. *Wat me niet zou verbazen, het is immers phphulp.nl*.
 
Jelmer -

Jelmer -

13/07/2010 15:57:05
Quote Anchor link
Er is wel vaker een initiatief gekomen vanuit de leden van PHPhulp. Eentje zegt dan "laten we dit maken", en een ander zegt dan "ja, dat is leuk! Ik doe mee!" en vervolgens gebeurt er niets. Misschien is het een goed idee om gewoon te beginnen, hier de link naar je github pagina te plaatsen en vast je idee voor zover je het uitgewerkt hebt neer te zetten. Ondertussen ga je dat gewoon programmeren en upload je al je wijzigingen constant naar github zodat anderen kunnen zien wat je al gedaan hebt en doet.

Hier in dit topic zal je dan zeker kritiek krijgen op hoe je iets oplost, en je kan dan dat negeren en vrolijk verder gaan of erop ingaan en uitleggen waarom je het zo doet of samen over een alternatieve oplossing nadenken. Als je dan iemand treft die er serieus over is, zal die je project forken (kan je natuurlijk aanmoedigen) en daarna pull je zijn oplossing als je die aanstaat weer terug in jouw repository. Tada je bent samen aan het programmeren.

Maar het belangrijkste is denk ik dat jij de eerste stap moet zetten, en niet moet wachten op iemand. Hoe verder jij bent, hoe gemakkelijker mensen mee kunnen doen. En hoe meer je ermee actief bent, op github en hier, hoe meer mensen er lucht van zullen krijgen.
 
Cornel van der Heiden

Cornel van der Heiden

13/07/2010 15:59:09
Quote Anchor link
Jelmer heeft gelijk. Ik vind het alleen wel gewoon goed dat hij het vraagt, want initiatief nemen is goed!
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/07/2010 15:59:21
Quote Anchor link
@Jerlmer rrr(lol): True. Zal ik doen, gewoon beginnen. bedankt voor de tip.

EDIT: bericht aangepast. of kan ik beter een nieuw topic starten?
Gewijzigd op 13/07/2010 16:12:24 door wesley Overdijk
 
TJVB tvb

TJVB tvb

13/07/2010 16:24:27
Quote Anchor link
Gewoon in het topic houden, het is denk ik wel handig om een globaal ontwerp op te zetten. Als er dan andere mee willen helpen kunnen ze sneller de structuur zien.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

13/07/2010 17:09:00
Quote Anchor link
hm. maar er is nog geen globaal ontwerp. Ik moet nu eerst de templating engine bouwen, en van daar uit werk ik naar menu, paginator, rechten, plugin system...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.