paswoorden bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »
Gerard Brieder

Gerard Brieder

18/03/2019 22:01:05
Quote Anchor link
Hallo medeprogrammeurs,

Ik heb een vraagje betreffende een paswoorden bestand, die ik graag beveiligd wil hebben en voor mij als beheerder onleesbaar en voor een clublid gewoon benaderbaar om te wijzigen. Ik als beheerder wil wel een paswoord kunnen verwijderen als deze is vergeten. Ik gebruik SQLite en Php om het bestand op te vragen.

Ik vraag dus een methode niet een programma.

Alvast bedankt,
Gerard Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:19:45
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2019 22:03:58
Quote Anchor link
Zet het buiten de webroot waar je bestanden van je site in staan (public_html, htdocs, www).
Bij zeer sterke voorkeur alles hashen met password_hash() en controleren met password_verify().
Gewijzigd op 18/03/2019 22:04:23 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/03/2019 22:38:50
Quote Anchor link
Wat voor wachtwoord bestand hebben we het hier over?
.htpasswd?
een PHP-bestand met hierin wachtwoorden?
iets anders?

Kun je de wachtwoorden van gebruikers niet in een database opslaan?

En wat beveilig je met deze wachtwoorden?
En hoe werkt deze beveiliging?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/03/2019 22:50:49
Quote Anchor link
Als ik zo lees is het PHP en SQLite zijn die gebruikt worden om het op te vragen en op te slaan.
Voor de opslag wordt in dat geval een .db file gebruikt wat infeite al een database is, en die kan prima worden ondergebracht buiten de webroot.
Gewijzigd op 18/03/2019 22:51:22 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/03/2019 23:07:20
Quote Anchor link
Dat bestand hoort in ieder geval niet thuis in de publieke webdirectory.
 
Gerard Brieder

Gerard Brieder

19/03/2019 11:21:32
Quote Anchor link
Thomas en Arien, vriendelijk bedankt voor jullie snelle reactie.
Allereerst, zoals ik al opgemerkt had werkt alles al naar behoren met Sqlite en PHP. DE goede opmerkingen van Arien, had ik ook al uitgevoerd. Dus het is voor een buitenstaander al heel moeilijk gemaakt om bij de bestanden te kunnen komen. Daarvoor dank en zeker was dit een goede tip voor iedereen!

Nu dan het punt waar het omgaat en waar de vraag eigenlijk over ging is:
Ik kan nu als beheerder de paswoorden uitlezen uit de database van SQLight, van al mijn leden. Dat wil ik dus niet!
De vraag is nu hoe behandel ik de data van het paswoord, wat ik nu een op een wegzet in de database, zodanig dat het voor mij niet leesbaar is als beheerder.
Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben.
Vriendelijke dank alvast. Gerard Jan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/03/2019 11:58:07
Quote Anchor link
Hash ze met password_hash en controleer ze met password_verify bij het inloggen.
Vanaf dat moment zijn ze voor niemand meer leesbaar als rauwe wachtwoorden.

Als iemand zijn password vergeten is, dan moet je een procedure schrijven die aan de hand van een mail-adres validatie de gebruiker de mogelijkheid biedt om een nieuw wachtwoord te bedenken, die je uiteraard weer gehashed opslaat.
Gewijzigd op 19/03/2019 11:59:57 door - Ariën -
 
Gerard Brieder

Gerard Brieder

19/03/2019 14:41:50
Quote Anchor link
Ariën, Nogmaals vriendelijke dank.

Dat was het gene ik naar opzoek was. Ik had nog nooit gehoord van het PHP commando password_hash en password_verify , dat was dus het probleem.
Ik heb weer geleerd, en ga nu gauw wat tests uitvoeren in de programmatuur. Ik denk dat ik er nu ben.

Bedankt, Gerard Jan.

Toevoeging op 19/03/2019 20:14:31:

Ariën, Ik heb de PHP paswoord commando's met succes uitgetest!

Ook Thomas nog bedankt.
Met vriendelijke groet,
Gerard Jan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.