paswoorden bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C# developer gezocht, Barendrecht

Voor een bedrijf in Barendrecht zijn we momenteel op zoek naar een ervaren C# developer. Het bedrijf heeft een webapplicatie ontwikkeld waarmee hun doelgroep bepaalde administratieve processen makkelijk kan afhandelen. Met hun systeem zijn ze binnen hun sector koploper op het gebied van innovatie en gebruiksvriendelijkheid. Door het succes van hun product en de mogelijkheid deze verder op te schalen, zijn ze momenteel op zoek naar een verdere uitbreiding van hun team. Het huidige team bestaat uit circa 20 mensen waarvan 7 .NET developer. Ondanks dat het een relatief jong team is, bezitten de meeste mensen behoorlijk wat kennis en

Bekijk vacature »

C# Developer

De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een technische meeting,

Bekijk vacature »

Frontend developer

Gezocht: Medior/Senior Front-end developer Word jij enthousiast van het verbeteren van de user-experience en het innoveren van onze webshops? Ben jij opzoek naar een team waarin er gewerkt wordt met plezier en succes wordt gevierd? Dan zou dit je kans zijn! Voor een van de beste webshops van Nederland met bijna 3 miljoen klanten zijn we opzoek naar een medior frontend developer. Je bent samen met de rest van het SCRUM team verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe features in onze webshop en alles in een nieuw jasje te steken! Daarnaast krijg je de kans om zelf projecten op te

Bekijk vacature »

(Junior) C#. NET Webdeveloper (.NET/C#/Eindhoven/4

As a C# .Net Developer you will be responsible for developing back-end and front-end features for 8 e-cpmmerce websites with about 500.000 visitors per month. You will work with latest Microsoft technology running on Microsoft Azure platform. You use such tools as jQuery, Bootstrap, BitBuckey/GIT, Angular JS, Visual Studio (2017/2019), Jira. You will be a part of ICT team (6 people) that works in a close cooperation with an on-line marketing department. The workflow is organized in accordance with Agile (SCRUM) methodologies. Requirements At least 1 year of experience in .NET developing Knowledge of ASP.NET MVC Knowledge of SQL 2012

Bekijk vacature »

Business Intelligence Developer vacature

Jij ben niet bang om hard te werken. Uitdagingen zijn welkom. En problemen? Die zijn er om opgelost te worden of, nog beter, om voorkomen te worden! Voor jij aan de slag gaat met het ontwerpen van BI- en DWH-oplossingen, leg je eerst je oor te luister bij de klant. Zo weet jij wat de klant wil, en hoe jouw ontwerp eruit moet komen te zien. Simpel! Althans… met jouw Developer-kwaliteiten wel! Over deze BI vacature Als Business Intelligence Developer ga je zowel op locatie bij de klant aan de slag, als op een van de Sogeti-locaties. Je analyseert de

Bekijk vacature »

Junior PHP developer gezocht, Unieke kans!

Functieomschrijving Je komt in een team van 9 mensen te werken en je gaat in eerste instantie werken aan applicaties waarmee hele slimme berekeningen gemaakt kunnen worden. Je gaat een traject in waarbij in enkele maanden getraind gaat worden rondom het werken met de huidige applicaties en het ontwikkelen hieraan. Er is veel ruimte voor overleg en je krijgt heel veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Zodra je inzicht hebt gekregen in het domein waarbinnen je werkt ga je steeds meer met de PHP code aan de slag. Daar krijg je alle ruimte voor. De manager van het team is

Bekijk vacature »

C++ Developer Financial & Trading Amsterdam

WE'RE CURRENTLY WORKING WITH A YOUNG FUND MANAGEMENT START-UP BASED IN AMSTERDAM WHO ARE LOOKING FOR AN EXPERT C++ DEVELOPER TO JOIN THEIR TEAM. You would be joining a team where high achievers and top dogs will thrive and managing a wide range of responsibilities while working directly with the company's traders. For this reason, it is essential that candidates have experience in a trading environment. IDEAL CANDIDATE C++ 11/14 development in a Linux environment Strong knowledge of STL, algorithms, and multithreading Experience in the financial sector, trading environments in particular Great interpersonal skills WHAT THEY OFFER Competitive salary Growth

Bekijk vacature »

Senior iOS Developer vacature

Je bent innovatief. Je bent creatief. Jij gaat voor een topbaan. Mobile apps ontwerpen, uitwerken en realiseren, dat is jouw passie! Met grote toewijding richt jij je dan ook op een app waarmee consumenten met een gezichtsscan betalen. Of je stort je je op een app die de temperatuur in huis op afstand kan regelen. Het spreekt voor zich dat jouw apps top of the bill zijn als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Ze hebben impact. Je voelt je als een vis in het water in een iOS-omgeving maar, veelzijdig als je bent, kun je ook met andere platforms

Bekijk vacature »

Digital Product Manager

Digital Product Manager Move, Build, Grow your career! As the premier global asset management and disposition company, Ritchie Bros. helps thousands of people around the world buy and sell heavy equipment, trucks, and other assets every month. With our multiple onsite and online selling platforms and commitment to first-class customer service, Ritchie Bros. is trusted worldwide for making buying and selling easy, efficient, fair, and transparent. If you’re an innovator with an entrepreneurial spirit, we want you to join our growing team – employed in a wide variety of positions from sales to operations to corporate functions – as we

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Java Developer Digital

At KLM, we prefer to call back-end developers Java developers. It's because of our love of travel. The world we live in is changing rapidly, and as a developer, you're in the cockpit. Will you join us on a digital journey around the world? About the job What will your task be? You're the indispensable link in the big picture. Most of all, you'll help make innovations a reality. For example, you'll proudly stand next to the check-in that you've made possible. Because let's be honest: we're at the cutting edge of innovation, but without back-end, it can never be

Bekijk vacature »

lead aws developer

Goedemorgen Netwerk, Momenteel ben ik op zoek naar een lead aws developer die de leiding neemt in het oplossen van ingewikkelde techniesche vraagstukken. De permanente aanstelling is uit te voeren in de omgeving van Den Haag. Wat breng je mee voor de rol van lead aws developer: Afgeronde HBO/universitaire opleiding; Minstens 5 jaar aantoonbare ontwikkel ervaring; AWS Serverless (Lambda), Glue, Python, PySpark, s3, DynamoDB, Athena, API gateway zijn voor jou geen geheim; Ervaring met databases en APIs, DevOps werken en CI/CD; Gedegen kennis van en ervaring met Agile/scrum werken; Je spreekt goed Nederlands. Wat bezorgen wij jou? Een uitdagende functie

Bekijk vacature »

Supply Chain Software Developer (.NET / C# / SQL)

Supply Chain Software Developer (.NET / C# / SQL) Do you enjoy working in a small, but highly qualified, international team of professionals? Are you self motivated and well organized? Do you already have the necessary permits to live and work in the Netherlands? Outperform Planning in Delft are looking for a talented software developer to strengthen the development team. Outperform Planning are building a highly complex but also proven enterprise business solution for Sales and Operations Planning, being the strategic partner for some famous brands world wide. Interested? Let us know and click the purple button to send your

Bekijk vacature »

Ervaren C# developer gezocht, Barendrecht

Voor een bedrijf in Barendrecht zijn we momenteel op zoek naar een ervaren C# developer. Het bedrijf heeft een webapplicatie ontwikkeld waarmee hun doelgroep bepaalde administratieve processen makkelijk kan afhandelen. Met hun systeem zijn ze binnen hun sector koploper op het gebied van innovatie en gebruiksvriendelijkheid. Door het succes van hun product en de mogelijkheid deze verder op te schalen, zijn ze momenteel op zoek naar een verdere uitbreiding van hun team. Het huidige team bestaat uit circa 20 mensen waarvan 7 .NET developer. Ondanks dat het een relatief jong team is, bezitten de meeste mensen behoorlijk wat kennis en

Bekijk vacature »

Business Developer / France

Discipline Marketing & Sales Location Utrecht (NL) Hours a week 40 As our Business Developer France You must love sales! Because YOU will make it your goal to successfully promote and expand our B2B drop shipment program. You will make this a success because you are commercially driven and convinced of online B2B sales. We trust you to work independently. You have an enthusiastic international team that can get you up to speed. What you will do Generates new business by attracting new partners to the vidaXL B2B Drop-shipping Platform, focusing on the German speaking markets; Analyzes the market and

Bekijk vacature »
Gerard Brieder

Gerard Brieder

18/03/2019 22:01:05
Quote Anchor link
Hallo medeprogrammeurs,

Ik heb een vraagje betreffende een paswoorden bestand, die ik graag beveiligd wil hebben en voor mij als beheerder onleesbaar en voor een clublid gewoon benaderbaar om te wijzigen. Ik als beheerder wil wel een paswoord kunnen verwijderen als deze is vergeten. Ik gebruik SQLite en Php om het bestand op te vragen.

Ik vraag dus een methode niet een programma.

Alvast bedankt,
Gerard Jan

PHP hulp

PHP hulp

06/12/2019 13:44:00

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2019 22:03:58
Quote Anchor link
Zet het buiten de webroot waar je bestanden van je site in staan (public_html, htdocs, www).
Bij zeer sterke voorkeur alles hashen met password_hash() en controleren met password_verify().
Gewijzigd op 18/03/2019 22:04:23 door - Ariën -

Verwijderd 31683

Verwijderd 31683

18/03/2019 22:38:50
Quote Anchor link
Wat voor wachtwoord bestand hebben we het hier over?
.htpasswd?
een PHP-bestand met hierin wachtwoorden?
iets anders?

Kun je de wachtwoorden van gebruikers niet in een database opslaan?

En wat beveilig je met deze wachtwoorden?
En hoe werkt deze beveiliging?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2019 22:50:49
Quote Anchor link
Als ik zo lees is het PHP en SQLite zijn die gebruikt worden om het op te vragen en op te slaan.
Voor de opslag wordt in dat geval een .db file gebruikt wat infeite al een database is, en die kan prima worden ondergebracht buiten de webroot.
Gewijzigd op 18/03/2019 22:51:22 door - Ariën -

Verwijderd 31683

Verwijderd 31683

18/03/2019 23:07:20
Quote Anchor link
Dat bestand hoort in ieder geval niet thuis in de publieke webdirectory.

Gerard Brieder

Gerard Brieder

19/03/2019 11:21:32
Quote Anchor link
Thomas en Arien, vriendelijk bedankt voor jullie snelle reactie.
Allereerst, zoals ik al opgemerkt had werkt alles al naar behoren met Sqlite en PHP. DE goede opmerkingen van Arien, had ik ook al uitgevoerd. Dus het is voor een buitenstaander al heel moeilijk gemaakt om bij de bestanden te kunnen komen. Daarvoor dank en zeker was dit een goede tip voor iedereen!

Nu dan het punt waar het omgaat en waar de vraag eigenlijk over ging is:
Ik kan nu als beheerder de paswoorden uitlezen uit de database van SQLight, van al mijn leden. Dat wil ik dus niet!
De vraag is nu hoe behandel ik de data van het paswoord, wat ik nu een op een wegzet in de database, zodanig dat het voor mij niet leesbaar is als beheerder.
Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben.
Vriendelijke dank alvast. Gerard Jan.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

19/03/2019 11:58:07
Quote Anchor link
Hash ze met password_hash en controleer ze met password_verify bij het inloggen.
Vanaf dat moment zijn ze voor niemand meer leesbaar als rauwe wachtwoorden.

Als iemand zijn password vergeten is, dan moet je een procedure schrijven die aan de hand van een mail-adres validatie de gebruiker de mogelijkheid biedt om een nieuw wachtwoord te bedenken, die je uiteraard weer gehashed opslaat.
Gewijzigd op 19/03/2019 11:59:57 door - Ariën -

Gerard Brieder

Gerard Brieder

19/03/2019 14:41:50
Quote Anchor link
Ariën, Nogmaals vriendelijke dank.

Dat was het gene ik naar opzoek was. Ik had nog nooit gehoord van het PHP commando password_hash en password_verify , dat was dus het probleem.
Ik heb weer geleerd, en ga nu gauw wat tests uitvoeren in de programmatuur. Ik denk dat ik er nu ben.

Bedankt, Gerard Jan.

Toevoeging op 19/03/2019 20:14:31:

Ariën, Ik heb de PHP paswoord commando's met succes uitgetest!

Ook Thomas nog bedankt.
Met vriendelijke groet,
Gerard Jan

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.