paswoorden bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »
Gerard Brieder

Gerard Brieder

18/03/2019 22:01:05
Quote Anchor link
Hallo medeprogrammeurs,

Ik heb een vraagje betreffende een paswoorden bestand, die ik graag beveiligd wil hebben en voor mij als beheerder onleesbaar en voor een clublid gewoon benaderbaar om te wijzigen. Ik als beheerder wil wel een paswoord kunnen verwijderen als deze is vergeten. Ik gebruik SQLite en Php om het bestand op te vragen.

Ik vraag dus een methode niet een programma.

Alvast bedankt,
Gerard Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 13:02:40
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2019 22:03:58
Quote Anchor link
Zet het buiten de webroot waar je bestanden van je site in staan (public_html, htdocs, www).
Bij zeer sterke voorkeur alles hashen met password_hash() en controleren met password_verify().
Gewijzigd op 18/03/2019 22:04:23 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/03/2019 22:38:50
Quote Anchor link
Wat voor wachtwoord bestand hebben we het hier over?
.htpasswd?
een PHP-bestand met hierin wachtwoorden?
iets anders?

Kun je de wachtwoorden van gebruikers niet in een database opslaan?

En wat beveilig je met deze wachtwoorden?
En hoe werkt deze beveiliging?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2019 22:50:49
Quote Anchor link
Als ik zo lees is het PHP en SQLite zijn die gebruikt worden om het op te vragen en op te slaan.
Voor de opslag wordt in dat geval een .db file gebruikt wat infeite al een database is, en die kan prima worden ondergebracht buiten de webroot.
Gewijzigd op 18/03/2019 22:51:22 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/03/2019 23:07:20
Quote Anchor link
Dat bestand hoort in ieder geval niet thuis in de publieke webdirectory.
 
Gerard Brieder

Gerard Brieder

19/03/2019 11:21:32
Quote Anchor link
Thomas en Arien, vriendelijk bedankt voor jullie snelle reactie.
Allereerst, zoals ik al opgemerkt had werkt alles al naar behoren met Sqlite en PHP. DE goede opmerkingen van Arien, had ik ook al uitgevoerd. Dus het is voor een buitenstaander al heel moeilijk gemaakt om bij de bestanden te kunnen komen. Daarvoor dank en zeker was dit een goede tip voor iedereen!

Nu dan het punt waar het omgaat en waar de vraag eigenlijk over ging is:
Ik kan nu als beheerder de paswoorden uitlezen uit de database van SQLight, van al mijn leden. Dat wil ik dus niet!
De vraag is nu hoe behandel ik de data van het paswoord, wat ik nu een op een wegzet in de database, zodanig dat het voor mij niet leesbaar is als beheerder.
Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben.
Vriendelijke dank alvast. Gerard Jan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/03/2019 11:58:07
Quote Anchor link
Hash ze met password_hash en controleer ze met password_verify bij het inloggen.
Vanaf dat moment zijn ze voor niemand meer leesbaar als rauwe wachtwoorden.

Als iemand zijn password vergeten is, dan moet je een procedure schrijven die aan de hand van een mail-adres validatie de gebruiker de mogelijkheid biedt om een nieuw wachtwoord te bedenken, die je uiteraard weer gehashed opslaat.
Gewijzigd op 19/03/2019 11:59:57 door - Ariën -
 
Gerard Brieder

Gerard Brieder

19/03/2019 14:41:50
Quote Anchor link
Ariën, Nogmaals vriendelijke dank.

Dat was het gene ik naar opzoek was. Ik had nog nooit gehoord van het PHP commando password_hash en password_verify , dat was dus het probleem.
Ik heb weer geleerd, en ga nu gauw wat tests uitvoeren in de programmatuur. Ik denk dat ik er nu ben.

Bedankt, Gerard Jan.

Toevoeging op 19/03/2019 20:14:31:

Ariën, Ik heb de PHP paswoord commando's met succes uitgetest!

Ook Thomas nog bedankt.
Met vriendelijke groet,
Gerard Jan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.